• 06-12-2024, 10:33:43
    #1
    Arkadaşlar selamlar,
    Yıllar sonra, yapmış olduğum birikim ve kredi ile ev sahibi oldum. Fakat mutfak dolapları, mutfak arası fayansı ve vestiyeri boyamak istiyoruz. İnternette bir sürü olumlu/olumsuz yorum yazılmış. Boya konusunda deneyimli olan veya dolaplarını boyamış kişiler yardımcı olabilir mi? Ne yapmalıyım?

    Polisan'ın birçok boya markasından daha dayanıklı olduğunu araştırmalarım sonucunda öğrendim. Doğru mu sizce?
    Ayrıca su bazlı akilik boyaları zımpara ve astar işlemi olmadan yaparsanız sonuç anlık idare etse bile kısa ömürlü olur ve dayanıklı olmaz diye bir yorum okudum Ekşi'de (boya ustası imiş?)

    Yardım ve önerilerinize ihtiyacım var. Şimdiden herkese teşekkür ederim.
  • 06-12-2024, 10:35:23
    #2
    Youtube a bakabilirsin herşeyi detaylı anlatıyor
  • 06-12-2024, 10:36:34
    #3
    Öncelikle eviniz hayırlı olsun güle güle oturun.
    MDF mi SUNTALAM mi dolapları tam bilmiyorum ama küçüklüğümde ufak da olsa marangozluk maceram oldu. Vereceğim tavsiye dolaplar boyanmaz düzen tutmaz çatlamaya başlar atma yapar. Çünkü bu malzemeler fırınlama ile boyanıyor. Karar size kalmış
  • 06-12-2024, 10:38:49
    #4
    bilgicinitr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Youtube a bakabilirsin herşeyi detaylı anlatıyor
    Hocam uygulanışı ile ilgili her şey anlatılıyor zaten ama kalite ile ilgili neredeyse kimse bir şey söylemiyor. Çünkü videoların çoğu reklam.
  • 06-12-2024, 10:39:41
    #5
    Dolap tezgah arasını çok araştırdım ve en kaliteli malzemeleri alıp ince işçilikle boyadım.
    Sonuç: 2 ay geçmeden ocağın oradaki boyalar kabarmaya başladı.

    Tezgah konusu çok büyük sıkıntı, ne kadar cam verniği atarsanız atın çiziliyor.
    Dolapları boyadım rulo ve fırça ile. Çok fazla iz yaptı. 2 yıl kadar önce 2000 TL'ye boyama masrafı yapmıştım. Bu yıl 5000 dolap kapakları+2000 tezgah arası fayans işini hallettim. Bir daha mı asla derim.
  • 06-12-2024, 10:40:24
    #6
    okcanx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle eviniz hayırlı olsun güle güle oturun.
    MDF mi SUNTALAM mi dolapları tam bilmiyorum ama küçüklüğümde ufak da olsa marangozluk maceram oldu. Vereceğim tavsiye dolaplar boyanmaz düzen tutmaz çatlamaya başlar atma yapar. Çünkü bu malzemeler fırınlama ile boyanıyor. Karar size kalmış
    Henüz eski ev sahibi evden çıkmadığı için ben de bilemiyorum Suntalam mı MDF mi olduğunu. Çatlama/açılma konusunu ayrıca araştıracağım. Teşekkürler.
  • 06-12-2024, 10:41:36
    #7
    Zımpara ve astar şart doğru
  • 06-12-2024, 10:41:52
    #8
    Polisan o kadar muhteşem bir marka değil. Ama dolap boyaları Özel oluyor normal boya tutmaz.

    Galiba Bianca bu konuda özel ürün üretiyor
  • 06-12-2024, 10:44:36
    #9
    celalyesil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dolap tezgah arasını çok araştırdım ve en kaliteli malzemeleri alıp ince işçilikle boyadım.
    Sonuç: 2 ay geçmeden ocağın oradaki boyalar kabarmaya başladı.

    Tezgah konusu çok büyük sıkıntı, ne kadar cam verniği atarsanız atın çiziliyor.
    Dolapları boyadım rulo ve fırça ile. Çok fazla iz yaptı. 2 yıl kadar önce 2000 TL'ye boyama masrafı yapmıştım. Bu yıl 5000 dolap kapakları+2000 tezgah arası fayans işini hallettim. Bir daha mı asla derim.
    Biz tezgahı da boyamak istiyorduk. Ufak bir araştırma ile ondan vazgeçtim. Çünkü sıvı cam bile uygulasan azıcık sıcak temasında izler oluşuyormuş ve bıçak ile çizikler oluşabiliyormuş (doğal olarak)
    Aldığımız ev 15 yıllık ve dolaplar eski tip kahverengi-krem olanlardan. Muhtemelen birçoğunuzun gözünde canlanmıştır kapaklar. Fayans da aynı şekilde kahverengi-krem çiçek desenli. Yenileme için yeterli bütçemiz yok fakat görsel olarak güzelleştirme şansımız var ve eşim değişiklik istedi. O yüzden en iyisini araştırıyorum ama siz böyle yazdıkça da gözüm korkmuyor değil vallaha