DatabaseBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hocam Almanya öldü bitti demedim ben. Almanyada Almanca bilmeden iş bulma şansın neredeyse yok dedim. Ha istiyorsan ki, buraya gel Almanyada yarın iş bulursun diye yazayım, o başka konu. Ben Ukraynada yaşamaya başlarken dedim ki İngilizce biliyorum, yeter bana dedim. Sonra anladım ki İngilizce sana Ukraynada sadece turistik gezilerde yarar. Almanya'da yaşamaya başlarken de, Almanya da Rus ve Türk çok, hem Rusça hem Türkçe biliyorum hiç sorun olmaz dedim. Artı İngilizce dilimde çok iyi, 3 dil ile sıkıntı mı yaşarım dedim. Ama sonradan anladım ki Almanyada Almanca bilmiyorsan yaşamak eziyet, çalışmak neredeyse imkansız.
evet kabul ediyorum. Dil öğrenmek konusunda zaten yukarıda da belirtmiştim. Ama deli gibi çalışsam 2 bin euro zor falan bu apaçık bir hikaye olduğunu düşünüyorum. Böyle zor olduğunu düşünen oralarda çalışmasın ülkesine dönsün