hocam öyle bir anlatmışsınız ki almanyada yaşayanlara acıyasım geldi (!) Her şeyin kurallarına kanunlarına göre yaptıktan sonra ne zorluğu ne şansı. Kumar oynamıyoruz her şeyi kanunlara kurallara göre yapıyoruz paylaşımda bir not kısmı ekledim okuyun lütfen tekrar.
Hocam Almanya öldü bitti demedim ben. Almanyada Almanca bilmeden iş bulma şansın neredeyse yok dedim. Ha istiyorsan ki, buraya gel Almanyada yarın iş bulursun diye yazayım, o başka konu. Ben Ukraynada yaşamaya başlarken dedim ki İngilizce biliyorum, yeter bana dedim. Sonra anladım ki İngilizce sana Ukraynada sadece turistik gezilerde yarar. Almanya'da yaşamaya başlarken de, Almanya da Rus ve Türk çok, hem Rusça hem Türkçe biliyorum hiç sorun olmaz dedim. Artı İngilizce dilimde çok iyi, 3 dil ile sıkıntı mı yaşarım dedim. Ama sonradan anladım ki Almanyada Almanca bilmiyorsan yaşamak eziyet, çalışmak neredeyse imkansız.