Özellikle Türk halkında bulunan bir şeyin ucuzunu bulma, en ufak bir şeyden bile kısma eğilimi söz konusu.
Bir hizmet alacağı vakit karşı tarafı sömürmek yada daha ucuzunu bulmak konusunda kafayı yemiş kişiler mevcut.
Örneğin logo tasarımı tarafında 200-300 TL'ye hala logo yaptırmak isteyenler mevcut.
Günün sonunda ellerinde kalitesiz, belkide kopya bir logodan fazlası olmuyor.
Ucuz bir alternatif bulmanın yanı sıra "pazarlık" adı altında karşı tarafı sömürmeye çalışanlarda mevcut.
Örneğin bir logo tasarımının 1000 TL olduğunu farz edelim.
Siz gidip bu işi 600 TL'ye yapması için tasarımcıyı ikna etseniz bile bu tasarımcı gerçekten bu işi hakkıyla mı yapacak?
Gerçekten bu işi yaptığı için memnun mu olacak?
Eğer bir kişinin işini iyi yaptığını biliyorsanız, talep ettiği paraya saygı duymalısınız.
Ki işini yapan işinden bıkmasın, sizin alacağınız hizmetin kalitesi düşmesin.
Belki bütçeniz uygun değildir anlaşılabilir.
Örneğin bir web projemiz için ana sayfa tasarımı yaptırmak istedik ve 20.000 TL fiyat aldık.
Herhangi bir pazarlığa girmedik, ilerleyen dönemde alacağımıza dair not düştük.
Şimdi ise başlıkta bahsettiğim "Ucuza Kaçacak Kadar Zengin Değilsiniz" sözüne.
Bizim sektörümüzden örnek vereceğim aynı durum pek çok sektörde de mevcuttur.
Sizde kendi sektörünüz için örnekleri anlatabilirsiniz.
Forumdan veya çeşitli diğer freelancer platformlarından ayda 2-3 bin TL fiyatlara SEO danışmanlığı alan pek çok müşterimiz mevcut.
Bu çalışmalarda tahmin edersiniz ki en ufak bir gelişim elde edilemiyor ve günün sonunda tekrardan bize geliyorlar.
Süreçte firmadan herhangi bir iletişim alınamıyor ve yapılan çalışmaların çoğu faydasız oluyor.
Bu durumda ise müşterilerimiz gereksiz yere para ve en önemlisi zamandan kayıp yaşıyorlar.
Ek bir örnek olarak özellikle forumdan sırf daha ucuza alım yapmak için binlerce backlink alan çok müşterimiz var.
Genellikle backlink adetini satış fiyatına bölerek daha uyguna geliyor diye bir hesap yapılıyor.
Fakat bu müşterilerin %95'i durumu fark ettiğinde bu bağlantılardan kurtulmak için ilk aldığı hizmetten fazlasını bize veya meslektaşlarımıza ödüyorlar.
Ve günün sonunda ilk başta planladığı tutardan daha fazlası bir maliyete girmiş oluyor.
Bu durumdan çıkartılması gereken ders ise bize göre ucuza kaçacak kadar zengin olmadığınızı,
İşini profesyonel yaptığından emin olduğunuz birisine hakettiği tutarı ödemeyi,
Fiyatı kıran ve piyasanın altında hizmet veren kişilerden medet ummamayı aklınıza not almaktır.
Sizin görüşleriniz nelerdir?
İyi forumlar dileriz, esen kalın.