• 07-01-2024, 20:18:51
    #28
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 aydır buradasınız, ben de 6-7 aydır buradayım.
    Burada 20 yıldır olan insanlar var sonradan geldiğimiz ortamda ortamı değiştirmeye çalışmak doğru değil diye düşünüyorum
    Bu bakış açısı ile bu foruma bir katkıda bulunmanız çok zor.

    Ben bu foruma 10 sene önce üye oldum. Üye olduğum zaman şuan ki gibi '' şikayetim var- forum dışı şikayetim var'' kategorileri ayrılmış değildi.

    Herkes her şikayetini aynı kategoriye açıyordu ve gerçekten forum içi ciddi şikayetleri olanlar çok çok geç çözüme kavuşuyordu. Çünkü her şikayet iç içeydi ve çıkılmaz bir durum alıyordu.

    Ben henüz 3 aylık üyeyken bu konuda farkındalık yaratmak için konu açtım.

    Bana o dönem forumun benden 3-5 sene eski üyeleri çok yüklendi. Hatta şuanda mod olan bir üye '' sen daha yenisin bilmezsin '' tarzında küçümleyici cümleler yazdı. Şuan sizin arkadaşa yazdığınız gibi.

    Fakat sonra ne oldu ?

    Şikayet kategorisi ikiye ayrıldı ve forum dışı şikayetler farklı yerde açılmaya başladı. Gerçekten forum içi şikayeti olanlar çok daha çabuk mağduriyetlerini gidermeye başladılar.

    Yani siz 10 senedir bu forumda üye olup bir şeyleri göremeyebilirsiniz ama 1 aylık üye görebilir.

    Bu arada konu ile ilgili katılıyorum/katılmıyorum diye fikrimi belli etmiyorum. Coşkun bey sayesinde bu forum daima gelişmeye devam ediyor, daha önce hiç bir Türk forumunda olmayan özellikler getirildi. Yapılanma müthiş, Coşkun bey ve yönetim ekibinin çabaları müthiş.

    O yüzden insanlar fikirlerini beyan ettiklerinde, üyelerin kaç aylık olduklarına değil, fikirlerin değerli olup olmamasına bakıyorlar ve doğru bulduklarını gerçekleştirmekte asla çekinmiyorlar.

    Bu yüzden ben bu olayı 10 sene önce yaşadığımda, bana sen yenisin bilmezsin diyenler oldu ama doğru tektir ve gerçekleştiğinde haklılığınız ortaya çıkar.

    Herkesin fikrini rahatça paylaşabildiği bir forum burası.

    https://www.r10.net/cozumlenmis-sika...ayetciyim.html

    Bu da o popüler konum
  • 07-01-2024, 20:28:57
    #29
    i love forum kültürü
  • 07-01-2024, 20:44:25
    #30
    Baris13 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu bakış açısı ile bu foruma bir katkıda bulunmanız çok zor.

    Ben bu foruma 10 sene önce üye oldum. Üye olduğum zaman şuan ki gibi '' şikayetim var- forum dışı şikayetim var'' kategorileri ayrılmış değildi.

    Herkes her şikayetini aynı kategoriye açıyordu ve gerçekten forum içi ciddi şikayetleri olanlar çok çok geç çözüme kavuşuyordu. Çünkü her şikayet iç içeydi ve çıkılmaz bir durum alıyordu.

    Ben henüz 3 aylık üyeyken bu konuda farkındalık yaratmak için konu açtım.

    Bana o dönem forumun benden 3-5 sene eski üyeleri çok yüklendi. Hatta şuanda mod olan bir üye '' sen daha yenisin bilmezsin '' tarzında küçümleyici cümleler yazdı. Şuan sizin arkadaşa yazdığınız gibi.

    Fakat sonra ne oldu ?

    Şikayet kategorisi ikiye ayrıldı ve forum dışı şikayetler farklı yerde açılmaya başladı. Gerçekten forum içi şikayeti olanlar çok daha çabuk mağduriyetlerini gidermeye başladılar.

    Yani siz 10 senedir bu forumda üye olup bir şeyleri göremeyebilirsiniz ama 1 aylık üye görebilir.

    Bu arada konu ile ilgili katılıyorum/katılmıyorum diye fikrimi belli etmiyorum. Coşkun bey sayesinde bu forum daima gelişmeye devam ediyor, daha önce hiç bir Türk forumunda olmayan özellikler getirildi. Yapılanma müthiş, Coşkun bey ve yönetim ekibinin çabaları müthiş.

