• 21-08-2023, 16:15:28
    #10
    Onlara saldırarak. Evet Önceden köpeklerden çok korkardım, sürekli kovalarlardı, bir gün artık canıma tak etti, o gün artık nasıl yeter dediysem kendi halinde takılan birkaç köpeği bağırarak kovalamaya başladım, o anda bir şeyi farkettim, onlar da benden korkuyorlardı, sonra bunu birkaç kez daha yaptım, hatta kendimce deneyler yaptım, ben kovalıyordum onlar kaçıyordu, ardından arkamı dönüp ben kaçıyordum onlar kovalıyordu, sonra tekrar arkamı dönüyordum onlar kaçıyordu, bildiğiniz loop gibiydi. Sonra anladım köpeklerin "çalışma sistemini", ardından hiç ciddi anlamda saldırmadılar, saldırmaya niyetlenecek gibi olan birkaç tanesini de ben kovaladım.

    Şu anda köpekleri çok seviyorum, gördüğüm yerde cinsi filan farketmeden severim, hatta bazen arabayı durdurur severim, çünkü çok güzel canlılar, sadece doğalarını anlamak lazım.
  • 21-08-2023, 16:18:49
    #11
    hocam açık konuşmak gerekirse zor birşey soruyorsun. korku içgüdüsel olarak geliyor. sen kendini şartlasan da yanındayken bir kez hırlarsa, dişini gösterirse yine korkarsın. psikolojik destekle belki çözülebilir ancak.

    bu arada köpek aldın, besledin. yine korkun devam edebilir. seninle oyun oynamak isteyecek, üstüne atlayacak. yeri gelecek ısıracak acıtmadan ama bilinçaltında hep korku olduğundan her hareketine çekinerek yaklaşacaksın. hani bu korkuyu aşar mısın kendi kendine, aşarsın belki ama biraz uzun zaman alır diye düşünüyorum.
  • 21-08-2023, 16:25:08
    #12
    Üyeliği durduruldu
    OguzhanLevent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar rica ediyorum "köpeklerden korkmana gerek yok onlar korktuğunu anlayınca saldırırlar" gibi cümleler kurmayın.

    Yıllardır hayatımın hemen hemen her alanında köpekler oldu. Alışmadığım, uzun vakit geçirmediğim her köpek beni tedirgin ediyor. Herhangi bir sokaktan geçerken acaba bir yerlerde köpek var mıdır diye sürekli düşünüyorum. Bir gözüm %30 diğer gözüm %40 gördüğü için etrafımda olan biteni algılamakta zorluk çekiyorum ve sürekli diken üstündeymiş gibi hissediyorum. İnsanlarla haşır neşir olan örneğin; işlek caddelerdeki köpeklere karşı böyle bir his yok açıkcası daha çok mahallelerde bulunan, mahalle sakinleri tarafından beslenen ve beslendikleri bölgeyi koruma içgüdüsüne kapılan köpekler bana oldukça tehlikeli geliyor.

    Bulunduğum bölgede çok fazla köpek var (İzmir/Bornova MTK) çevrede oturanlar veya bölgeyi bilenler var ise ne demek istediğimi anlayacaklardır. 3 Yıl önce iş sebebiyle buraya taşındım ve köpek ihtimali açıkcası hiç aklıma gelmemişti. Akşamları oldukça fazla oluyorlar ve grup halinde geziyorlar. Açıkcası evime gitmek için sürekli taksi kullanıyorum normalde evim dolmuş duraklarına 5-6 dakika yürüyüş mesafesinde fakat sabah/akşam fark etmeksizin ben evime dönerken taksi kullanmak durumunda kalıyorum. Yaklaşık 2 senedir şirketin fabrikasında aktif çalıştığım için sabahları servis bir alt sokaktan alıp akşamları aynı yere bırakıyor fakat o kuşku hala bende var. Yakın zamanda ofise geri döneceğim ve evimle ofis arası 2km olduğu için yürüyerek gidip döneceğim. Ailemin yanında yaşarken korkum bu kadar büyük değildi çünkü orada ki köpeklerin çoğuna alışkındım ve sürekli sokaklarda insanlar olurdu ama durum şu an o şekilde değil.

