• 01-11-2023, 22:45:40
    #1
    backlinkmatik.com
    dostlar selam olsun

    Gecen hafta Almanca online kursa, bugün de pratik için Almanca özel derse başladım. Var bir hayalimiz...

    fakat bugünün konusu ben değil, bambaşka bir hikaye, mucadele, hayal...

    Bulunduğum lokasyonda Almanca native speaker bulmak biraz zor. onlarca kisiyle yazistim, iki kisiyle anlastik ikisi de ekti. Sonra biraz yaşlı, Alman ve eski ogretmen bir hanimefendi ile anlaştık. Yaşlı derken 82 yaşında!

    Evet yanlış duymadiniz, 80+ yaşında! Yaşıtları, daha doğrusu hayatta kalabilen yaşıtları fiziksel ya da zihinsel saglik sorunlari veya farklı sosyal sorunlarla boğuşurken, kendisi özel ders veriyor, laptop kullaniyor, günlük düzenli spor yapıyor. Hareketleri ve konusmasi bir tik yavasti, kamburdu, fakat zihni benim kadar berraktı. Hayata ise benden daha sıkı sarılıyordu benden güçsüz bedeni ile....

    Hem de tüm bunları, 10 sene once ulkesini birlikte terkettigi kocasini kaybettikten sonra, duvarlarını fotograflarla dolduracak kadar hasret duyarken, colugu cocugundan uzak bir başına yapıyor.

    Daha özelini bilemiyorum, sormak dogru olmazdi. Neden uzak herkesten, neden yanliz bilemeyiz.

    Fakat şunu biliyorum ki o yasta yapayalnizken bu kadar zihni acik, pozitif, motive kalmak cok buyuk başarı. Sadece doğuştan bahşedilen iyi genetik ile mümkün degil. Hayata farklı bir bakış, üstün bir motivasyon istiyor.

    İste dostlar yeni bir vizyon kattim bugün kendime..

    O yasta o kadar sağlıklı kalabilecek genlerim var mi bilmiyorum; fakat zihinsel olarak elimden geleni yapacağım.

    82 yaşındaki bu laptoplu, emekli öğretmen ve hala öğretmeye devam eden bu kadına da binlerce kez HELAL OLSUN!
  • 01-11-2023, 22:54:30
    #2
    Selamlar, hikaye duygusal yonden bakinca cok guzel fakat profesyonel yonden bakinca hic guzel degil. 82 yasinda bir insanin dil ogretim kabiliyetine supheyle yaklasirim ben. Gunumuz diline ne kadar hakim bilmiyoruz, diller surekli esniyor. E dili de bilmiyoruz ki ne ogrendigimizi sorgulayalim. Bilemedim vallahi Acaba ihtiyaci oldugu icin mi yapiyor yoksa keyfi mi
  • 01-11-2023, 22:58:58
    #3
    backlinkmatik.com
    DogancanOzturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, hikaye duygusal yonden bakinca cok guzel fakat profesyonel yonden bakinca hic guzel degil. 82 yasinda bir insanin dil ogretim kabiliyetine supheyle yaklasirim ben. Gunumuz diline ne kadar hakim bilmiyoruz, diller surekli esniyor. E dili de bilmiyoruz ki ne ogrendigimizi sorgulayalim. Bilemedim vallahi Acaba ihtiyaci oldugu icin mi yapiyor yoksa keyfi mi
    Kendisi suan milyonlarca euroluk deniz kenarı evinde (kendi mülkü) yaşıyor.

    Derdi para degil, işleyip parildamak. Ihtiyactan yapiyor evet, ama maddi degil, dinc ve zihnde kalma, sosyal kalman güncel kalma ihtiyacından hocam. Daha fazla detaya girmeyeyim ama dersi kendi evinde veriyor o nedenle kesinlikle maddi olmadigini soyleyebilirim

    Laptop kullaniyor diyorum siz dili eski dil diyorsunuz, konu bu ya zaten, kadın suan 30luk pek cok insandan daha güncel daha modern...

