• 27-07-2024, 16:17:46
    #1
    Kredi kartı kullanmanın bir sebebi var ama banka kartı kullanımı özellikle pandemide çok arttı.
    Temassız özelliği ile artık tamamen hayatımızda ve nakit kullanımı ortadan kalktı diyebiliriz.

    Banka kartı kullandığımızda neler mi oluyor?

    100 TL Paramız var,
    Bakkala gittik, 100TL'lik alışveriş yaptık. Ortalama %5 komisyon aldı banka bakkaldan.
    Bakkal manava gitti. 95TL'lik alışveriş yaptı. Banka %5 komisyon aldı manavdan.
    Manav berbere gitti, sakal traşı oldu, 90TL'yi çekti postan. Berbere kaldı ortalama 85TL
    Bu şekilde 20 işlemde bizim 100TL'nin tamamı bankaya gitmiş oldu.

    Umarım 0,5 - 1 arasında komisyonları yeniden görmemiz ümidi ile...
  • 27-07-2024, 16:20:06
    #2
    mantıklı tespitler, teşekkürler
  • 27-07-2024, 17:05:06
    #3
    En iyisi sanırım
    Bahsettiğiniz durum Türkiye'de yok, Amerika'da mevcut.
    Muhtemelen internette gördüğünüz bir post ile buraya yazdınız.
  • 27-07-2024, 17:14:57
    #4
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bahsettiğiniz durum Türkiye'de yok, Amerika'da mevcut.
    Muhtemelen internette gördüğünüz bir post ile buraya yazdınız.
    Herhangi bir post görmedim hocam. Türkiye'de neden yok onu anlamadım? Bankalar komisyon almıyor mu banka kartını postan çekince?
  • 27-07-2024, 17:18:42
    #5
    En iyisi sanırım
    K4HR4M4N adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herhangi bir post görmedim hocam. Türkiye'de neden yok onu anlamadım? Bankalar komisyon almıyor mu banka kartını postan çekince?
    Komisyonu banka almaz, pos cihazı alır.
    Siz bir market yada bakkala girdiğinizde (bakkal vergi ödüyorsa), kart ile de ödeme yapsanız nakitte ödeseniz cebinizden aynı para çıkar.
  • 27-07-2024, 17:21:18
    #6
    Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Komisyonu banka almaz, pos cihazı alır.
    Siz bir market yada bakkala girdiğinizde (bakkal vergi ödüyorsa), kart ile de ödeme yapsanız nakitte ödeseniz cebinizden aynı para çıkar.
    Komisyonu pos cihazı alır derken? Pos cihazı bankaya ait değil mi? Bilmediğim bir durum mu var bu konuda?
    Nakit karttan 100TL çekim yaptığımızda bakkalın hesabına 100TL mi geçiyor yoksa banka komisyonunu düşüp 95TL mi geçiyor?
    İşin vergi kısmından bahsetmiyorum...
  • 27-07-2024, 18:03:36
    #7
    Komisyon oranı çok değişkendir hocam her adımda %5 olmaz o hatta bazı işletmeler komisyonsuz ödeme alabiliyor garanti ceptepos özelliği sanırım, böyle çok kişi tanıyorum sanayide çalışıp %0 komisyonla ödemelerini tam alıyorlar.

    Komisyon alsalar bile onu hakettiklerini düşünüyorum komisyon olmadan o banka bir para kazanamaz zaten, onca özelliğin bir karşılığı oluyor. Kendinizi düşünün hocam işiniz kolaylaşıyor.
  • 27-07-2024, 20:04:56
    #8
    Bunda bir sakınca yok bence. Neticede yarın para lazım olduğunda bankaya gidip kredi alacaksınız. Bankada para olsun ki siz de yarın siz veya işvereniniz sorun yaşadığınızda yardımcı olabilsin. Zaten ödeyeceğiniz şeyin fiyatı değişmiyor nakit de versen kart da geçsen aynı para cebinden çıkıyor
  • 27-07-2024, 20:08:48
    #9
    Nakit taşıyıp hepsini hırsıza kaptırmak var Banka bir hizmet sağlıyorsa karşılığını da alacak elbet