@theodyolog;
Merhaba
Gerçekten can sıkıcı bir durum ama panik yapma, ipler aslında senin elinde.
Şu anki yasalara göre kiracı her zaman bir adım öndedir.
Sözleşme Olmaması Senin Suçun Değil
Yasal olarak sözlü kira sözleşmesi de geçerlidir. Ev sahibinin sana yazılı sözleşme vermemiş olması onun sorumluluğundadır.
Senin elindeki o dekont var ya, o aslında her şeyin kanıtı. "2026 yılı ilk 6 ay peşin kira" ibaresi, aranızdaki kira ilişkisini ve kira bedelini resmen kanıtlıyor.
Çık" Demekle Çıkaramaz
Haziran sonunda ödemen bitiyor diye ev sahibi seni kapının önüne koyamaz. Kira sözleşmeleri (yazılı olmasa bile) kiracı feshetmediği sürece her yıl otomatik olarak yenilenir.
Ev sahibinin seni çıkarabilmesi için ya haklı bir tahliye sebebi (ihtiyaç, yeniden imar vb.) olması ya da 10 yıllık sürenin dolması gerekir. "Sözleşme bitti, hadi dışarı" diye bir dünya yok.
10 yillik süre mi? Evin tapusunuda mahkeme arkadasa versin en iyisi..