• 19-06-2024, 03:35:02
    #1
    Sigarayı iki yıl önce tam bu zamanlar bıraktım. Üniversitede başladığım sigarayı dönem dönem bıraksam bile tekrar başlıyordum. Bu bırakmalarım bir ay bazen üç aydı. Sonrasında bir şekilde yine başlıyordum.

    Şunu da belirtmeliyim ki sadece üniversitedeyken ve askerdeyken günde 1 paket içiyordum. Onun haricinde 3 günde 1 paket içiyordum ortalama. Fakat bu önemli değil. Önemli olan düşüncede yapılan köklü değişiklikler ve farkındalık.

    Ben bu farkındalığı nasıl kazandım kısaca anlatayım. Belki birilerine yardımcı olur. Bir rehabilitasyon ve fizik tedavi merkezinde yönetici olarak 6 ay kadar çalıştım ve orada yaptığım gözlemler şunlardı:
    Fizik tedaviye gelenlerin ortak özellikleri az hareket etmek, aktivite tembelliği ve bol sigara. Ayakta durmakta güçlük çekenler bile günde 2-3 paket sigara içiyordu.

    Ben bu durumu iyice içselleştirdim. Sürekli olarak nasıl hala içtiğimi sorguluyordum. Zaten öncesindeki süreçte de rahatsızlık duyuyordum bu durumdan. Kendimi bile bile zehirliyor ve hayat kalitemi de düşürüyordum. Üstelik bunun için bir de para veriyordum.

    Neyse iki yıl önce kurban bayramında grip oldum, bunu fırsat bilip tadını almadığım ve iyice işkence olduğu için o süreçte içmedim. Sonrasında o farkındalıkla birlikte bir anda gelişen doğal bir tepkiyle bıraktım.

    Hiç içmedim mi diye soracaksınız tabii içtim ve arada içiyorum, bir dal. İnanın içerken tiksiniyorum. Tadi güzel gelmiyor, eski gerçek tiryaki ve bırakan bir arkadaşım da arada ortamda birer tane isteyip birinden içer ancak içine çekmez. Ondan aldığım tüyo ile içime hiç çekmedim. Onu içmem bile anlamsız çünkü tat almıyorum. Ama alışkanlıklarini terk etmeyenler için bu da bir çıkış yolu olabilir çok tavsiye etmesem de. Canım istiyor mu hayır sadece belli durumlarda istiyordu ilk zamanlar sonrasında o his de kayboldu. Aylarca icmesem umruma gelmez.
  • 19-06-2024, 03:37:56
    #2
    darısı basıma hocam
  • 19-06-2024, 03:45:57
    #3
  • 19-06-2024, 03:47:15
    #4
    15 yıl kullanıp 3-4 yıl önceydi sanırım bıraktıgım zamanı bile hatırlamayacak duruma geldim sigarayı içerek eski paketlerde nikotin oranlarını düşüre düşüre bıraktım
  • 19-06-2024, 03:47:56
    #5
    Selam olsun,

    Alkol ve sigara müdavimi olarak sizi kaybettiğimiz için üzüldüm ama sizin adınıza elbette sevindim.
    Hayat, 40 ila 90 yıl aralığında yaşanan bir ömürdür.
    Bazı keyiflerin bedeli ömrümüzün süresini ve kalitesini belirler ve aynı oranda o ömrü istediğimiz gibi yaşayıp yaşamadığımız önemlidir.

    Eğer sigara ve alkol gibi ömür törpüsü olan keyifleri tercih edip etmemekte özgürüz.
    Hem alkol ve sigarayı bırakanları anlayabiliyorum hem bırakmayanları.

    Bir görüş derki , uzun ve sağlıklı yaşa.
    Bir diğer görüş derki; keyifli ve kısa yaşa.

    İnsanlar ihtiyaçları ve kendine uygun seçimleri yaparak istediği hayatı yaşamalı.

