Malum üniversite tercih dönemine girdik. Sivil üniversite tercihi olarak muhasebe ile alakalı bölümleri yapmayı düşünüyorum. Dayım kendisi muhasebeci onunla da konuştum ben sana öğretirim mesleği hem üniversite okur hemde yanımda çalışırsın dedi. Ama bilmiyorum kararsızım. Sizce bu sevirde muhasebeci olunur mu? Ayrıca hangi bölümlerdern mezun olunca muhasebeci sıfatına erişiyoruz?
önlisans tercihi yapacağım
Muhasebe okumak ve Muhasebeci olmak?
5
●210
- 31-07-2024, 11:25:11Muhasebeci olmak doktor olmaktan daha zor 4 yıl işletme iktisat gibi bölümlerden mezun olman gerekir sonrasında muhasebe sınavına girip kazanmak gerekir kazanıncada olmuyorsun 2 yıl straj yapacaksın 2 yılın sonunda tekrar sınava gireceksin kazanırsan olacaksın 10 yıl sonrada yeminli olmak istersen bir sınava daha gireceksin
muhasebeci olmak en az 6 yılını alır tıp zaten 6 yıl - 31-07-2024, 11:28:22merhaba hocam yaklaşık 8 aydır mali müşavirin yanında çalışıyorum muhasebe işleri yapıyorum. Sana çok net söyliyeceğim başka seçeneğin varsa onu yap. Garsonluktan bile sonra geliyor bu meslek bana göre. Aşırı angarya ve para kazanabileceğin bir iş değil maksimum asgari ücretin bi tık üstü alırsın her zaman ve dediğim gibi işler aşırı angarya
- 31-07-2024, 11:31:23Merhaba.
Meslek secmeden once iyice arastir. Cunku yillarca o meslegi yapacaksin.
Muhasebecilik meslegi icin konusuyorum;
1-Gun boyu oturarak bilgisayar basinda matematik ile ugrasacaksin
2- Muhasebe isini zevk alarak yapman gerekli. (zaten her bolum icin gecerli bu durum, sevmedigin bir meslekte uzun yillar calisamazsin)
Iyi bir muhasebeci olursan cok iyi konumlarada gelebilirsin. - 31-07-2024, 13:31:33Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.Şahsen lisede bilgisayarlı muhasebe mezunuyum ve maliye bölümü bitirdim üniversitede. Çoğu insana zor geliyor fakat yapabileceğini düşünüyorsan ilerlemeye açıksan iyi yerlere gelebilirsin. Şunu belirteyim. Mali müşavirlik gibi düşünüyorsan önlisans yeterli olmayacaktır. Lisans(4 senelik maliye gibi- mali müşavirlik lisans bölümlerini araştırmanı öneririm-)bölümlerden birini bitirmeli ve sgs yani stajyerliğe geçiş sınavlarına girmelisin. Bu sınavlar bağıl sistemiyle yapılmakta. Zorluğu bulunmakta fakat üzerine düştüğün takdirde yapabileceğin sınavlar.