Türkiye'de çiftçiler devletin işleri düzenlemesine çok alışmışlar.
20 senedir tarım ve hayvancılığı bitiren bir iktidar olduğu için acı çekiyorlar iflas ediyorlar.
Bir kooperatif kursalar bu kooperatif üzerinden ihracat yapsalar, yerel pazarlara tezgah açsalar, bir küçük atölye kiralayıp konserve sebze yapıp dağıtsalar kooperatifin tüm üyeleri para kazanır.
Ama bizim insanımız organize olmayı sadece savaş ve afet durumlarında becerebiliyor.
Siyasi ve ticari olarak organize olmayı becermeyen bir milletiz.


TurkMet adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Güzel başlamışsın ama son paragrafın rezalet.
Hangi çiftçiye gidersen git toptancıya 50 kuruştan verdiği domatese sen 5tl diyeceksin ve vermeyecek he
Çoğu çiftçi git tarlaya kendin topla gönlünden ne koparsa ver der ve diyor da.
5 liradan vermez. 45 kuruş veren toptancıya verir.
Çünkü toptancı kamyonu gönderip 20-30 ton alıyor.
1 dönümden 10 ton domates çıksa 5-10 dönüm demek 50-100 ton domates demek.
5 TL'den 5-10 kilo torbalayıp satarak 100 ton domates bitmez.
Uğraşmak istemiyor çiftçi. Uğraşmak istese kendi araca yükler gider sokak aralarında gezer satar. Ama 100 ton domatesi 1 ton taşıyan kamyonetle gezdirip satmak 3 aydan fazla sürer eğer çürümezse.,
O domatesi yetiştirmek için 90 gün mesai yapmıyor çiftçi. Satmak için mi yapacak?