Aslına bakarsanız çok değil, biz 250₺ topluyoruz, her ay sıfırsa sıfır gidiyor (Bina aydınlatma, bahçe aydınlatma, çim biçme, temizlik)
Fakat bir arıza durumunda mesela kasada para yok, bina dış cephe, çatı bakım onarım v.s için kasada hiç para yok. Bunlar düşünülerek, 750-1000 arası bir rakam toplanması lazım. (Yönetimi daire sahipleri olarak kendimiz yapıyoruz sırayla.)
Aidatım Yüzde Elli Arttı Bu Nasıl İş?
15
●902
- 09-01-2025, 15:55:0510 dairelik binada oturuyorum. Bu aya kadar 1 yıl yöneticilik bendeydi. 200 liradan 500 liraya çıkardık. İçinde olmasam bu kadar olur mu derdim ama gerçekten gerekiyor.
Öyle ki aylık asansör bakımı 400 liradan 1.200 liraya
bina temizliği için aylık 1.000 liradan 1.500 liraya
Elektrik faturaları da 400 liraya ulaştı.
Yalnızca bu temel giderler için daire başı 300 lira alınsa yetmiyor. Bir tık üzerini alsan muhtelif bir sorun çıktığında sürekli dairelerden para toplamaya çalışıyorsun. Bu şekilde her ay en az bir daireden 200 lira kasaya para atılacak. Herhangi bir ekstra gider durumunda tekrar apartman sakinleri rahatsız edilmeyecek. - 13-01-2025, 22:50:59300 TL'den 1000 TL olması kararlaştırıldı.
Binada tek kiracı ben olarak kabul etmedim. 10 daire var toplam. Yönetici ödemiyor.
Gelir gider pusulalarını inceledim. 300x9 daire geliri fazlasıyla yetiyorken binanın parası olsun mantığıyla 1000 TL yapmışlar. Binanın olası masraflarını kiracı karşılamaz dememi umursamayarak.
300 TL bile gelir gider pusulasına göre çok iken 1000 TL olması 10 daireli bir apartmanda mantık dışı... - 14-01-2025, 10:44:54Selamlar.bycapslock adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ana giderleri kiracı karşılamaz ama olası giderleri kiracılar karşılar hocam, örneğin aylık aidat, asansör masrafları kiracıya aittir.
