• 30-01-2024, 22:07:55
    #1
    En iyisi sanırım
    Özellikle Türk halkında bulunan bir şeyin ucuzunu bulma, en ufak bir şeyden bile kısma eğilimi söz konusu.
    Bir hizmet alacağı vakit karşı tarafı sömürmek yada daha ucuzunu bulmak konusunda kafayı yemiş kişiler mevcut.

    Örneğin logo tasarımı tarafında 200-300 TL'ye hala logo yaptırmak isteyenler mevcut.
    Günün sonunda ellerinde kalitesiz, belkide kopya bir logodan fazlası olmuyor.

    Ucuz bir alternatif bulmanın yanı sıra "pazarlık" adı altında karşı tarafı sömürmeye çalışanlarda mevcut.

    Örneğin bir logo tasarımının 1000 TL olduğunu farz edelim.
    Siz gidip bu işi 600 TL'ye yapması için tasarımcıyı ikna etseniz bile bu tasarımcı gerçekten bu işi hakkıyla mı yapacak?
    Gerçekten bu işi yaptığı için memnun mu olacak?

    Eğer bir kişinin işini iyi yaptığını biliyorsanız, talep ettiği paraya saygı duymalısınız.
    Ki işini yapan işinden bıkmasın, sizin alacağınız hizmetin kalitesi düşmesin.

    Belki bütçeniz uygun değildir anlaşılabilir.
    Örneğin bir web projemiz için ana sayfa tasarımı yaptırmak istedik ve 20.000 TL fiyat aldık.
    Herhangi bir pazarlığa girmedik, ilerleyen dönemde alacağımıza dair not düştük.

    Şimdi ise başlıkta bahsettiğim "Ucuza Kaçacak Kadar Zengin Değilsiniz" sözüne.

    Bizim sektörümüzden örnek vereceğim aynı durum pek çok sektörde de mevcuttur.
    Sizde kendi sektörünüz için örnekleri anlatabilirsiniz.

    Forumdan veya çeşitli diğer freelancer platformlarından ayda 2-3 bin TL fiyatlara SEO danışmanlığı alan pek çok müşterimiz mevcut.
    Bu çalışmalarda tahmin edersiniz ki en ufak bir gelişim elde edilemiyor ve günün sonunda tekrardan bize geliyorlar.

    Süreçte firmadan herhangi bir iletişim alınamıyor ve yapılan çalışmaların çoğu faydasız oluyor.

    Bu durumda ise müşterilerimiz gereksiz yere para ve en önemlisi zamandan kayıp yaşıyorlar.

    Ek bir örnek olarak özellikle forumdan sırf daha ucuza alım yapmak için binlerce backlink alan çok müşterimiz var.
    Genellikle backlink adetini satış fiyatına bölerek daha uyguna geliyor diye bir hesap yapılıyor.

    Fakat bu müşterilerin %95'i durumu fark ettiğinde bu bağlantılardan kurtulmak için ilk aldığı hizmetten fazlasını bize veya meslektaşlarımıza ödüyorlar.
    Ve günün sonunda ilk başta planladığı tutardan daha fazlası bir maliyete girmiş oluyor.

    Bu durumdan çıkartılması gereken ders ise bize göre ucuza kaçacak kadar zengin olmadığınızı,
    İşini profesyonel yaptığından emin olduğunuz birisine hakettiği tutarı ödemeyi,
    Fiyatı kıran ve piyasanın altında hizmet veren kişilerden medet ummamayı aklınıza not almaktır.

    Sizin görüşleriniz nelerdir?

    İyi forumlar dileriz, esen kalın.
  • 30-01-2024, 22:09:00
    #2
    GEMİNİ ⭐ GROK ⭐ CAPCUT
    Yine haklı
  • 30-01-2024, 22:09:57
    #3
  • 30-01-2024, 22:14:32
    #4
    Tamam da mesela yerel fiyatlandırma denen bir şey var. Koca koca firmalar acıyor, 60 dolara sattığı ürünleri fakir bunlar nasıl olsa alamazlar ucuz yapalımda alsınlar diyerek 20 dolara satıyor. Bazen Türkiye'de bir fiyat veriyorlar dudakların uçukluyor. Emeğin kadar olanı al orada sorun yok, nasıl olsa yaptırmaya muhtaçlar diyerek abartı fiyat çekiyorlar.
  • 30-01-2024, 22:19:40
    #5
    Getir şu alnından öpeyim ya
  • 30-01-2024, 22:20:01
    #6
    En iyisi sanırım
    uBerrr adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tamam da mesela yerel fiyatlandırma denen bir şey var. Koca koca firmalar acıyor, 60 dolara sattığı ürünleri fakir bunlar nasıl olsa alamazlar ucuz yapalımda alsınlar diyerek 20 dolara satıyor. Bazen Türkiye'de bir fiyat veriyorlar dudakların uçukluyor. Emeğin kadar olanı al orada sorun yok, nasıl olsa yaptırmaya muhtaçlar diyerek abartı fiyat çekiyorlar.
    Eğer kaliteli yapıyorsa fiyatı uçurması da hakkıdır hocam.
  • 30-01-2024, 22:28:02
    #7
    ''Özellikle Türk halkında bulunan bir şeyin ucuzunu bulma kısmına'' hem katılıyorum hemde katılmıyorum çünkü Türkiye ekonomisinde buna mecbursun ama bende şunu eklemek istiyorum, gerçekten yaptığı işi hakkıyla yapan çok az insan var belki %20'lik kısım abartı gelebilir ancak maalesef benim gördüğüm bu şekilde,

