• 15-01-2026, 17:36:32
    #1
    Demin Bir konuda gördüm kendisini eleştiren kişiye de "sanane kardeş" ifadesini kullanmış bu şahıs.
    Şimdi sormak istiyorum:
    1. Bu fiyata site yapan arkadaş, emeğine hiç mi değer biçmiyor?
    2. Bu fiyata verilen hizmetin güvenliği, özgünlüğü ve satış sonrası desteği ne kadar sağlıklı olabilir?
    3. Sektörün bu kadar "ayaklar altına düşmesi" ve emeğin bu denli ucuzlatılması hakkında siz ne düşünüyorsunuz?
  • 15-01-2026, 17:48:47
    #2
    💰+50.000₺ PASİF GELİR
    Hocam konuyu okudum ama açıkçası arkadaşın 'Sanane kardeş' tepkisini haksız bulmadım. Herkesin terazisi kendi cebindedir. Belki paraya sıkışıktır, belki sürümden kazanmak istiyordur, belki de öğrenci harçlığını çıkarıyordur.
    Sektörün 'ayaklar altına düşmesi' gibi büyük laflar etmeye gerek yok. Kaliteli iş yapan zaten kendi fiyatını korur. 600 liralık işten, 10 bin liralık güvenlik ve destek bekleyen alıcı varsa hata satıcıda değil alıcıdadır. Bırakalım herkes kendi ticaretini yapsın, biz kendi işimize bakalım.
  • 15-01-2026, 17:53:20
    #3
    GL4D14TOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam konuyu okudum ama açıkçası arkadaşın 'Sanane kardeş' tepkisini haksız bulmadım. Herkesin terazisi kendi cebindedir. Belki paraya sıkışıktır, belki sürümden kazanmak istiyordur, belki de öğrenci harçlığını çıkarıyordur.
    Sektörün 'ayaklar altına düşmesi' gibi büyük laflar etmeye gerek yok. Kaliteli iş yapan zaten kendi fiyatını korur. 600 liralık işten, 10 bin liralık güvenlik ve destek bekleyen alıcı varsa hata satıcıda değil alıcıdadır. Bırakalım herkes kendi ticaretini yapsın, biz kendi işimize bakalım.
    Herşeyin bir standardı vardır paraya sıkıştı diye piyasayı öldürmesinin anlamı yok o kadar ihtiyacı varsa günlük işe gidebilir. daha sonra ne teklif versek bu fiyatlar yüzünden kabul edilmiyor "500/600₺'ye yaparım diyenler var" cevabı alıyoruz müşteriden.
  • 15-01-2026, 17:58:27
    #4
    💰+50.000₺ PASİF GELİR
    batuhang adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herşeyin bir standardı vardır paraya sıkıştı diye piyasayı öldürmesinin anlamı yok o kadar ihtiyacı varsa günlük işe gidebilir. daha sonra ne teklif versek bu fiyatlar yüzünden kabul edilmiyor "500/600₺'ye yaparım diyenler var" cevabı alıyoruz müşteriden.
    Eğer bir müşteri size gelip 'Başkası 600'e yapıyor' diyorsa ve siz o müşteriyi ikna edemiyorsanız, ya o müşteri zaten sizin hedef kitleniz değildir (ölücüdür) ya da siz aradaki kalite farkını müşteriye sunamıyorsunuzdur.
    Mercedes bayisine gidip 'Şahin 200 bin lira, siz niye pahalısınız?' diyen müşteriye Mercedes fiyat indirmez, kapıyı gösterir. 600 liralık işle sizin işiniz birse zaten piyasa düşer; ama değilse, kaliteli iş her zaman kendi müşterisini bulur. Bırakın 600 liralık işi isteyen 600 liralık hizmeti alsın, kaliteli iş isteyen size gelsin.
  • 15-01-2026, 18:05:19
    #5
    GL4D14TOR adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer bir müşteri size gelip 'Başkası 600'e yapıyor' diyorsa ve siz o müşteriyi ikna edemiyorsanız, ya o müşteri zaten sizin hedef kitleniz değildir (ölücüdür) ya da siz aradaki kalite farkını müşteriye sunamıyorsunuzdur.
    Mercedes bayisine gidip 'Şahin 200 bin lira, siz niye pahalısınız?' diyen müşteriye Mercedes fiyat indirmez, kapıyı gösterir. 600 liralık işle sizin işiniz birse zaten piyasa düşer; ama değilse, kaliteli iş her zaman kendi müşterisini bulur. Bırakın 600 liralık işi isteyen 600 liralık hizmeti alsın, kaliteli iş isteyen size gelsin.
    Hocam Mercedes ve Şahin örneği kağıt üzerinde mantıklı gelse de bizim sektörün gerçekleriyle pek uyuşmuyor. Araba alan kişi Mercedes’in konforunu, Şahin’in eksiklerini gözüyle görür, eliyle tutar; aradaki farkı anlamak için uzman olmaya gerek yoktur. Ancak web sektöründe müşteri teknik detaydan anlamaz. Onun için 600 TL'lik site de 10 bin TL'lik site de tarayıcıda açılan bir sayfadır. Bizim itirazımız da tam olarak burada başlıyor: Bu komik rakamlar, müşterinin gözündeki 'yazılım maliyeti' algısını kökünden bozuyor.

    hepimiz aynı gemideyiz; geminin altını birileri 'harçlık çıkarıyorum, Canım sıkılıyor' diye delerse, hep beraber batıyoruz maalesef.