• 24-02-2024, 14:02:32
    #20
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu günün teknolojisi ile olmuş olsa gidildiğine inanırım ama maalesef insanlı bir yolculuk yapıldığına inanmıyorum.
    Şimdi adamlar uzaya çıkarken bile sürekli aksaklık ortaya çıkıyor, dönüşte bile gecikme yaşanıyor.
    Elon Musk milyar dolar yatırıyor onlarca denemeye rağmen güç bela füzeyi kaldırıp geri indiriyor, bunlar tek sefer de kalkıyor, aya konuyor, hiç bir aksaklık olmadan tekrardan dünyaya geri dönüyor.
    Aradan yarım asırdan fazla geçmiş birde neden tekrar insanlı seyahat yapılmıyor? Önünde ne gibi bir engel olabilir?
    Maalesef her şeye çok çabuk inanıyoruz.
    İkiz kulelere sırf uçak çarptı diye koca çelik konstrüksiyon bina yerle yeksan oldu diye inananlar bu yalanlara da inanmakta güçlük çekmiyor.
    TV icadı 1920 ler. Biz ilk TV yayini denemesini yaklasik 40 50 yil sonra yapmisiz. 1950 lerde adamların uzay ustasyonu vardı. Biz 70 yıl sonra onların istasyonundan onların roketi ile adam gönderiyoruz. Sonra çıkıp yoh yaw ameriganin oyunlari bunlar diyoruz. Ayın ikiye bölündüğüne inanırız ama.
  • 24-02-2024, 14:19:16
    #21
    xxx786 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    TV icadı 1920 ler. Biz ilk TV yayini denemesini yaklasik 40 50 yil sonra yapmisiz. 1950 lerde adamların uzay ustasyonu vardı. Biz 70 yıl sonra onların istasyonundan onların roketi ile adam gönderiyoruz. Sonra çıkıp yoh yaw ameriganin oyunlari bunlar diyoruz. Ayın ikiye bölündüğüne inanırız ama.
    Ben Türkiye ile kıyaslama yapmadım ki? Kendileri ile kıyaslıyorum.
    Ayrıca söylediğim şeye cevap vermiyorsunuz mesajınızda.
    Madem gittiler de başarılı bir şekilde yarım asır geçti neden 2. yada 3. kez gidilmedi? O gün kaynak bulundu da bugün mali kaynak mı yok?
  • 24-02-2024, 14:29:07
    #22
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben Türkiye ile kıyaslama yapmadım ki? Kendileri ile kıyaslıyorum.
    Ayrıca söylediğim şeye cevap vermiyorsunuz mesajınızda.
    Madem gittiler de başarılı bir şekilde yarım asır geçti neden 2. yada 3. kez gidilmedi? O gün kaynak bulundu da bugün mali kaynak mı yok?
    Bu soru cevaplandı hocam defalarca. Gitmenin ne anlamı ne faydası var. Maliyetli iş. Biz bile sadece hazır sistemle 1 insan göndermek için 50 küsür milyon dolar verdik. O zamanlar sadece prestij için yapıldı bitti.
  • 24-02-2024, 14:33:21
    #23
    Aya neden gildiğini bile anlamamış adam hala neden bir daha gidilmedi diye soruyor, çok gerekli olduğundan gidildiğini düşünüyor abd-sovyetler uzay yarışından bi haber. Aya insan göndermeye kim niye kaynak ayırsın tekrar, sovyetlerin uzaya ilk insanı göndermesine cevap verildi başarıldı ve bitti.