Çok haklı oldugunuz bir konu hocam. Aynisini kendi reel meslegimde sürekli yaşıyorum. Jeofizik mühendisiyim maden ve jeotermal saha araştırmalari için yeraltı görüntüleme yapıyorum. Bir firma ile görüştük, hizmet bedeli yüksek ve gereksiz geldi. Sonra kafasına göre sondaj yaptırdı 2 tane. Ve boş. Sondaja yapilan masraf 800bin TL. Sonra beni aradı ne kadar istiyosan vereyim yeterki suyu bul dedi. Yaptık çalışmamızı ve söylediğim noktadan ve derinlikten istediği sıcaklıktan bile daha yuksek sicaklikta suyunu çıkardı. Baştan beni dinlese 800bin TL cebinde kalacaktı. Ama dediginiz gibi halkımız bu konuda maalesef çok zayıf. Gerek yok, çok pahalı, daha ucuzunu bulurum gibi argümanlarla kendilerini kandırmaktan başka birşey yapmıyorlar.
Değiştirebilir miyiz? Çok zor (: illa onu yaşayarak tecrübe edecek