• 26-02-2024, 11:45:26
    #64
    Sabah bildiğiniz poğaça aldım 20 TL (Çikolatalı) içinden keklerde kullanılan çikolata parçaları olur ya toplam 3 tane vardı. Bizim buralarda poğaça 13 TL, çikolatalı ilgimi çekti denemek istedim. Bildiğiniz kazıklandık
  • 26-02-2024, 11:48:33
    #65
    Gerçekten küçük esnaftan alışveriş yapma dönemi bitti artık.
    Eczane bile yahu.
    Burun spreyi alıyorum E.N.T (deniz suyu) 350 TL 'den satıyor, Trendyol'da 200 TL'den buldum AYNISI. Stok az diye, 245 TL'den olandan da aldım arada uçurum fark var.
    Nasıl Bi' kar marjı bu?!
    Adam Trendyol'a komisyon ödeyerek 200 Liradan satıyor ve kar ediyorsa, Eczane 350 TL'ye satarken %200 kar falan mı ediyor?
    Bakkala dönüyorsun aynı. Farzı misal kinder suprise 40 TL, Markete gidiyorsun aynısı 25 TL. Sonra da " zincir marketler bizi bitirdi " derler, Beter olsun böyle esnaflar!
  • 26-02-2024, 11:49:13
    #66
    tiscali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35'e aldığında dolar 28, Euro 30 TL, mazotun litresi 35 TL idi diyelim. 45 e alacaginda dolar 31, Euro 33 TL mazotun litresi 42 TL olursa ki Tr de Ekonomi dolara,Euro'ya ve enerji fiyatlarına endexli. Küçük esnaf aradaki farkı nerden karşılayacak,? Senin dediğin gibi 45 TL olunca alamazki bu durumda, o malı yerine koyamaz.
    Her şeyi Halden 10 TL fiyata alacağını alıp rahat edeceğine direk üreticiden toplasa Spot mal arama zahmetine girse Aradaki farkı çıkartır Küçük esnafın savunacak çok tarafı yok
  • 26-02-2024, 12:06:33
    #67
    Zincir marketlerden devam küçük esnafı bu yönden dolayı sevmiyorum. Benzer olaylar yaşadım. İşini hakkıyla düzgün yapanlara lafım yok.
  • 26-02-2024, 12:11:49
    #68
    CivanDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 tl'den aldığın ürünü 45e satacaksın. Aldığın yeni stoklarında ürünü 45'den alırsan o zaman 55e satarsın.
    Maliyet artınca fiyat artıyorlar ama dolar düştüğünde maliyet düştüğünde fiyat düşmüyor nedense
  • 26-02-2024, 13:55:15
    #69
    Üyeliği durduruldu
    Esnaftan almayı yıllar önce bıraktım, gider zincir markete 100 daha veririm yine esnafa gitmem
  • 26-02-2024, 14:34:44
    #70
    kim, kime tutturursa. 45 yazıyorsa, 45 alması lazım.
  • 26-02-2024, 15:29:31
    #71
    Küçük esnaf kan ağlarken kazıklıyor.
    Kan ağlamadığı dönemdede kazıklıyordu.

    Esnaflığın yazılı olmayan kuralıdır o.

    Bizim ülkede sorsan herkes dürüst takılır : )

    Esnafla işiniz olunca ahbap takılıp kazıklanma oranınızı azaltabilirsiniz
  • 26-02-2024, 16:26:31
    #72
    KlaudX adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    35 TL'den aldığım ürün 45 TL olursa peki zararımı karışılayacak mısın?
    peki ya 45 olmazsa? pahalıya sattığınız tutarı sonra iade mi edeceksiniz
    ek olarak küçük esnafın yüzde kaçı doğru düzgün vergi ödüyor muamma. Markette 100 Tllik ürünün 20sini zincir market vergi olarak dönemi gelince ödüyor küçük esanfın 100lük ürünü 115e çakıp vergi de ödemeiyor