• 22-07-2025, 23:26:13
    #1
    Merhabalar forumdaşlar.
    X kişisi 2024 Mayıs ayında müteahhitle anlaşarak topraktan 1+1 daireye giriyor sonrasında maddi sıkıntılarından dolayı daireyi satmak istiyor hem müteahhite müşteri bul diyor hemde kendi arıyor... Sonrasında bizi bir aracı şahıs Müteahhitle görüştürerek evi satın alıyoruz fakat müteahhit bu topraktan giren kişiye parasını vermiyor fakat bizim bunlardan haberimiz yok o x kişisini tanımıyoruz sonrasında x kişisi dava açıyor kazanıyor biz bu daireyi ocak ayında aldık benim bu olaylardan daha yeni haberim oldu.
    Müteahhit buna 7 ay içinde alacağının 3'de 1'ini anca vermiş x kişisi de 7 aylık süre de buna sinirlenip doğal olarak avukatıyla da görüşüp arsa sahibine Mayıs ayında dava açıyor ve onu da kazanıp daireye ihtiyadi haciz koyduruyor, parayı ödemesi için 2 kere tebligat gönderiyor müteahit yine ödemiyor 1 hafta önce de bu x kişisi numaramı bulup arıyor bak kardeş bu adam benim paramı ödemedi ben daireyi satışa çıkarttıracağım 3. tebligatı gönderdiğimde bende mağdurum sende mağdursun benim psikoljim bozuldu artık buna bi çare bulabiliyorsan bul diyor.
    Ben 1 haftadır uyku uyuyamıyorum... üstelik daire bitmek üzere... Ne yapacağımı bilmiyorum, elimde sadece banka da yapılan sözleşme, dekont ve senet var.
    Bu işlemleri annem yapmıştı ben gurbette olduğum için, anneme de bir şey diyemiyorum kadın kalp ve tansiyon hastası Allah korusun bir şey olacak diye.
    X kişisi de şehir dışında görevde olduğu için onun adına müteahhit yaptı.
    Çok bunaldım birisi akıl verebilirse çok mutlu olurum.
  • 22-07-2025, 23:31:48
    #2
    Selam olsun,

    Bilindik bir yöntem aslında ama sektöre hakim kişiler bilir, sizin bilmemeniz normal.
    Tapuyu almış olsanız bile tapu iptal davası açılarak tapunuz iptal edilir, açacağınız dava yıllarca sürer ve uzatmak için her şey yapılır.
    Bu durumda ev sahibi hiç etkilenmez tapuyu alır, sizin zararınızla bir ilgisi yoktur.
    Müteahhit sizi mağdur etmiştir ama siz ona, o ev sahibine sonra ev sahibi müteahhit'e uzatırlar.
    Eğer bunu şebeke olarak bilinçli kasıtlı yaptılarsa bu süreçte olan sizin paranıza olur.

    Tek bir şansınız var bu alanda uzmanlığı olan bir avukat bulmak.
    Avukatın bu alanda uzmanlığı varsa o kişilere kuracağı iki cümle kurması bile yeterli olabilir.
    Siz yürütmeyin süreci bana soruyorsanız.
  • 22-07-2025, 23:36:09
    #3
    Merhaba mütahitlerin hepsi değil ama yapılan bir durum eğer tapu yoksa hiçbir hak talep edemezsiniz.Noter,senet sözleşmenin geçerliliğ yoktur.Toprak sahibinin sözleşmesi geçerli olacaktır.Mütahit hakkında dolandırıcılıktan şikayet ederseniz verdiğiniz parayı geri alma durumu var ama uzun süreli durum 5 yıl sürer allah kolaylık versin.
  • 22-07-2025, 23:37:54
    #4
    serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam olsun,

    Bilindik bir yöntem aslında ama sektöre hakim kişiler bilir, sizin bilmemeniz normal.
    Tapuyu almış olsanız bile tapu iptal davası açılarak tapunuz iptal edilir, açacağınız dava yıllarca sürer ve uzatmak için her şey yapılır.
    Bu durumda ev sahibi hiç etkilenmez tapuyu alır, sizin zararınızla bir ilgisi yoktur.
    Müteahhit sizi mağdur etmiştir ama siz ona, o ev sahibine sonra ev sahibi müteahhit'e uzatırlar.
    Eğer bunu şebeke olarak bilinçli kasıtlı yaptılarsa bu süreçte olan sizin paranıza olur.

    Tek bir şansınız var bu alanda uzmanlığı olan bir avukat bulmak.
    Avukatın bu alanda uzmanlığı varsa o kişilere kuracağı iki cümle kurması bile yeterli olabilir.
    Siz yürütmeyin süreci bana soruyorsanız.
    Hocam başka çarem yok gibi gözüküyor, Avukata bu hafta içinde gideceğim...
  • 22-07-2025, 23:46:32
    #5
    Seo Hizmetleri
    hocam kesinlikle avukat lazım tek basina yürütülecek bir surec degil . forumda avukat arkadaslar var @Fahrettin;@fatihozdemir1;@damla1; bunlar benim forumda denk geldigim arkadaslar.
  • 22-07-2025, 23:49:25
    #6
    bicerdover adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam kesinlikle avukat lazım tek basina yürütülecek bir surec degil . forumda avukat arkadaslar var @Fahrettin;@fatihozdemir1;@damla1; bunlar benim forumda denk geldigim arkadaslar.
    Hocalarım en azından nasıl bir yol izleyeceğimi sürecin nasıl işleyeceğine dair bilgi verirlerse çok mutlu olurum. Saygılarımla.
  • 23-07-2025, 01:45:11
    #7
    Danışman
    Merhabalar.

    Profesyonel olarak yardımcı olabiliriz. Profilimdeki numaradan bize ulaşabilirsiniz.
    Konuyla alakalı elinizdeki tüm belgeleri bana gönderin ne yapabileceğimize
    bakalım. Son dönemde bu tip konularla alakalı çok fazla gelişme oldu. Vakanın
    tüm detaylarını öğrenmeden bir sonuca varmak doğru olmaz.

    İyi forumlar
  • 23-07-2025, 01:52:53
    #8
    Less is more.
    Kesinlikle kat irtifakı olmadan daire almanızı önermem, o sözleşme noterden olmadığı sürece geçersiz.

    Topraktan daire alacaklara önerim, mümkğn oldukça kabası bitmiş kat irtifak tapulu daire alsın ya da noterden sözleşme yapsın.

    Başka türlü vay halinize..
  • 23-07-2025, 02:23:09
    #9
    Adınıza üzüldüm. Tam 15 sene önce benzer bir olayı yaşadım, maalesef birçok kişi mağdur oldu, ünlü avukatlar bile var ancak müteahhite hiçbir şey yapılmadı. Adam Ferrari ile gezmeye devam ediyor. Yıprandığınızla kalıyorsunuz…

    42 yaşındayım bu zamana kadar üç kere benzer olaylar yaşadım maalesef kendi adaletini bir şekilde sağlamazsan (geçen araba parasını alamayan adam gibi öldürmekten bahsetmiyorum ama mafya ise daha belalı birini karşınına koymak gibi) adalet sağlanmıyor.