• 24-10-2025, 16:24:43
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kiminin 10 lirası, ona 10 bin lira gibi gelebilir. Sonuçta herkesin parası kendine kıymetlidir.

    Sizin cebinizde ki 10 lira size kıymetsiz gelebilir. Neden 10 bin TL gibi rakamı sürekli küçümsüyorsunuz? Ben 16 yaşımdan beri çalışıyorum, 10 bin lira gayet iyi paradır.
    Herkesin parası kendine kıymetlidir görüşü çok farklı bir konu, konuyu açan arkadaşın 10.000 TL fahiş fiyat demesi çok farklı. Haklı çıkmak için nerden bakacağınızı şaşırdınız. 10.000 TL iyi para ise ,asgari ücret bir şeye yetmez diye, görüşmelerde kimse söylenmesin o zaman. Sen öğrencisin kira derdin yok, ofis derdin yok, şirket derdin yok, muhasebeci vergi şu bu derdin yok, eleman derdin yok, ne sorumluluğu olmuş ki bu yaşına kadar herkese çemkirmek ayrı, yapılan işi küçümsemek ayrı! her cevabı da ayrı bir fiyasko.
  • 24-10-2025, 16:24:57
    Konuyu açan arkadaşın konuya giriş şekli ve konu içerisindeki tutumu zaten başından beri ofsayt durumda. Sen haklı bile olsan şu şekilde üst perdeden girip karalama mantığı ile yayagara yaparsan haklıyken haksız duruma düşersin kardeşim.

    Bak ben yazılımdan falan anlamam ama ticari tecrübem çok yüksektir ve birçok ticari mahkeme içerisinde bulundum.

    Ortada bir ticaret varsa ve taraflardan biri yükümlülüklerini yerine getirmemişse veya eksik getirmişse önce müzakere yapılır. Nedir bu müzakere; Firmayı ararsın veya mesaj atarsın dersin ki siz bunları yapıcaz dediniz ama yapmadınız veya yaptınız ama şuralar eksik kalmış oraları tamamlayınız. Bu şekilde bir geri bildirim yapman lazım. Freelance işlerde de böyledir, söylediğini yap paranın geri kalanını vereyim mantığında ilerler.

    Kaldı ki firma babandan ücreti 2 taksitte aldığını belirtmiş, muhtemelen iş bitiminde baban işi okeylemiş ve kalanı ödemiş gibi görünüyor.

    Sen firma ile müzakere yapmadan buraya gelip veya net ortamında yayagraya yaparsan firma haksız bile osla ilerleyen sürçlerede muhtemelen haklı çıkacakatır.

    Baban reşit sende reşitsin, hukukta kişilerin eylemleri kendini bağlar yani. Sen şu an babanı zor durumalara düşürüyorsun veya hukuki olarak düşürecek gibi görünüyorsun.

    Karşı taraf babanı kandırmamış gördüğüm kadarıyla, vergi mükellefi firmaların fiyat politikası freelance ile aynı olmaz, bunu idrak etmen gerekiyor. Senin evinin elektriği ile ticari elektrik fatura fiyatı bile farklı kısaca.

    Sen eğer haklıysan firma ile irtibat kuramadıysan burdan en azından çağrı yapıp firma ile forum konusu adı altında görüşmen gerekirdi. Sen firmayı karaladın ve done olarak birkaç şey sundun.

    Firmanın muhattapı sen değilsin ki muhattap baban, ama sen şimdi başına iş aldın firmanın muhattapı oldun.

    Yani bak bir büyüğün olarak sana hiç rakamlardan fiyatlardan bahsetmeden yol gösteriyorum.

    Firma işi eksik bile teslim etse sen hak talep edemezsin, o ticaretin ödemesi yapılmış muhattap olan taraflar ticareti sonlandırmış yani. Ortada iş akdi ile ilgili sözleşme detayı yok bişey yok kısa konuşmalar var sadece.

    Sen çıkmış hak talep ediyorsun. Bak firma kötü niyetli olsa senin başını baya ağrıtır şu tutumundan dolayı, o yüzden mantıklı ve sakin hareket et.

