• 25-02-2026, 18:31:17
    #1
    Merhabalar, bazı kesime daha rahat fikirlerimi anlatabilmek için bu başlığı seçtim. Fazla kafa yormadan kendimden bahsediyim, ilk websitemi 2017 yılında yayınladım o günden beri neredeyse her gün web ile ilgilendim, yüzlerce projede yüzlerce yazılımıcı üstadlarım ile dirsek çürüttük.
    Asıl değinmek istediğim konuyu yapay zeka kırınıtları bile yokken bir şeyler üreten kişiler çok iyi anlayacaktır diye düşünüyorum.
    Son zamanlarda hem forumda hem farklı yerlerde paylaşılan projelerde (Genellikle website) yapay zeka kullanıldığı söylendiğinde yada anlaşıldığında buna direkt tepki gösteren kişiler türemeye başladı, kendi çapımda bu kişilere baktığımda da şunları görüyorum; yapay zeka zımbırtısı çıkmadan önce IDE bile görmemiş kişiler şimdi yapay zekaya arka planı çorba gibi ama kullanıcı arayüzü "çalışan projeler" yazdırınca kendilerinde bu yetkinliği buluyorlar.
    Yapay zeka çıkmadan da önce zaten bir proje geliştirirken benzerlerini yada kullanılacak araçların varsa açık kaynak kodlarını iyice incelerdik, kafamıza yatan kısımları birebir alıp kendi projemize uyarlardık. Yapay zekadan destek alırkende çoğu zaman bu yapılıyor.
    Yapay zekaya 3 5 sayfa websitesi yazdırıp kendini web aleminde her şeyi yapabileceğini düşünen kişilere de şöyle bir fikrim var; halihazırda yüzbinlerce dolarlık kullanıcılara hizmet vere projeler var (Ahrefs, Semrush vb.), buyrun kendi anlayışınıza göre bunları kopyalayın yada harika şekilde "yazdırın".
    İşin sonunda olay şu, birisi yapay zekay kullanarak bir iş ortaya koymuş, altında hemen biten şu kişiler "Cursor iyi yazmış", "Claude promptları güzelmiş" vs vs.
    O zaman ilgili kişiler için sadece NoteBook++ kullanılarak yazılan bir proje sunalım? En mükemmel harika websitesi öyle olur galiba?
  • 25-02-2026, 18:35:17
    #2
    ᴀɪ ꜱᴘᴇᴄɪᴀʟɪꜱᴛ💎
  • 25-02-2026, 18:53:51
    #3
    Bizde de bunun, yapay zekadan önce Cin Ali bile cizemeyip, yapay zekadan sonra " Ben senior designer" mışım ya la, diye dolaşıp, 300 -500 e profesyonel!! Logo tasarlayıp, tasarim ilanlarina "uygun fiyata hallederiz", "Beş dkya hazirlariz" diye dadanıp, hem piyasayı mahveden hem de müşteriye ucuz kalitesiz işleri piksel piksel teslim edip, sonradan yana yakila vektörel cizim yaptırılacaktır ilanları açtırtan, nano banana designer versiyonlari var
  • 25-02-2026, 18:58:34
    #4
    konudan bağımsız olarak hangi ide ve dilleri ne için kullanıyorsunuz?
    ben backend'i codex 5.2 vscode - php mysql , frontend içinde aistudio+antigravity kullanıyorum
    ama o kadar bezmiş vaziyetteyim ki , ücretsiz aynı seviyede ilerleyecek birşey bulsam anında kayıcam.
  • 25-02-2026, 19:35:44
    #5
    ❤YouTube | YapayYazılımcı
    Yapay zekaya kod yazdırırken bazen bunları manuel elle yazıldığı zamanlar aklımdan geçiyor.. akıl mantık işi değilmiş 😅
  • 25-02-2026, 19:50:04
    #6
    ATLASx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle




    ArasCreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizde de bunun, yapay zekadan önce Cin Ali bile cizemeyip, yapay zekadan sonra " Ben senior designer" mışım ya la, diye dolaşıp, 300 -500 e profesyonel!! Logo tasarlayıp, tasarim ilanlarina "uygun fiyata hallederiz", "Beş dkya hazirlariz" diye dadanıp, hem piyasayı mahveden hem de müşteriye ucuz kalitesiz işleri piksel piksel teslim edip, sonradan yana yakila vektörel cizim yaptırılacaktır ilanları açtırtan, nano banana designer versiyonlari var
    Her yer her yerde


    hanglobal adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    konudan bağımsız olarak hangi ide ve dilleri ne için kullanıyorsunuz?
    ben backend'i codex 5.2 vscode - php mysql , frontend içinde aistudio+antigravity kullanıyorum
    ama o kadar bezmiş vaziyetteyim ki , ücretsiz aynı seviyede ilerleyecek birşey bulsam anında kayıcam.
    Hocam bazı zamanlar fikir almak için 3-4 tane farklı AI'a danışıyorum Aralarında 90% GPT kullanıyorum, sorun çözümleri için


