• 24-10-2025, 16:37:20
    Bedava tema kursam bile bunun bir karşılığı olur ki firma fatura keserek 10 bin TL almışsa gayet ucuza yapmış işi.

    Arkadaş sanırım 500 TL ye yapılsın diye bekliyordu.
  • 24-10-2025, 16:38:08
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Size spesifik örnekler verme zorunluluğum yoktur. İhtiyacı vardır çalışır veya sabit iş olduğu içinde kabul edebilir. Sonuçta sigortası yolu yemeği ve şartlara göre değişir. Bu dediğimiz şey insanların çalışma şartlarıyla ilintilidir.

    Zaten bu fiyat politikası nedeniyle de Hindistanlılara iş yaptıran bir sürü de insan var, bu da ülkemizin yazılımcılarının kanayan yarası değil midir? Şimdi hemen karşı atak gelebilir o zaman onlara yaptırın eksik veya yanlış yaparlar diye. Bunu diyen insanlara da saygı duyarım, çünkü benim hayata bakış açım herkese saygı duymaktan geçer..
    Konuyu saptırmamak lazım, konu Hindistanlı vs değil, konu 10.000 TL iyi Para dediniz onu diyoruz! 20.000 TL neyine yetecek hadi diyorum bende!
  • 24-10-2025, 16:38:24
    Daeky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Alan adı bize teslim edilmedi herhangi bir transfer yok o konuda alan adı hala saticida
    Bu kişi şayet tüm giderlerini faturalı bir şekilde aldıysa ve bunu kanıtlarsa ne yapmayı düşünüyorsun peki?
  • 24-10-2025, 16:39:28
    lXenonl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu kişi şayet tüm giderlerini faturalı bir şekilde aldıysa ve bunu kanıtlarsa ne yapmayı düşünüyorsun peki?
    Faturada üstü kapalı şekilde web hizmetleri yazıyor ikinci faturada reklam ödemesi yazıyordu yani açık açık listelenen birşey yoktu neye ne fiyat biçtiği belirsiz yalnızca %20-30 KDV kesintisi vardı
  • 24-10-2025, 16:40:04
    lXenonl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burdaki şu görüşe ben karşıyım 10bin ₺ düz olarak iyi para olabilir.
    Fakat bu kişi bunu KDV dahil yapmış 2000₺' si doğrudan kdvye gidiyor.
    Kişinin söylediğine göre tema 70$ mış. 3000₺ yapıyor.
    Bugün kurumsal firma iseniz 3-4 dolara gidip alan adı almazsanız en kötü adam akıllı bir firmadan alırsınız en kötü 450₺ diyelim.
    Hosting içinde varsayalım ki Yıllık 900₺lik bir başlangıç hosting kullanalım.

    2000+3000+450+900=6350₺ sadece gideri oldu zaten.
    Daha gelir vergisi ödemedik elektrik,fatura vb. ödemedik. 3650₺ lik kazanç üzerinden gelir vergiside ödenecek ona göre!
    Ve işin en ilginci bu arkadaş 3000₺ lik de Adwords reklamı verilmesini talep etmiş. Şayet öyleyse zaten satıcı firma karda değil zararda oluyor zaten.
    Birde bunu açıklayın bakalım.

    edit: Siz heralde konuyu tam okumadınız firma direkt gidip 10 bine ceplememiş KDV dahil faturasını vs.de kesmiş alan adını ve hostingi alıp, alan adını müşteriye teslim etmiş. Ne kadar doğrudur şahsın kendisi öyle diyor.
    Firmanın gider kalemlerini bende kafama göre yükseltir düşürebilirim, peki siz bu arkadaşın gider kalemlerini neden küçük gösterip işin boyutunu yüksek tutulmasına Okey diyorsunuz?

    Herkes yukarda firmanın gider kalemlerini yazmış, evet haklılar ona sözüm yok. Ama evinde bu işi yapan insanların da gider kalemi yok mudur? Bir firmada çalışma saatleri vardır, evde genellikle çalışma saatleri bambaşka düzeye indirgenir. Ayrıca ev ortamında çalışmak ofiste çalışmaktan da zor olabilir çünkü ortamın değişikliğine göre şekillenir..