    Firma ile baban konuşsun sağlıklı bir iletişim kurarak konuyu nihayete erdirin derim.
  • 24-10-2025, 16:27:41
    Daeky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bütün parayı değil kdvyi domain hosting için kendi çıkardığı giderlerini aradan çıkarıp kalanı iade ederse benim için konu kapanacaktır ancak beni doğrudan avukatımla konusursun edersin diye tehdit edip göz korkutmaya çalışması doğru mudur bunu bilmiyorum ondan dm üzerinde detaylıca neye hangi fiyatları bictigini iletmesini istedim ona bile görüldü attı bana yani gerçekten profesyonel ve yasal bir firma olup olmadığından bile emin değilim belkide kendisi bile benim yaşlarımda bir sorun insan bilmiyorum
    Bunlar iş bitince değil, işi vermeden konuşulur. Ayrıca size bilgi vermemesi de çok normal ve hatta olmasi gereken bu. Ticaret sizinle değil babanızla yapılmış.
  • 24-10-2025, 16:27:51
    iwebdesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkesin parası kendine kıymetlidir görüşü çok farklı bir konu, konuyu açan arkadaşın 10.000 TL fahiş fiyat demesi çok farklı. Haklı çıkmak için nerden bakacağınızı şaşırdınız. 10.000 TL iyi para ise ,asgari ücret bir şeye yetmez diye, görüşmelerde kimse söylenmesin o zaman. Sen öğrencisin kira derdin yok, ofis derdin yok, şirket derdin yok, muhasebeci vergi şu bu derdin yok, eleman derdin yok, ne sorumluluğu olmuş ki bu yaşına kadar herkese çemkirmek ayrı, yapılan işi küçümsemek ayrı! her cevabı da ayrı bir fiyasko.
    Saydıklarınıza karşı bir şey demiyorum saygı duyarım. Ama benim anlatmak istediğim diğer bütün yorumlarda 10k küçük görmüş insanlar onlara da istinaden yazmış bulundum. Haklı çıkmak veya çıkmamak değil mesele kişisel bir yorumunu paylaştım. Bunun haklılık oranına kim nereden bakarsa o kadar diyebilirim.

    Ayrıca 10 bin TL iyi paradır, asgarî ücret ile konunun alakası da yoktur. Asgari ücret dediğimiz şey 30 günlük mesainin ücretidir. Buna ben insan olarak iyi diyemem. Saygılarla iyi forumlar.
  • 24-10-2025, 16:32:27
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saydıklarınıza karşı bir şey demiyorum saygı duyarım. Ama benim anlatmak istediğim diğer bütün yorumlarda 10k küçük görmüş insanlar onlara da istinaden yazmış bulundum. Haklı çıkmak veya çıkmamak değil mesele kişisel bir yorumunu paylaştım. Bunun haklılık oranına kim nereden bakarsa o kadar diyebilirim.

    Ayrıca 10 bin TL iyi paradır, asgarî ücret ile konunun alakası da yoktur. Asgari ücret dediğimiz şey 30 günlük mesainin ücretidir. Buna ben insan olarak iyi diyemem. Saygılarla iyi forumlar.
    Bana 1 tane yazılımcı gösterin, webmaster gösterin aylık alacağım para asgari ücret ise iyi paradır desin. bu düşünceler ancak öğrenci harçlık peşinde olan insanlar olur. Bir insanın mesleğine emeğine hakaret sayılır ne münasebet demesi gerek kusura da bakmayın. Döndürsün herkes madem o kadar kolaydı açsın ofisini kessin ftr sını, yapsın 1000 TL ye 3-5 bin e iş öyle iş mi döner!
  • 24-10-2025, 16:33:03
    Baban razı gelmiş senin karar verceğin bir konu kalmamış ayrıca itibar davası açarsa arkadaş çok uğraşırsın demedi deme
  • 24-10-2025, 16:34:03
    ibrahimykr1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saydıklarınıza karşı bir şey demiyorum saygı duyarım. Ama benim anlatmak istediğim diğer bütün yorumlarda 10k küçük görmüş insanlar onlara da istinaden yazmış bulundum. Haklı çıkmak veya çıkmamak değil mesele kişisel bir yorumunu paylaştım. Bunun haklılık oranına kim nereden bakarsa o kadar diyebilirim.

