Site tasarımını değiştirmişler ve footera animasyonlu codepende bulunan sadece arkaplan resmi ve yazıları değiştirip aynı kodu koymuşlar, animasyonda ki resimlerden direkt tanıdım kodlara bakınca aynısıydı.
Sizce bir üniversite sayfasında hazır kullanabilir mi kullanmalı mı yoksa ben mi çok taktım bu durumu?
Sizce Üniversite Sitesinde Hazır Kod Kullanabilir Mi?
9
●242
- 20-03-2025, 10:49:52
- 20-03-2025, 10:54:33Codepenin olayı bu zaten al kullan, bence gereksiz takıntı hocam
- 20-03-2025, 10:55:20Bu konuya takılman, kalite ve özgünlük anlayışınla ilgili bir durum ki. Bu yüzden rahatsız olman gayet normal. Ama üniversite için asıl önemli olan, sitenin amacına hizmet edip etmediğidir....
- 20-03-2025, 10:55:20Bende üniversitede çalışıyorum ve dediğiniz işi yapıyorum ve hazır template yada codependende aldığımız kodlar oluyor kar amacı gütmüyoruz sonuç olarak yönetimin isteği doğrultusunda ekleme çıkartmalar yapılıyor.Saul4Goodmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Gayette normal ve yapılan şeyler diğer devlet kurumlarındada aynı durum var hatta birbirimizden kod aldığımız durumlarda oluyor kurumlar arası dayanışma diye sonuç olarak kar amacımız yok. - 20-03-2025, 10:55:58onda ne varmışki. öğrenci bilgi sistemini öğrencinin birisine bitirme ödevi olarak yaptırıp kullanıp. öğrencinin deneyimsizliğinden dolayı kalan açıklar yüzünden yıllarca bilenlerin girip kendi notlarını istediği gibi değiştirerek öğrencilerin mezun olduğu üniversiteler var.
Nerden mi biliyorum bizzat şahit oldum
- 20-03-2025, 10:57:06kurumsal bir firma veya üniversite sayfasında görmem diye düşünüyordum hazır kod ama boş takıntı sanırımVektorMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 20-03-2025, 11:07:35Bende üniversitede çalıştım, kurumsal iletişimde böyle takılıntı olanlar var, biz üniversiteyiz, en iyisi en güzeli bizde olmalı diyip diyip bütçeyi harman savuran çok kişi var. Benim olayım zaman ve bütçe israfını korumaktı, eğer bir şey yapılacaksa bunu daha önce yapan nasıl yapmış, yapan kişi kod paylaşmış mı, telif hakkı var mı veya lisans ücreti ne kadar... Öncelik zaman israfını korumak, üniversitede bir şeyyapıldığında en az 3 4 farklı kişinin onayından geçmesi lazım, maillere cevap gelme durumu uzayabiliyor. Basit bir renk değişimi onayı için bile bir gün bekleyebilirsin. Şimdi o gördüğün şeyi sıfırda yapsa kafadan bir iki gün boşa gidebilir, dediğim gibi zaman önemli. Bir önemi var mı yani kullanıcı olarak beklenti bir kurumun özel tasarıma sahip olmasını beklemek tamamen gereksiz bir tutum bence. Burada amaç kurum/kişi yaptığı şey ile istenileni karşılıyor mu, kullanıcıya güzel ve kafa karıştırmayan kullanıcı deneyimi sağlıyor mu bunlar önemli.Saul4Goodmann adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle