Güncel verilere göre sadece hammadde maliyeti 4,3 TL, buna işçilik ve enerji maliyetleri dahil değil.
Yani devlet her 1 TL bastığında en az 4-5 TL zarar ediyor. Bu da kamunun kasasından milyonlarca lira heba olduğu anlamına geliyor.
Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/kutlu-parti...cikisi-p216805
1 TL'nin Maliyetinin 4,30 TL olması?
6
●300
- 27-08-2025, 16:21:33R10 ile yaşlanıyoruz...
- 27-08-2025, 16:22:48Devlet kendi kaynaklari ile basiyor. Hammadde kendinin iscilik kendinin zarar soz konusu degil.
- 27-08-2025, 16:23:45Demek ki en kısa sürede en küçük madeni para 10 TL olması gerekiyor.
200 TL ise 2000 TL olarak değiştirilmeli. Hatta 5000'de olabilir ama yapacaklarını zannetmiyorum. - 27-08-2025, 16:24:09hammaddeyi ağaçtan toplayıp, çalışan diye de zihin gücü kullanılmıyorsa haklısınAlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-08-2025, 16:24:59Devlet kaynağı diye bir şey yok , halkın kaynağı var.AlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Devlet halkın parasını kullanır : ) - 27-08-2025, 16:28:58Parayla yapilan ekstra cepten cikan bir sey yok ortada. Darphane ve ilgili madende calisanlar devlet bu paralari bassa da basmasa da ayni maasi alacaklar. Darphaneye ayrilmis kaynak mikro duzeyde. Vergilerle her turlu maas odenecek. Siyasi bir parti kendi propagandasini yapmak icin sacmalamis bunu da haber yapmislar. Bu kafayla bakarsak toptan para basmamamiz lazim.kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 27-08-2025, 17:45:59Doğru ya da yanlış diyemem. Çünkü araştırmadım. Ama benzer durum daha önceki hümüketlerde yaşandı. Bulgaristan'da metal TL'nin maliyeti ucuz olduğu için jeton yerine madeni TL kullanıyorlardı.AlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle