• 21-07-2025, 15:26:59
    #19
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Almanca sanıldığı kadar öğrenilmesi kolay bir dil değil.
    Koca kaba.
    Özellikle telaffuz da zorlanılır.
    Dil öğrenmeye yatkınlığınız yoksa çok zorlanırsınız.
    Bu dünyada kolay olan bişey yok ki
  • 21-07-2025, 15:28:25
    #20
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu dünyada kolay olan bişey yok ki
    Tabii yok da yine de İngilizce ye göre bayağı zor bir dil.
    Siz yine de şansınızı deneyin.
    Ama tabii kursa gitmek yada eğitim seti almakla olacak iş değil, maruz kalmanız lazım.
  • 21-07-2025, 18:43:42
    #21
    Hocam şansınız yoksa çok zor. Almanca en azından b1 öğrenin. Almanca bilmiyorsanız maalesef burada yapabileceğiniz tek iş Amazon ya da DP kargocusu olmak. Orada da eleman kiralayan firmalar üzerinden çalışıyorsunuz. Deli gibi çalışsanız elinize 2000 euro çok zor geçer. Kaportacı, boyacı, tesisatçı, inşaat işleri VS olursa iyi para kazanırsınız dil bilmeden. Orada da insaflı bir Türk patrona denk gelme olasılığınız %1
  • 21-07-2025, 19:09:54
    #22
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şansınız yoksa çok zor. Almanca en azından b1 öğrenin. Almanca bilmiyorsanız maalesef burada yapabileceğiniz tek iş Amazon ya da DP kargocusu olmak. Orada da eleman kiralayan firmalar üzerinden çalışıyorsunuz. Deli gibi çalışsanız elinize 2000 euro çok zor geçer. Kaportacı, boyacı, tesisatçı, inşaat işleri VS olursa iyi para kazanırsınız dil bilmeden. Orada da insaflı bir Türk patrona denk gelme olasılığınız %1
    hocam öyle bir anlatmışsınız ki almanyada yaşayanlara acıyasım geldi (!) Her şeyin kurallarına kanunlarına göre yaptıktan sonra ne zorluğu ne şansı. Kumar oynamıyoruz her şeyi kanunlara kurallara göre yapıyoruz paylaşımda bir not kısmı ekledim okuyun lütfen tekrar.
  • 21-07-2025, 19:22:26
    #23
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam öyle bir anlatmışsınız ki almanyada yaşayanlara acıyasım geldi (!) Her şeyin kurallarına kanunlarına göre yaptıktan sonra ne zorluğu ne şansı. Kumar oynamıyoruz her şeyi kanunlara kurallara göre yapıyoruz paylaşımda bir not kısmı ekledim okuyun lütfen tekrar.
    Hocam Almanya öldü bitti demedim ben. Almanyada Almanca bilmeden iş bulma şansın neredeyse yok dedim. Ha istiyorsan ki, buraya gel Almanyada yarın iş bulursun diye yazayım, o başka konu. Ben Ukraynada yaşamaya başlarken dedim ki İngilizce biliyorum, yeter bana dedim. Sonra anladım ki İngilizce sana Ukraynada sadece turistik gezilerde yarar. Almanya'da yaşamaya başlarken de, Almanya da Rus ve Türk çok, hem Rusça hem Türkçe biliyorum hiç sorun olmaz dedim. Artı İngilizce dilimde çok iyi, 3 dil ile sıkıntı mı yaşarım dedim. Ama sonradan anladım ki Almanyada Almanca bilmiyorsan yaşamak eziyet, çalışmak neredeyse imkansız.
  • 21-07-2025, 21:56:33
    #24
    DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Almanya öldü bitti demedim ben. Almanyada Almanca bilmeden iş bulma şansın neredeyse yok dedim. Ha istiyorsan ki, buraya gel Almanyada yarın iş bulursun diye yazayım, o başka konu. Ben Ukraynada yaşamaya başlarken dedim ki İngilizce biliyorum, yeter bana dedim. Sonra anladım ki İngilizce sana Ukraynada sadece turistik gezilerde yarar. Almanya'da yaşamaya başlarken de, Almanya da Rus ve Türk çok, hem Rusça hem Türkçe biliyorum hiç sorun olmaz dedim. Artı İngilizce dilimde çok iyi, 3 dil ile sıkıntı mı yaşarım dedim. Ama sonradan anladım ki Almanyada Almanca bilmiyorsan yaşamak eziyet, çalışmak neredeyse imkansız.
    evet kabul ediyorum. Dil öğrenmek konusunda zaten yukarıda da belirtmiştim. Ama deli gibi çalışsam 2 bin euro zor falan bu apaçık bir hikaye olduğunu düşünüyorum. Böyle zor olduğunu düşünen oralarda çalışmasın ülkesine dönsün
  • 21-07-2025, 22:04:50
    #25
    erdemozturk52 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet kabul ediyorum. Dil öğrenmek konusunda zaten yukarıda da belirtmiştim. Ama deli gibi çalışsam 2 bin euro zor falan bu apaçık bir hikaye olduğunu düşünüyorum. Böyle zor olduğunu düşünen oralarda çalışmasın ülkesine dönsün
    “deli gibi çalışsam 2 bin euro zor” lafı tamamen yalan değil, hatta çoğu kişi için gerçek bu.
    şöyle anlatayım sana. münih, berlin, düsseldorf gibi büyük şehirlerde yazılım sektöründe çalışan birinin eline geçen net maaşla, yaşam giderleri arasında ciddi uçurum var.