    Ayrica yine atladiginiz konu da belirttigim zaten bir dil kursu aliyorum, kendisinden gramer istemiyorum, bu ozel dersin amaci pratik, yani listening amd speaking. Hic dil ogrendiniz mi bilmiyorum fakat yeni dil ogrenirken amac pratik ise 4 yasindaki cocuk da 90 yasindaki nine de pratik demektir.

    zamaninda ingilizce pratik icin misir carsisinda yaşlı turist kovalardik biz

    sevgiler
  • 01-11-2023, 23:02:22
    #4
    DogancanOzturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, hikaye duygusal yonden bakinca cok guzel fakat profesyonel yonden bakinca hic guzel degil. 82 yasinda bir insanin dil ogretim kabiliyetine supheyle yaklasirim ben. Gunumuz diline ne kadar hakim bilmiyoruz, diller surekli esniyor. E dili de bilmiyoruz ki ne ogrendigimizi sorgulayalim. Bilemedim vallahi Acaba ihtiyaci oldugu icin mi yapiyor yoksa keyfi mi
    İşe profesyonel değil son derece amatör yaklaşmışsınız.

    Çok iyi öğretmen arayanlar kolay kolay dil öğrenemezler.
    Yabancı dil öğretilmez, öğrenilir.

    Ayrıca bir insanın dil bilgisi yaşı ile değil eğitimi ile alakalıdır.
  • 01-11-2023, 23:07:50
    #5
    backlinkmatik.com
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İşe profesyonel değil son derece amatör yaklaşmışsınız.

    Çok iyi öğretmen arayanlar kolay kolay dil öğrenemezler.
    Yabancı dil öğretilmez, öğrenilir.

    Ayrıca bir insanın dil bilgisi yaşı ile değil eğitimi ile alakalıdır.
    hocam direkt bir dilbilgisi veya atiyorum iş hayati dili ogrenmek amacinda olsam arkadas hakli, o zaman ogretmenlik becerileri ve yas önemli olabilir cunku yas farki arttikca aradaki ogretme köprüsü zayifliyor jenerasyon farkından.

    fakat konusma ve dinleme pratiginde dediginiz gibi yasin onemi yok.
  • 01-11-2023, 23:12:11
    #6
    Diğer ırkları bilmemde Almanlar yaş konusunda nedense genelde dediğiniz gibi dinç oluyor. Hatta vücut olarak bile dinç olabiliyorlar. Turistlik yerlere garson ayağına çalışmaya giden Türklerin çoğunun hayalinde yaşlı Alman hatun bularak ülkeden ayrılmak var. O şekide gidenlerin bir kısmı da bu "dinçlik" sebebiyle bir süre sonra dayanamayıp boşanıp Türkiye'ye dönmek zorunda kalıyor
  • 01-11-2023, 23:13:11
    #7
    SEOmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kendisi suan milyonlarca euroluk deniz kenarı evinde (kendi mülkü) yaşıyor.

    Derdi para degil, işleyip parildamak. Ihtiyactan yapiyor evet, ama maddi degil, dinc ve zihnde kalma, sosyal kalma ihtiyacından hocam.

    Laptop kullaniyor diyorum siz dili eski dil diyorsunuz, konu bu ya zaten, kadın suan 30luk pek cok insandan daha güncel daha modern...

    Ayrica yine atladiginiz konu da belirttigim zaten bir dil kursu aliyorum, kendisinden gramer istemiyorum, bu ozel dersin amaci pratik, yani listening amd speaking. Hic dil ogrendiniz mi bilmiyorum fakat yeni dil ogrenirken amac pratik ise 4 yasindaki cocuk da 90 yasindaki nine de pratik demektir.