    Madem logodan örnek verdik, 1.200 TL'ye yaptırdığım logonun 400 TL'ye yaptırdığımdan kötü olmaması gerekir normalde değil mi? Ancak kötü

    Detay vermeyeceğim çok uzayıp gitmesin, 2 ay önce mobilyacılara gidip bir ürün yaptırmak istedim 90.000 TL-150.000 TL arası fiyat aldım, çok fazla araştırdım ve bir mobilyacı buldum herşey dahil aynı istediğim gibi ürünü 58.000 TL'ye yaptırdım. Ürünü 20 günde yapıp teslim etti. Beni çok memnun etti, müşteri olarak 2 kişi daha götürdüm.

    Ben genellikle fiyata değil yapılan işe bakarım, karşıdaki kişi beni memnun ediyorsa beni kazanmıştır, tabi ki işçilik kadar fiyatta önemli
  • 30-01-2024, 22:29:50
    #8
    En iyisi sanırım
    Dixon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ''Özellikle Türk halkında bulunan bir şeyin ucuzunu bulma kısmına'' hem katılıyorum hemde katılmıyorum çünkü Türkiye ekonomisinde buna mecbursun ama bende şunu eklemek istiyorum, gerçekten yaptığı işi hakkıyla yapan çok az insan var belki %20'lik kısım abartı gelebilir ancak maalesef benim gördüğüm bu şekilde,

    Madem logodan örnek verdik, 1.200 TL'ye yaptırdığım logonun 400 TL'ye yaptırdığımdan kötü olmaması gerekir normalde değil mi? Ancak kötü

    Detay vermeyeceğim çok uzayıp gitmesin, 2 ay önce mobilyacılara gidip bir ürün yaptırmak istedim 90.000 TL-150.000 TL arası fiyat aldım, çok fazla araştırdım ve bir mobilyacı buldum herşey dahil aynı istediğim gibi ürünü 58.000 TL'ye yaptırdım. Ürünü 20 günde yapıp teslim etti. Beni çok memnun etti, müşteri olarak 2 kişi daha götürdüm.

    Ben genellikle fiyata değil yapılan işe bakarım, karşıdaki kişi beni memnun ediyorsa beni kazanmıştır, tabi ki işçilik kadar fiyatta önemli
    Katılıyorum. Dijitalde bunun teyidini referanslarla ve portfolyolarla alabiliyoruz ama fiziksel sektörlerde bayağı sıkıntı mevcut.
  • 30-01-2024, 22:30:43
    #9
    Çok haklı oldugunuz bir konu hocam. Aynisini kendi reel meslegimde sürekli yaşıyorum. Jeofizik mühendisiyim maden ve jeotermal saha araştırmalari için yeraltı görüntüleme yapıyorum. Bir firma ile görüştük, hizmet bedeli yüksek ve gereksiz geldi. Sonra kafasına göre sondaj yaptırdı 2 tane. Ve boş. Sondaja yapilan masraf 800bin TL. Sonra beni aradı ne kadar istiyosan vereyim yeterki suyu bul dedi. Yaptık çalışmamızı ve söylediğim noktadan ve derinlikten istediği sıcaklıktan bile daha yuksek sicaklikta suyunu çıkardı. Baştan beni dinlese 800bin TL cebinde kalacaktı. Ama dediginiz gibi halkımız bu konuda maalesef çok zayıf. Gerek yok, çok pahalı, daha ucuzunu bulurum gibi argümanlarla kendilerini kandırmaktan başka birşey yapmıyorlar.

    Değiştirebilir miyiz? Çok zor (: illa onu yaşayarak tecrübe edecek