• 27-08-2025, 16:21:33
    #1
    R10 ile yaşlanıyoruz...
    Güncel verilere göre sadece hammadde maliyeti 4,3 TL, buna işçilik ve enerji maliyetleri dahil değil.

    Yani devlet her 1 TL bastığında en az 4-5 TL zarar ediyor. Bu da kamunun kasasından milyonlarca lira heba olduğu anlamına geliyor.

    Kaynak: https://www.sozcu.com.tr/kutlu-parti...cikisi-p216805
  • 27-08-2025, 16:22:48
    #2
    Devlet kendi kaynaklari ile basiyor. Hammadde kendinin iscilik kendinin zarar soz konusu degil.
  • 27-08-2025, 16:23:45
    #3
    Demek ki en kısa sürede en küçük madeni para 10 TL olması gerekiyor.
    200 TL ise 2000 TL olarak değiştirilmeli. Hatta 5000'de olabilir ama yapacaklarını zannetmiyorum.
  • 27-08-2025, 16:24:09
    #4
    AlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet kendi kaynaklari ile basiyor. Hammadde kendinin iscilik kendinin zarar soz konusu degil.
    hammaddeyi ağaçtan toplayıp, çalışan diye de zihin gücü kullanılmıyorsa haklısın
  • 27-08-2025, 16:24:59
    #5
    AlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet kendi kaynaklari ile basiyor. Hammadde kendinin iscilik kendinin zarar soz konusu degil.
    Devlet kaynağı diye bir şey yok , halkın kaynağı var.
    Devlet halkın parasını kullanır : )
  • 27-08-2025, 16:28:58
    #6
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Devlet kaynağı diye bir şey yok , halkın kaynağı var.
    Devlet halkın parasını kullanır : )
    Parayla yapilan ekstra cepten cikan bir sey yok ortada. Darphane ve ilgili madende calisanlar devlet bu paralari bassa da basmasa da ayni maasi alacaklar. Darphaneye ayrilmis kaynak mikro duzeyde. Vergilerle her turlu maas odenecek. Siyasi bir parti kendi propagandasini yapmak icin sacmalamis bunu da haber yapmislar. Bu kafayla bakarsak toptan para basmamamiz lazim.
  • 27-08-2025, 17:45:59
    #7
    AlperenYavuz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Parayla yapilan ekstra cepten cikan bir sey yok ortada. Darphane ve ilgili madende calisanlar devlet bu paralari bassa da basmasa da ayni maasi alacaklar. Darphaneye ayrilmis kaynak mikro duzeyde. Vergilerle her turlu maas odenecek. Siyasi bir parti kendi propagandasini yapmak icin sacmalamis bunu da haber yapmislar. Bu kafayla bakarsak toptan para basmamamiz lazim.
    Doğru ya da yanlış diyemem. Çünkü araştırmadım. Ama benzer durum daha önceki hümüketlerde yaşandı. Bulgaristan'da metal TL'nin maliyeti ucuz olduğu için jeton yerine madeni TL kullanıyorlardı.