    zamaninda ingilizce pratik icin misir carsisinda yaşlı turist kovalardik biz

    sevgiler
    Bizim 80lik dede - ninelerimizle kiyaslayinca inanilmaz bir mucadele gercekten tebrik etmek gerekir. Laptop kullanmasi kismi bana gore cok sasiralacak bir durum degil. Biz hep bizim yaslilarimizla kiyasliyoruz fakat Orta Avrupa'da yaslilarin, teknolojik adaptasyona olan ilgisi bizim bir kesim genclerimizden daha fazla gercekten. Ozel dersin amacini cok guzel anlatmissiniz ben de tam olarak o yuzden daha -gunumuz sohbeti- kivaminda birisini tercih edebilecegimi soylemistim. Dil ogrenmek icin boyle bir yol icerisinde bulunmadim fakat universite bittiginde tamamen mecburiyetten cebimde 4 dilim vardi. Benim ogrenme stilim tamamen batakliga dusup cikmak icin cabalayarak ogrenme. Belki de o yuzden bana bu durum garip geldi. Size faydasi oluyorsa bu durumun ne guzel. Durumun sizin icin duygusal boyutu pratiginize ve olaya karsi sicak kalmaniza da buyuk fayda saglayacaktir. Gramer istemeyip pratik istediginizi anladigim icin boyle bir dusunceye girmistim zaten. Gramer icin cok daha dogru bir tercih bence hanimefendi Basarilar dilerim. Almanca ve Ispanyolca benim icin bildigim - bilmedigim diger tum dillerden keyif acisindan ondeler. Elinize saglik, zihin acikligi dilerim.
  • 01-11-2023, 23:17:15
    #8
    backlinkmatik.com
    CanDostu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Diğer ırkları bilmemde Almanlar yaş konusunda nedense genelde dediğiniz gibi dinç oluyor. Hatta vücut olarak bile dinç olabiliyorlar. Turistlik yerlere garson ayağına çalışmaya giden Türklerin çoğunun hayalinde yaşlı Alman hatun bularak ülkeden ayrılmak var. O şekide gidenlerin bir kısmı da bu "dinçlik" sebebiyle bir süre sonra dayanamayıp boşanıp Türkiye'ye dönmek zorunda kalıyor
    hahahaha miras beklerken önden nallari dikenler hesabi
  • 01-11-2023, 23:25:05
    #9
    backlinkmatik.com
    DogancanOzturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim 80lik dede - ninelerimizle kiyaslayinca inanilmaz bir mucadele gercekten tebrik etmek gerekir. Laptop kullanmasi kismi bana gore cok sasiralacak bir durum degil. Biz hep bizim yaslilarimizla kiyasliyoruz fakat Orta Avrupa'da yaslilarin, teknolojik adaptasyona olan ilgisi bizim bir kesim genclerimizden daha fazla gercekten. Ozel dersin amacini cok guzel anlatmissiniz ben de tam olarak o yuzden daha -gunumuz sohbeti- kivaminda birisini tercih edebilecegimi soylemistim. Dil ogrenmek icin boyle bir yol icerisinde bulunmadim fakat universite bittiginde tamamen mecburiyetten cebimde 4 dilim vardi. Benim ogrenme stilim tamamen batakliga dusup cikmak icin cabalayarak ogrenme. Belki de o yuzden bana bu durum garip geldi. Size faydasi oluyorsa bu durumun ne guzel. Durumun sizin icin duygusal boyutu pratiginize ve olaya karsi sicak kalmaniza da buyuk fayda saglayacaktir. Gramer istemeyip pratik istediginizi anladigim icin boyle bir dusunceye girmistim zaten. Gramer icin cok daha dogru bir tercih bence hanimefendi Basarilar dilerim. Almanca ve Ispanyolca benim icin bildigim - bilmedigim diger tum dillerden keyif acisindan ondeler. Elinize saglik, zihin acikligi dilerim.

    hocam şöyle diyim size, ben ingilizceyi turkiyenin ilk 10 lisesine girecek yerde öğrendim akademik olarak. fakat o lisede 4 yilda bana ogretilen İngilizce, 60 yasinda native speaker terzi komsum ile yaptigim diyaloglar kadar konusturtamadi bana.

    pratik işi yaşa bakmaz, sonucta gunluk hayatta yapay zekadan ya da uzay fiziğinden konusmuyoruz, adi üstünde günlük hayat, o nedenle pratik kısmında yasin onemi yok.

    suan hangi dil olursa olsun gunluk hayat 500-1500 kelime arasindadir ki, o da her yaşın ortak kelimesidir.