    örnek olarak maaşlar:
    seviye - yıllık brüt maaş - aylık net maaş (bekar için, steuerklasse 1)
    junior - 50.000 € - yaklaşık 2.200 €
    mid-level - 65.000 € - yaklaşık 2.700 €
    senior - 80.000 € - yaklaşık 3.300 €
    şimdi diyelim ki 2.700 euro net maaş alıyorsun. bu kulağa güzel geliyor ama yaşam masraflarına bak:
    aylık ortalama giderler (tek yaşayan biri için):
    kira (1+1 ev, şehir merkezinde) - 1.400 €
    elektrik, ısıtma, su - 150 €
    market alışverişi / yemek - 400 €
    ulaşım - 60 €
    internet + telefon - 50 €
    toplam - yaklaşık 2.060 €
    şimdi bu tabloya bakınca, eline 2.700 geçse bile 600-700 euro anca kalıyor. ama orada da dışarıda bir iki kere yemek yedin mi, kaza bela bir şey oldu mu, uçuyor gidiyor. birikim yapamıyorsun. hele ki çocukluysan, tek maaşla dönmüyor bu iş.
    firmalara gelirsek, startup’lar esnek ama maaş düşük. kurumsal firmalarda maaş biraz daha iyi ama yükselmek zor. ayrıca almanca bilmeden günlük yaşamda resmi işlemleri halletmek ayrı dert. doktor randevusu, evrak işleri, vergi vs. hep sıkıntılı.
    diyeceğim şu, herkesin durumu aynı değil. burada hayat pahalı. tek başına gelen bir yazılımcı bile zor geçiniyorsa bu yalan değil, gerçek. o yüzden sırf “zorlanıyorsan dön” demek çok basit bir yaklaşım. işin içini yaşayan bilir.
    isteyen gelmesin demiyorum ama buranın toz pembe olmadığını, paranın öyle havada uçmadığını herkes bilsin. çalışmakla her şey çözülmüyor bazen. sisteme, şehre, firmaya, hatta vergi sınıfına göre çok değişiyor işler.
  • 21-07-2025, 22:40:23
    #26
    İyi bir seviyede İngilizce var mı ? almanya merkezli iş ilanlarına baktınız mı kriterlerine veya başvurdunuz mu en iyi cevap aslında onlardan alacağınız cevaplardan biri olacaktır bence
  • 21-07-2025, 22:46:07
    #27
    Sfenky adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    “deli gibi çalışsam 2 bin euro zor” lafı tamamen yalan değil, hatta çoğu kişi için gerçek bu.
    şöyle anlatayım sana. münih, berlin, düsseldorf gibi büyük şehirlerde yazılım sektöründe çalışan birinin eline geçen net maaşla, yaşam giderleri arasında ciddi uçurum var.
    örnek olarak maaşlar:
    seviye - yıllık brüt maaş - aylık net maaş (bekar için, steuerklasse 1)
    junior - 50.000 € - yaklaşık 2.200 €
    mid-level - 65.000 € - yaklaşık 2.700 €
    senior - 80.000 € - yaklaşık 3.300 €
    şimdi diyelim ki 2.700 euro net maaş alıyorsun. bu kulağa güzel geliyor ama yaşam masraflarına bak:
    aylık ortalama giderler (tek yaşayan biri için):
    kira (1+1 ev, şehir merkezinde) - 1.400 €
    elektrik, ısıtma, su - 150 €
    market alışverişi / yemek - 400 €
    ulaşım - 60 €
    internet + telefon - 50 €
    toplam - yaklaşık 2.060 €
    şimdi bu tabloya bakınca, eline 2.700 geçse bile 600-700 euro anca kalıyor. ama orada da dışarıda bir iki kere yemek yedin mi, kaza bela bir şey oldu mu, uçuyor gidiyor. birikim yapamıyorsun. hele ki çocukluysan, tek maaşla dönmüyor bu iş.
    firmalara gelirsek, startup’lar esnek ama maaş düşük. kurumsal firmalarda maaş biraz daha iyi ama yükselmek zor. ayrıca almanca bilmeden günlük yaşamda resmi işlemleri halletmek ayrı dert. doktor randevusu, evrak işleri, vergi vs. hep sıkıntılı.
    diyeceğim şu, herkesin durumu aynı değil. burada hayat pahalı. tek başına gelen bir yazılımcı bile zor geçiniyorsa bu yalan değil, gerçek. o yüzden sırf “zorlanıyorsan dön” demek çok basit bir yaklaşım. işin içini yaşayan bilir.
    isteyen gelmesin demiyorum ama buranın toz pembe olmadığını, paranın öyle havada uçmadığını herkes bilsin. çalışmakla her şey çözülmüyor bazen. sisteme, şehre, firmaya, hatta vergi sınıfına göre çok değişiyor işler.
    Zorlanıyorsan ülkene döneceksin tatava yapmayacaksın. İstanbulda yaşa bakalım 60 bin TL maaşla görelim sanki burda aynı hesaplamalar yok. Ayrıca ben paradan dolayı değil daha gelişmiş bir ülkede yaşamak istediğim için Almanya istiyorum. Şikayetçiysen döneceksin Türkiyeye ve aynı hesapları buradan yapacaksın. Dışarıdan bakınca kolay değilmiş. Sizi orda zorla tutan yok ve tekrar diyorun zorlanıyorsan döneceksin laf kalabalığı yapmayacaksın.