    BrooKs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yapay zekaya kod yazdırırken bazen bunları manuel elle yazıldığı zamanlar aklımdan geçiyor.. akıl mantık işi değilmiş 😅
    Gerçekten değilmiş, ama IDE'lerle yazanlar da her yere öyle çok şeyler ekliyorlar ki bazen artık onları toparlamak daha zor oluyor Şöyle yapalım diyorum hemen yeni dosyalar yeni yapılar
  • 25-02-2026, 20:22:35
    #7
    Platin üye
    Scripter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar, bazı kesime daha rahat fikirlerimi anlatabilmek için bu başlığı seçtim. Fazla kafa yormadan kendimden bahsediyim, ilk websitemi 2017 yılında yayınladım o günden beri neredeyse her gün web ile ilgilendim, yüzlerce projede yüzlerce yazılımıcı üstadlarım ile dirsek çürüttük.
    Asıl değinmek istediğim konuyu yapay zeka kırınıtları bile yokken bir şeyler üreten kişiler çok iyi anlayacaktır diye düşünüyorum.
    Son zamanlarda hem forumda hem farklı yerlerde paylaşılan projelerde (Genellikle website) yapay zeka kullanıldığı söylendiğinde yada anlaşıldığında buna direkt tepki gösteren kişiler türemeye başladı, kendi çapımda bu kişilere baktığımda da şunları görüyorum; yapay zeka zımbırtısı çıkmadan önce IDE bile görmemiş kişiler şimdi yapay zekaya arka planı çorba gibi ama kullanıcı arayüzü "çalışan projeler" yazdırınca kendilerinde bu yetkinliği buluyorlar.
    Yapay zeka çıkmadan da önce zaten bir proje geliştirirken benzerlerini yada kullanılacak araçların varsa açık kaynak kodlarını iyice incelerdik, kafamıza yatan kısımları birebir alıp kendi projemize uyarlardık. Yapay zekadan destek alırkende çoğu zaman bu yapılıyor.
    Yapay zekaya 3 5 sayfa websitesi yazdırıp kendini web aleminde her şeyi yapabileceğini düşünen kişilere de şöyle bir fikrim var; halihazırda yüzbinlerce dolarlık kullanıcılara hizmet vere projeler var (Ahrefs, Semrush vb.), buyrun kendi anlayışınıza göre bunları kopyalayın yada harika şekilde "yazdırın".
    İşin sonunda olay şu, birisi yapay zekay kullanarak bir iş ortaya koymuş, altında hemen biten şu kişiler "Cursor iyi yazmış", "Claude promptları güzelmiş" vs vs.
    O zaman ilgili kişiler için sadece NoteBook++ kullanılarak yazılan bir proje sunalım? En mükemmel harika websitesi öyle olur galiba?
    YZ ile kod yazdıracak kişiler, biraz spesifik bir iş için kodlama yaptırınca işten anlamıyorsa ciddi sıkıntı yaşayacaklar. Bende bir çok fonksiyonda angarya işlerde özellikle yz'den faydalanıyorum. Ancak kodları satır satır inceliyorum, bir çok bug çıkıyor, bunları tek tek düzeltiyorum veya düzelttiriyorum.

    Programcı olmayan bir kişi bunları göremez, sonra da ciddi sorunlarla karşı karşıya kalabilir. Geçenlerde bir postta daha belirtmiştim. Önümüzdeki yıllarda on binlerce hacklenen site göreceğiz hep birlikte...
  • 25-02-2026, 20:36:40
    #8
    Hero adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    YZ ile kod yazdıracak kişiler, biraz spesifik bir iş için kodlama yaptırınca işten anlamıyorsa ciddi sıkıntı yaşayacaklar. Bende bir çok fonksiyonda angarya işlerde özellikle yz'den faydalanıyorum. Ancak kodları satır satır inceliyorum, bir çok bug çıkıyor, bunları tek tek düzeltiyorum veya düzelttiriyorum.

    Programcı olmayan bir kişi bunları göremez, sonra da ciddi sorunlarla karşı karşıya kalabilir. Geçenlerde bir postta daha belirtmiştim. Önümüzdeki yıllarda on binlerce hacklenen site göreceğiz hep birlikte...
    Kesinlikle öyle, sadece butona tıklayınca çalışıyorsa okeydir ile olmaz bu işler Hack konusunda da çok kayda değer proje olmayacağı için belki patlatmaya uğraşmazlar, zaman içinde gerçeği göreceğiz
    ha burdan da şöyle bi anlam çıkmasın hani bilmeyen kişi kullanmasın demek istemiyorum, bilmeyen kör fikirlerini "Senior" gibi satmasın
  • 25-02-2026, 20:39:04
    #9
    Hocam emin olun ki doğru promt ile her şey yapılabilir.
    Bana Claude 200 $ ayarlayın dediğinizi yapayım.