    O yüzden insanlar fikirlerini beyan ettiklerinde, üyelerin kaç aylık olduklarına değil, fikirlerin değerli olup olmamasına bakıyorlar ve doğru bulduklarını gerçekleştirmekte asla çekinmiyorlar.

    Bu yüzden ben bu olayı 10 sene önce yaşadığımda, bana sen yenisin bilmezsin diyenler oldu ama doğru tektir ve gerçekleştiğinde haklılığınız ortaya çıkar.

    Herkesin fikrini rahatça paylaşabildiği bir forum burası.

    https://www.r10.net/cozumlenmis-sika...ayetciyim.html

    Bu da o popüler konum
    Mehmetmasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumun amacı bu zaten. Konu açarsın "PHP'de XXX Hatası alıyorum." diye bilen cevaplar yılar sonra aynı hatayı alan bu bilgiye ulaşabilir.
    Ama yeni nesil bilmediği için başlık : "PHP'de hata alıyorum" içerik: "Bağlanıp yapacaklar PM atsın" oldu paşam başka?
    Kısacası R10 eskiden forum şeklinde kullanılıyordu, artık kendi işini yaptırmaya çalışanlar ve her işte yardım etmek yerine ücretli destek sağlarız diyen kişiler tarafından kullanılıyor.
    R10'da eskisi kadar yardımlaşma dönmüyor ve herkes farkında.
    Arkadaşlar ben konu sahibinin 1 aylık iken forumda serzenişte bulunduğunu düşünmüştüm, ama durum öyle değilmiş kendisi de açıkladı zaten. Ayrıca sizin söylediklerinize katılıyorum, ben kendim de forumu yardımlaşmak için kullanıyorum
    Yanlış anlayıp, kendimi de yanlış anlatmışım sanırım
    aşağıda örnek olması açısından bazı yardımlaşma konularımızı paylaşıyorum.
    https://www.r10.net/1086530567-post2.html
    https://www.r10.net/1085485714-post8.html
    https://www.r10.net/1086073942-post2.html
    https://www.r10.net/1085755238-post9.html
    Herkese iyi forumlar dilerim.
    • Mehmetmasa
    Mehmetmasa bunu beÄŸendi.
    1 kiÅŸi bunu beÄŸendi.
  • 08-01-2024, 01:09:29
    #31
    Recep adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben halen forum kültürünün r10'da devam ettiğine inanıyorum.

    Örneğin, bir yardım konusu açtığınızda, bir soru sorduğunuzda bunun cevabını para ödemeden alabiliyor musunuz? Eğer öyleyse, devam ediyor demektir.
    İşte sorun da orada artık yardımlaşma neredeyse yok. Şimdiye kadar ücretli bir çok hizmet aldım ya da iş yaptırdım ama bazen sadece fikir almak amaçlı bunu nasıl yapabilirim diye soru soruyorum hesabıma PM'den onlarca şu kadar ücrete yaparım, ücreti mukabili hallederiz tarzı mesajlar yağıyor resmen yani her şey ticari olmaya başladı. Senelerdir buradayım burada olmaktan da memnunum ama işte dediğim gibi eski forum kültürü maalesef gittikçe kayboluyor.
  • 08-01-2024, 17:21:24
    #32
    Administrator
    serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam olsun,

    R10, Türkiye'den bağımsız değil.
    Bizler yani bu ülkenin vatandaşlarının yıllık kitap okuma ortalaması belli, yıllık gazete okuması belli.
    Felsefe ile ilgili belli yani genel kültür seviyesi belli.
    R10 da bu ülke insanının yani bizlerin verdiği kadarını yansıtabilecek bir aynadır.
    R10'nun forum kültürünü yansıtması için kitlenin bunu yapması lazım haklısınız lakin giderek ortalama vatandaş kalitesi geriye giderken R10 da ileriye gitmesini beklemek pek gerçekçi olmaz.

    Ben 40 küsür yaşındayım, bizim jenerasyon yardımlaşmayı, paylaşmayı, fikirsel ve düşünsel mevzularda kafa yormayı sever.
    Gitgide bu alışkanlıklar yeni jenerasyonlarda azalıyor, değersizleşiyor.
    Ekonominin bu denli insanları hayatta kalma odaklı sıkıştırdığı toplumlarda çok bir iyiye gidiş gözlenmez.
    Karnı aç insanın ya da geleceği konusunda karamsar insanın gelişim değil statüko eğilimi depreşir.