    Şahsen uzun bir hayat arzum yok ama olana da saygı duyarım.
    Tercihler kişilere özeldir.

    Şu bir gerçektir ki mutluluğu uzun ve sağlıklı yaşam sürerek elde etmek isten herkes sigara ve alkolden uzaklaşmalıdır.
    Bedeli olmayan bir keyfiyet yoktur.
    Alkol ve sigara ömrü kısaltan araçlardır.
  • 19-06-2024, 04:03:34
    #6
    Yazınızı okurken bir tane yaktım düşündüm. Açıkçası az hareket etmiyorum aktivite tembelliği yok ve nispeten sigarayı da az tüketmiyorum. Bununla birlikte çevremde sigara tüketmeyip bunları yapan kişi sayısı da oldukça fazla. Kendimi zehirliyordum ve para veriyordum kısmına da katılmıyorum. Kola içiyoruz zararlı, spor yapıyoruz subblement kullanıyoruz ne kadar sağlıklı tartışmalı, şeker kullanıyoruz zararlı, yemeklere yağ katıyoruz zararlı dışarıdan yemek yiyoruz zararlı vb.... Evine baştan aşağı doğal ürün alıp tüketen insan sayısı da -fiyatlardan dolayı- yanılmıyorsam çok azdır. Nihayetinde para vererek yaptığımız etkinliklerin birçoğu insan sağlığına hali hazırda zararlı. Oturduğumuz ev bile fabrika dumanlarından doğrudan etkileniyor:malum Türkiye şartları öyle çevreye göre ev seçecek maddi durumumuz da yok. Ben sabah kahvaltısında havyar yiyen bir diyetisyen eşliğinde -zayıf olmasına rağmen ve özel durumu yokken- ögünlerine dikkat eden, düzenli balık/et ürünleri tüketen, saati saatine uyuyup uyanan, hayatının her dakikasına dikkat eden birini tanımıyorum. Yanılmıyorsam bu kadar takıntılı yaşarsak manyak -burada bir teşbih yapıyorum lütfen kimse üzerine alınmasın-olur çıkarız

    Açıkçası yukarıda yazdıklarınızın birçoğuna katılmıyorum. Sigara içicisi olarak bir kişiyi daha kaybetmemize hem üzüldüm hem de adınıza çok sevindim. Nihayetinde zararlı olduğunu hepimiz biliyoruz. Umuyorum dış mekanlarda sigara içenleri görünce saygılı olmayı başarabilirsiniz; malum Türkiye'de kimsenin kimseye pek saygısı kalmadı Kendi hayatımda şahsen en sağlıklı yaptığım şey spor ve uyku. Haricinde Türkiye'de sağlıklı yaşam zor ve halk tarafında hasta olmadan pek uygulanabilecek koşullarda değil. Yukarıdaki yazınızın birilerine ilham olmasını temenni ediyorum.


    Sizleri tebrik eder; daha sağlıklı günler dilerim. Selamlar, sevgiler.

    EDİT: Biraz da gülelim diye şu videoyu da ekliyorum. Sen sigaranın zararlı olduğunu nerden bilirsin. Sen Allahtan alim misin )


