• 17-09-2024, 01:26:35
    #28
    Platin üye
    Ölen hayvan imiş aşıklar ölmez...
  • 17-09-2024, 08:48:42
    #29
    Ben varsam ölüm yok, ölüm varsa ben yokum.
    Bu kadar.
  • 17-09-2024, 09:21:15
    #30
    Bunu bize kimse sormadığı için saçma soru,

    Yaşamı nasıl kabullendin diyen olmadı yaşamak zorunda bırakıldık,

    Ölümü nasıl kabulleneceksin diye soranda olmayacak maalesef,

    Gün gelecek vade dolacak,

    Allah herkese hayırlı ölüm nasip etsin.
  • 17-09-2024, 11:26:43
    #31
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hep ticaret konuşuyoruz biraz da hayattan konuşmak gerek.

    Bir gün istesek de istemesek de nefesimiz tükenecek ve bilmediğimiz bir şekilde dini inançlara göre veya yokoluş kavramı artık neye inanıyorsanız bu şekilde devam edecek.

    Peki siz bu durumu nasıl kabulleniyorsunuz, kimsenin ölümden sonra nasıl olduğunu bilmiyoruz tamamen yok olduğunu düşünürsek desem yokoluşun nasıl bir his olduğunu da bilemeyiz, yokluk kavramı korkutucu ve hissedilemeyen bir şey.
    Ben bunu deneyimledim

    2 kez kalbim durdu 20 gün yoğun bakımda +20 gün serviste yattım.

    Daha öncesinde babannemin ve daha sonrasında babamın ve kayınpederin ölümünü bizzat gördüm yaşadım yanımda ruhunu teslim ettiler ve dedemi, babamı, kayınpederi ben yıkadım ve mezara koydum.

    Ölümü nasıl kabulleniyorsunuz sorusunu "yokluk kavramı korkutucu " olarak devam etmişsin.

    Yani aslında sormak istediğin "Ölüm korkusunu nasıl yeniyorsunuz"

    Valla uyku gibi onu söyleyim pek korkutucu değil.

    Ben kalbim durduktan sonra gözümü açınca hemşire ve doktorları gördüm.

    İnancına göre öldükten sonra tekrar dirilersen başkalarını göreceksin.

    O yüzden ben sıfırladım korkuyu. Hatta merak ediyorum
    • Sedner
    bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 17-09-2024, 11:29:15
    #32
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bunu deneyimledim

    2 kez kalbim durdu 20 gün yoğun bakımda +20 gün serviste yattım.

    Daha öncesinde babannemin ve daha sonrasında babamın ve kayınpederin ölümünü bizzat gördüm yaşadım yanımda ruhunu teslim ettiler ve dedemi, babamı, kayınpederi ben yıkadım ve mezara koydum.

    Ölümü nasıl kabulleniyorsunuz sorusunu "yokluk kavramı korkutucu " olarak devam etmişsin.

    Yani aslında sormak istediğin "Ölüm korkusunu nasıl yeniyorsunuz"

    Valla uyku gibi onu söyleyim pek korkutucu değil.

    Ben kalbim durduktan sonra gözümü açınca hemşire ve doktorları gördüm.

    İnancına göre öldükten sonra tekrar dirilersen başkalarını göreceksin.

    O yüzden ben sıfırladım korkuyu. Hatta merak ediyorum
    Uyanana kadar hiçbir şey yok muydu rüya vs. kısaca hiçbir şey hissini tanımlayamadığımız için garip geliyor
  • 17-09-2024, 11:29:47
    #33
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uyanana kadar hiçbir şey yok muydu rüya vs. kısaca hiçbir şey hissini tanımlayamadığımız için garip geliyor
    Tamamen boşluk. Hiçbirşey yok.

    Bu arada ne fark etti. Herkese 2.bir şans verilmiyor ama bana verildi bende bu şansı biraz daha doğru kullanayım dedim.

    Daha öncesinde sadece cuma namazlarına giderdim kendimce inançlıydım ama hiç kuran okumamıştım vs.

    15 senedir namaz kılıyorum 5 vakit ama korkudan değil yatırım diyelim

    Şaka bir yana iyi insan olmaya çalışıyorum.
    • Arshavin
    • Sera
    • Sedner
    Arshavin, Sera ve bunu beğendi.
    3 kişi bunu beğendi.
  • 17-09-2024, 13:00:24
    #34
    Kabullenmemek ölmenizi engelleyecek mi?

    Cevabınız hayır olduğuna göre kabullenmemek için bir sebep göremiyorum.

    Bazı şeyler tercih değil zorunluluktur.
  • 17-09-2024, 13:06:49
    #35
    Çok sevdiğim bi söz " istesen de istemesen de öleceksin ve gencelmeyeceksin."
  • 17-09-2024, 13:28:56
    #36
    Ben bu konuda Stoacı yaklaşıyorum: Sen varsan ölüm yok, ölüm olduğunda da sen olmayacaksın. Doğmadan önce zaten yoktun. Huzurun mu yoktu? Korkmuş muydun? Öldükten sonra ne değişecek? Yok olmak gibi acısız, zahmetsiz bir son ne güzel. Bilmediğini kabullenemeyip efsanelere sığınanlara inanma. Onlar da hiç bir şey bilmiyor. Onlara inanç vaaz edenler, kendi vücutlarını bile tanımıyordu. Kalp ile düşündüğünü zanneden adamlar dünyanın sırrını çözdüğünü iddia etti.