• 03-10-2024, 09:16:58
    #37
    Hocam hasadı pazarda 10 tl ye satsanız 3 güne biter emin olun şu çifçinin geldiği hale bakın baban eski çifçilerden çok iyi bilirim bu durumları bizim oradada soğanı çöpe atardı aracı kazanacağına çöpe atarım daha iyi derdi miller
  • 03-10-2024, 11:30:30
    #38
    Hocam çok anlamadığımdan, bilmediğimden soruyorum, son kullanıcıya satma şansınız yokmu, ürünü işleyip, domates püres, konserve sote, salça vs olarak satma şansınız yokmu ? Emimim ekim yaptığınız alanda benzer durumdan muzdarip çok kişi vardır bir ortaklıkla bunu yapma imkanınız olmuyor mu?
  • 03-10-2024, 11:36:13
    #39
    Geçmiş olsun kaç dönüme 10milyon masraf yapıldı hangi ildesiniz benim çevrede 1.20lerden gidiyor en dip
  • 03-10-2024, 11:41:13
    #40
    "Dibe vurmadan suyun üstüne çıkamazsın..."
    Bu özlü söz herşeyi özetler. Maalesef yıllardır ülkenin KÖTÜ yönetiminin acı meyvelerini yiyoruz. Felaket resmen... Çiftçi bitti mi ,üretim bitti mi bir ülkede HERŞEY biter.
    Ama geçecek elbet, bu günler de geçecek...
  • 03-10-2024, 12:17:15
    #41
    XTRA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çünkü :
    Domatesi İstanbul'dan 1000 KM uzakta yetiştiriyorlar.
    Dağıtım ağlarına ve ekipmanlarına sahip değiller.
    Mesela kendi şehirlerindeki nufüs 500bin , 1milyon.Toplam domates üretimi ise o şehirde 1 milyon ton.. Kişi başı 1,2 ton domates düşüyor.Bunu toplamaları için başka şehirlerden insanlar getiriyorlar.Bilmediğimiz bir sürü gider....

    Ayrıca o tarlaya gidip 5 TL den domates verirmisin derseniz.Çöpe atarım yinede 30 TL den aşağı vermem derler...
    Bilgisizlik ve bol kazanç umutları sayesinde bu haldeler.Acımamak lazım...
    Güzel başlamışsın ama son paragrafın rezalet.
    Hangi çiftçiye gidersen git toptancıya 50 kuruştan verdiği domatese sen 5tl diyeceksin ve vermeyecek he
    Çoğu çiftçi git tarlaya kendin topla gönlünden ne koparsa ver der ve diyor da.

    Hep çiftçi, marketçi, ev sahibi suçlu gibi ezbere konuşmaya alışmışsınız. Devleti yönetenler ekonomik sistemi mahvetti. ülkeye ne idüğü belirsiz 20 milyon arabı soktu, bunları beslemek için para bastı ve sonuç cumhuriyet tarihindeki en yüksek enflasyon oldu. Suçlu ekonomi yönetimi. Bırakın şu üreticiyi, satıcıyı suçlamayı.

    Bu satıcılar 15 yıldır ahlaklıydı da son 4-5 senedir hepsi ağız birliği yapıp hadi hepimiz ahlaksız olalım fiyatları yükseltelim mi dedi. Şu ayrımı yapın artık. Teknoloji çağındayız, enflasyon neden olur öğrenin... Devlet para basmasın enflasyon böyle yüksek olacak mı bakalım...
  • 03-10-2024, 15:07:04
    #42
    hocam bilmediğim için soruyorum. kasalı kamyonet veya minibüse doldurup yakındaki şehirlere gidip satış yapamıyor musunuz? en kötü ihtimalle el altından lokantalara veya manavlara satma izniniz yok mu?
  • 03-10-2024, 16:52:21
    #43

    Yazdıkları fiyata bakarak, hiç ekmeyen biçmeyen sadece toptancılık yapanların kazancını hesaplayabilirsiniz.
  • 03-10-2024, 17:14:04
    #44
    Türkiye'de çiftçiler devletin işleri düzenlemesine çok alışmışlar.
    20 senedir tarım ve hayvancılığı bitiren bir iktidar olduğu için acı çekiyorlar iflas ediyorlar.
    Bir kooperatif kursalar bu kooperatif üzerinden ihracat yapsalar, yerel pazarlara tezgah açsalar, bir küçük atölye kiralayıp konserve sebze yapıp dağıtsalar kooperatifin tüm üyeleri para kazanır.
    Ama bizim insanımız organize olmayı sadece savaş ve afet durumlarında becerebiliyor.
    Siyasi ve ticari olarak organize olmayı becermeyen bir milletiz.


    TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Güzel başlamışsın ama son paragrafın rezalet.
    Hangi çiftçiye gidersen git toptancıya 50 kuruştan verdiği domatese sen 5tl diyeceksin ve vermeyecek he
    Çoğu çiftçi git tarlaya kendin topla gönlünden ne koparsa ver der ve diyor da.
    5 liradan vermez. 45 kuruş veren toptancıya verir.
    Çünkü toptancı kamyonu gönderip 20-30 ton alıyor.
    1 dönümden 10 ton domates çıksa 5-10 dönüm demek 50-100 ton domates demek.
    5 TL'den 5-10 kilo torbalayıp satarak 100 ton domates bitmez.
    Uğraşmak istemiyor çiftçi. Uğraşmak istese kendi araca yükler gider sokak aralarında gezer satar. Ama 100 ton domatesi 1 ton taşıyan kamyonetle gezdirip satmak 3 aydan fazla sürer eğer çürümezse.,
    O domatesi yetiştirmek için 90 gün mesai yapmıyor çiftçi. Satmak için mi yapacak?
  • 04-10-2024, 00:54:12
    #45
    Ustad satıyorsan bende alayım 40 50kg çöpe gitmesin hemde üreticiye gitsin paramız