    Ayrıca 10 bin TL iyi paradır, asgarî ücret ile konunun alakası da yoktur. Asgari ücret dediğimiz şey 30 günlük mesainin ücretidir. Buna ben insan olarak iyi diyemem. Saygılarla iyi forumlar.
    Burdaki şu görüşe ben karşıyım 10bin ₺ düz olarak iyi para olabilir.
    Fakat bu kişi bunu KDV dahil yapmış 2000₺' si doğrudan kdvye gidiyor.
    Kişinin söylediğine göre tema 70$ mış. 3000₺ yapıyor.
    Bugün kurumsal firma iseniz 3-4 dolara gidip alan adı almazsanız en kötü adam akıllı bir firmadan alırsınız en kötü 450₺ diyelim.
    Hosting içinde varsayalım ki Yıllık 900₺lik bir başlangıç hosting kullanalım.

    2000+3000+450+900=6350₺ sadece gideri oldu zaten.
    Daha gelir vergisi ödemedik elektrik,fatura vb. ödemedik. 3650₺ lik kazanç üzerinden gelir vergiside ödenecek ona göre!
    Ve işin en ilginci bu arkadaş 3000₺ lik de Adwords reklamı verilmesini talep etmiş. Şayet öyleyse zaten satıcı firma karda değil zararda oluyor zaten.
    Birde bunu açıklayın bakalım.

    edit: Siz heralde konuyu tam okumadınız firma direkt gidip 10 bine ceplememiş KDV dahil faturasını vs.de kesmiş alan adını ve hostingi alıp, alan adını müşteriye teslim etmiş. Ne kadar doğrudur şahsın kendisi öyle diyor.
  • 24-10-2025, 16:36:01
    iwebdesign adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bana 1 tane yazılımcı gösterin, webmaster gösterin aylık alacağım para asgari ücret ise iyi paradır desin. bu düşünceler ancak öğrenci harçlık peşinde olan insanlar olur. Bir insanın mesleğine emeğine hakaret sayılır ne münasebet demesi gerek kusura da bakmayın. Döndürsün herkes madem o kadar kolaydı açsın ofisini kessin ftr sını, yapsın 1000 TL ye 3-5 bin e iş öyle iş mi döner!
    Size spesifik örnekler verme zorunluluğum yoktur. İhtiyacı vardır çalışır veya sabit iş olduğu içinde kabul edebilir. Sonuçta sigortası yolu yemeği ve şartlara göre değişir. Bu dediğimiz şey insanların çalışma şartlarıyla ilintilidir.

    Zaten bu fiyat politikası nedeniyle de Hindistanlılara iş yaptıran bir sürü de insan var, bu da ülkemizin yazılımcılarının kanayan yarası değil midir? Şimdi hemen karşı atak gelebilir o zaman onlara yaptırın eksik veya yanlış yaparlar diye. Bunu diyen insanlara da saygı duyarım, çünkü benim hayata bakış açım herkese saygı duymaktan geçer..
  • 24-10-2025, 16:36:10
    lXenonl adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Burdaki şu görüşe ben karşıyım 10bin ₺ düz olarak iyi para olabilir.
    Fakat bu kişi bunu KDV dahil yapmış 2000₺' si doğrudan kdvye gidiyor.
    Kişinin söylediğine göre tema 70$ mış. 3000₺ yapıyor.
    Bugün kurumsal firma iseniz 3-4 dolara gidip alan adı almazsanız en kötü adam akıllı bir firmadan alırsınız en kötü 450₺ diyelim.
    Hosting içinde varsayalım ki Yıllık 900₺lik bir başlangıç hosting kullanalım.

    2000+3000+450+900=6350₺ sadece gideri oldu zaten.
    Daha gelir vergisi ödemedik elektrik,fatura vb. ödemedik. 3650₺ lik kazanç üzerinden gelir vergiside ödenecek ona göre!
    Ve işin en ilginci bu arkadaş 3000₺ lik de Adwords reklamı verilmesini talep etmiş. Şayet öyleyse zaten satıcı firma karda değil zararda oluyor. Birde bunu açıklayın bakalım.

    edit: Siz heralde konuyu tam okumadınız firma direkt gidip 10 bine ceplememiş KDV dahil faturasını vs.de kesmiş alan adını ve hostingi alıp, alan adını müşteriye teslim etmiş.
    Alan adı bize teslim edilmedi herhangi bir transfer yok o konuda alan adı hala saticida