    Hülasa R10 toplumun aynasıdır, forum kültürünü yok eden burası değil buradaki insanlar.
    Düzelir mi? Umut her daim, mücadele her daim lakin rasyonel olmayı elden bırakmamak lazım.
    Uzun yıllardır iyi yönde bir gelişme, düzelme gördüğümü hatırlamıyorum.
    Ben bu kadar güzel anlatamazdım, ellerinize sağlık.
    Kesinlikle olayın özü bu. Burada kayıtlı olan neredeyse herkes, bu ülkenin vatandaşı olan gençler, yani yeni jenerasyon.
    Ülkenin genel durumu ve yaşam kalitesi neyse, R10'da da aynı şekilde yansıtılıyor.
    Biz, yıllar önce R10'a kayıt olduğumuzda, bilgiye çok açtık.

    O zamanlar bilgisayarlar ve internet yeni sayılırdı; doğal olarak, bilgi birikimimiz ve tecrübemiz sınırlıydı. İnternetle ilgili çeşitli konularda araştırmalar yapar, bilgili kullanıcılardan cevaplar bekler, gelen cevapları saygıyla karşılardık.
    Ancak şu anda durum böyle değil. Artık gençler, doğrudan teknolojinin içinde bir dünyada doğuyorlar ve dijital konularla ilgili her şeyi çok küçük yaşlarda öğrenmeye başlıyorlar. Ayrıca, sorulan sorulara dalga geçer gibi cevap vermeyi alışkanlık haline getirmişler. Ne yazık ki, bu durumu ülke olarak düzeltmemiz ve eski saygı/sevgi ortamını geri kazanmamız gerektiğini düşünüyorum.

    Şu anda maalesef karşımızda, bilgiye değil, daha çok hızlı para kazanmaya odaklanmış bir dünya var.
  • 08-01-2024, 20:37:01
    #33
    🚀 Network Sahibi SEO ✔
    Webmaster forumu olarakta aradığını bulabileceği bi yer r10 ben katılmıyorum bu görüşe.
  • 08-01-2024, 20:45:41
    #34
    Kişisel Rütbe
    serterefendi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam olsun,

    R10, Türkiye'den bağımsız değil.
    Bizler yani bu ülkenin vatandaşlarının yıllık kitap okuma ortalaması belli, yıllık gazete okuması belli.
    Felsefe ile ilgili belli yani genel kültür seviyesi belli.
    R10 da bu ülke insanının yani bizlerin verdiği kadarını yansıtabilecek bir aynadır.
    R10'nun forum kültürünü yansıtması için kitlenin bunu yapması lazım haklısınız lakin giderek ortalama vatandaş kalitesi geriye giderken R10 da ileriye gitmesini beklemek pek gerçekçi olmaz.

    Ben 40 küsür yaşındayım, bizim jenerasyon yardımlaşmayı, paylaşmayı, fikirsel ve düşünsel mevzularda kafa yormayı sever.
    Gitgide bu alışkanlıklar yeni jenerasyonlarda azalıyor, değersizleşiyor.
    Ekonominin bu denli insanları hayatta kalma odaklı sıkıştırdığı toplumlarda çok bir iyiye gidiş gözlenmez.
    Karnı aç insanın ya da geleceği konusunda karamsar insanın gelişim değil statüko eğilimi depreşir.

    Hülasa R10 toplumun aynasıdır, forum kültürünü yok eden burası değil buradaki insanlar.
    Düzelir mi? Umut her daim, mücadele her daim lakin rasyonel olmayı elden bırakmamak lazım.
    Uzun yıllardır iyi yönde bir gelişme, düzelme gördüğümü hatırlamıyorum.
    Ben 40 yaşında değilim ve bilgi veriyom
  • 09-01-2024, 00:28:41
    #35
    forum kültürü nispeten yok oldu
    bilgi eskiden de paraydı ama paylaşılırdı
    şimdi bilginin kırıntısı direk para hemde çoğu komik rakamlara para
    önceden yöntemler para ile verilmez alenen paylaşılırdı
    şimdi x konusunda yardım başlıklarının altı ücretli destek isterseniz diye başlıyor..

    bunu yıllar önce farkedip uyardık fakat dikkate alan olmadı, hala da dikkate alan yok
    herkes ve herşey maddiyat üzre

    mesela son 5 yıl içerisinde kimse ile dostluk / arkadaşlık kurmadım buradan dostlarım 10 15 yıl önceki dostluklar.