    https://www.youtube.com/watch?v=_W8_y7cPlAA
  • 19-06-2024, 04:23:13
    #7
    caangoktuurk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazınızı okurken bir tane yaktım düşündüm. Açıkçası az hareket etmiyorum aktivite tembelliği yok ve nispeten sigarayı da az tüketmiyorum. Bununla birlikte çevremde sigara tüketmeyip bunları yapan kişi sayısı da oldukça fazla. Kendimi zehirliyordum ve para veriyordum kısmına da katılmıyorum. Kola içiyoruz zararlı, spor yapıyoruz subblement kullanıyoruz ne kadar sağlıklı tartışmalı, şeker kullanıyoruz zararlı, yemeklere yağ katıyoruz zararlı dışarıdan yemek yiyoruz zararlı vb.... Evine baştan aşağı doğal ürün alıp tüketen insan sayısı da -fiyatlardan dolayı- yanılmıyorsam çok azdır. Nihayetinde para vererek yaptığımız etkinliklerin birçoğu insan sağlığına hali hazırda zararlı. Oturduğumuz ev bile fabrika dumanlarından doğrudan etkileniyor:malum Türkiye şartları öyle çevreye göre ev seçecek maddi durumumuz da yok. Ben sabah kahvaltısında havyar yiyen bir diyetisyen eşliğinde -zayıf olmasına rağmen ve özel durumu yokken- ögünlerine dikkat eden, düzenli balık/et ürünleri tüketen, saati saatine uyuyup uyanan, hayatının her dakikasına dikkat eden birini tanımıyorum. Yanılmıyorsam bu kadar takıntılı yaşarsak manyak -burada bir teşbih yapıyorum lütfen kimse üzerine alınmasın-olur çıkarız

    Açıkçası yukarıda yazdıklarınızın birçoğuna katılmıyorum. Sigara içicisi olarak bir kişiyi daha kaybetmemize hem üzüldüm hem de adınıza çok sevindim. Nihayetinde zararlı olduğunu hepimiz biliyoruz. Umuyorum dış mekanlarda sigara içenleri görünce saygılı olmayı başarabilirsiniz; malum Türkiye'de kimsenin kimseye pek saygısı kalmadı Kendi hayatımda şahsen en sağlıklı yaptığım şey spor ve uyku. Haricinde Türkiye'de sağlıklı yaşam zor ve halk tarafında hasta olmadan pek uygulanabilecek koşullarda değil. Yukarıdaki yazınızın birilerine ilham olmasını temenni ediyorum.


    Sizleri tebrik eder; daha sağlıklı günler dilerim. Selamlar, sevgiler.

    EDİT: Biraz da gülelim diye şu videoyu da ekliyorum. Sen sigaranın zararlı olduğunu nerden bilirsin. Sen Allahtan alim misin )


    https://www.youtube.com/watch?v=_W8_y7cPlAA
    Bende sigara tiryakisi biri olarak dediklerinize katılmıyorum.

    Zaruri ve temel ihtiyaçlar ile keyfi ihtiyaçları bir tutmamalıyız. Zararın neresinden dönersek dönelim her zaman kârdır. İçtiğimiz sigara bir temel ihtiyaç değil, keyfi zehirdir.

    Alkolden örnek vereyim, gündelik hayatımızda şeker hemen hemen hepimizde var. Klasik beslenme ile 40 yaşında şeker hastası olmayan çok kişi tanıyorum, 40 yaşında bira kullanımından şeker hastası olan da bir o kadar kişi tanıyorum.

    Fabrika dumanlarından, egzozlardan oluşan bir ülkede yaşayıp 60 yaşında ciğer kanseri olmayanları tanıyorum, 60 yaşında sigaradan dolayı akciğer kanseri olan da bir o kadar kişi tanıyorum.

    Sizin mantık biraz şöyle olmuş; hava zaten soğuk, elimdeki kışlık kıyafetler bu hava için yeterince beni ısıtmayacak, o yüzden tişört giyeyim bari... Gibi olmuş. Elindeki kıyafeti giyip üşütmek var, tişört giyip zatürre olmak var.

    Yani nefes darlıkları, damar tıkanıkları, temel iştahsızlık, nefes nefese kalma gibi problemleri 65 yaşında yaşamaya başlamak var, 35 yaşında yaşamaya başlamak var

    Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.
  • 19-06-2024, 04:42:17
    #8
    Hocam konu başlığını görünce bir an e-book satıyorsunuz sandım 😅
  • 19-06-2024, 04:51:37
    #9
    Üyeliği durduruldu
    Ne mutlu size tebrik ederim. Darısı bizim başımıza inşallah en kısa sürede.