    Evet ofiste, firmada iş yapmanın giderleri KDV'si, elektriği ve diğer gider kalemleri evde çalışan birinden fazladır. Ama bir tarafın kalemini yüksek görüp diğer tarafın gider kalemini de rastlantısal olmayan düzeyde vurmak absürt geliyor bana. Saygılarımla
  • 24-10-2025, 16:41:44
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firmanın gider kalemlerini bende kafama göre yükseltir düşürebilirim, peki siz bu arkadaşın gider kalemlerini neden küçük gösterip işin boyutunu yüksek tutulmasına Okey diyorsunuz?

    Herkes yukarda firmanın gider kalemlerini yazmış, evet haklılar ona sözüm yok. Ama evinde bu işi yapan insanların da gider kalemi yok mudur? Bir firmada çalışma saatleri vardır, evde genellikle çalışma saatleri bambaşka düzeye indirgenir. Ayrıca ev ortamında çalışmak ofiste çalışmaktan da zor olabilir çünkü ortamın değişikliğine göre şekillenir..

    Evet ofiste, firmada iş yapmanın giderleri KDV'si, elektriği ve diğer gider kalemleri evde çalışan birinden fazladır. Ama bir tarafın kalemini yüksek görüp diğer tarafın gider kalemini de rastlantısal olmayan düzeyde vurmak absürt geliyor bana. Saygılarımla
    İyide biz freelancer çalışana gideri yok demiyoruz ki. Bunu diyen konuya aşan şahsın kendisi zaten. Benim ağzımdan freelancerlar düşük ücret almalı diye birşey çıkmadı. Freelance olup fatura kesenlerde var. Fakat konuya açan kişi ben freelancerim fatura kesmiyorum giderim yok diyor. Konuyu açanın mesajlarını baştan sona okuyup öyle yazın birde tekrardan.
  • 24-10-2025, 16:42:22
    iwebdesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Konuyu saptırmamak lazım, konu Hindistanlı vs değil, konu 10.000 TL iyi Para dediniz onu diyoruz! 20.000 TL neyine yetecek hadi diyorum bende!
    Bu sizin hayat kalitenize göre değişir. Ne demiş atalarımız; ayağını yorganına göre uzat.

    Ayrıca cümlenizin sonuna neden ünlem eklediniz? Nevi Şahsına Münhasır insan olduğunuzu gözlemlemiştim halbuki. Bilhassa bu beni üzüyor.
  • 24-10-2025, 16:43:24
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Firmanın gider kalemlerini bende kafama göre yükseltir düşürebilirim, peki siz bu arkadaşın gider kalemlerini neden küçük gösterip işin boyutunu yüksek tutulmasına Okey diyorsunuz?

    Herkes yukarda firmanın gider kalemlerini yazmış, evet haklılar ona sözüm yok. Ama evinde bu işi yapan insanların da gider kalemi yok mudur? Bir firmada çalışma saatleri vardır, evde genellikle çalışma saatleri bambaşka düzeye indirgenir. Ayrıca ev ortamında çalışmak ofiste çalışmaktan da zor olabilir çünkü ortamın değişikliğine göre şekillenir..

    Evet ofiste, firmada iş yapmanın giderleri KDV'si, elektriği ve diğer gider kalemleri evde çalışan birinden fazladır. Ama bir tarafın kalemini yüksek görüp diğer tarafın gider kalemini de rastlantısal olmayan düzeyde vurmak absürt geliyor bana. Saygılarımla
    Öyle ama 15 dakikada hazırlanan birşey için yandan hazır alınıp yapıştırılan birşey için yinede böyle bir fiyat çekmek ne kadar doğru bilmiyorum firmayla düzgünce konuşmak için iletişime geçmeye çalışıyorum ama nereden yazarsam yazayım dönüş alamıyorum böyle yapmaktan başka çare bırakmıyor haliyle
  • 24-10-2025, 16:44:10
    lXenonl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İyide biz freelancer çalışana gideri yok demiyoruz ki. Bunu diyen konuya aşan şahsın kendisi zaten. Benim ağzımdan freelancerlar düşük ücret almalı diye birşey çıkmadı. Freelance olup fatura kesenlerde var. Fakat konuya açan kişi ben freelancerim fatura kesmiyorum giderim yok diyor. Konuyu açanın mesajlarını baştan sona okuyup öyle yazın birde tekrardan.
    O kısmı atlamış olabilirim eğer arkadaşımız öyle çalışmışa üzülerek belirtmeliyim ki üzüldüm onun adına. Kendisi belki de can havliyle konuyu açarken bunları düşünmeden yazmış olabilir öyle ise düzeltir diye düşünüyorum. Saygılarımla.