    Yani anlatmasına çok anlatırım fakat artık bir çözüm bulmam gerekiyor. Önerileriniz nelerdir? Köpek kovucu ultrasonik cihazlardan almayı düşünüyorum daha önce tecrübe edeniniz oldu mu? Bu cihazlardan üniversite zamanındayken almıştım fakat etkili değil gibi bir izlenim yaratmıştı bende. Cihaz haricinde tecrübelerinizi de paylaşırsanız çok memnun kalırım, böyle bir korkunuz var mıydı? nasıl yendiniz?
    Korkmana gerek kalmicak zaten. Yakın zamanda sokak köpeklerini sucuk yapıp uzak Doğuya ihraç edeceğiz.
    Şaka bir tarafa sokak kopeklerinden korkmamak elde değil. Bence korkmamak anormal bir durum. Tek siz değil bir çok kişi korkuyor.
  • 21-08-2023, 16:42:01
    #13
    Flankes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    köpek besleyerek
    AOA adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tam olarak bu, acayip korkardım her boyutta köpekten.
    Kedi kadar bir Maltipoo köpek aldık, onun sayesinde kangal bile çıksa önüme R yok
    hesaplisansatis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Köpek sahibi bir tanıdığın varsa yanına git onun yardımıyla alışmaya çalış tek başına zor olabilir.
    Ya da korkmayan birini bul beraber gezin usul bir köpeğe yaklaşsın sana rehberlik etsin yavaş yavaş kafanda biter herşey.
    Edgn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Enik alın 😃
    Ailemin yanındayken bahçeli bir evimiz vardı ve yaklaşık 2 sene köpek besledim, Barınaktan yavruyken gelen bir sokak köpeğiydi. Karaciğer yetmezliğinden dolayı kaybettik. Fakat bu bir çözü olmadı benim için.

    celal1387 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ege üni'de okuyorum. Köpek kovucu aldım. "Dazzer 2" köpek sağır çıkmadığı sürece kampsüte hayatımı kurtardı kaç sefer kim bilir. Öneririm
    Ürünü inceleyeceğim hocam teşekkürler, bir ihtiyacınız olursa yardımcı olurum bende

    wontew adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Köpek ile bir erkek kavgaya tutusursa köpek ölür tabi özel eğitimli değilse bir kere saldırıya maruz kalırsanız artik korkmazsiniz çünkü 50 köpek bile olsa 1 tanesinin canı yandığında hepsi psikolojik olarak darbe alır ve dağılır eğer köpekten korkarsiniz insanlardan daha çok korkarsiniz kavga edemezsiniz hep zopa yiyen taraf olursunuz dikkatli olun
    Bu bakış açısıyla olaya hiç bakmadım hocam, sopa yiyelim o problem değil de köpekten kaçtık diyince de olmuyor

    Ozangnc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Psikolojik destek almanızı tavsiye ederim. Ankara civarında yaşıyorsanız kurum olarak 1 seans ücretsiz destek verebiliriz.
    Güzel düşünceniz için teşekkür ederim hocam, maalesef Ankara'da değilim fakat yolum düşerse yanınıza uğramak isterim.



    Koray adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam korkunun üstüne korkularak çözebilirsiniz.

    Bir arkadaşınızın elbet köpeği vardır onunla baş başa odada kalın ve alışmaya çalışın.

    Sokak köpekleri sabah genelde saldırgan olmaz ama geceleri olabilir. Elinizde içi dolu su şişesi taşıyabilirsiniz.

    Köpek havladığında genelde saldırmaz ancak kaçarsanız saldırabilir bu yüzden havladığında kaçmayın.

    Havladığında ısırabilecek tek köpek eğitimli köpeklerdir.

    Size havlayan köpeğe siz de havlayın kaçmazsa ben bir şey bilmiyorum.

    doox adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Onlara saldırarak. Evet Önceden köpeklerden çok korkardım, sürekli kovalarlardı, bir gün artık canıma tak etti, o gün artık nasıl yeter dediysem kendi halinde takılan birkaç köpeği bağırarak kovalamaya başladım, o anda bir şeyi farkettim, onlar da benden korkuyorlardı, sonra bunu birkaç kez daha yaptım, hatta kendimce deneyler yaptım, ben kovalıyordum onlar kaçıyordu, ardından arkamı dönüp ben kaçıyordum onlar kovalıyordu, sonra tekrar arkamı dönüyordum onlar kaçıyordu, bildiğiniz loop gibiydi. Sonra anladım köpeklerin "çalışma sistemini", ardından hiç ciddi anlamda saldırmadılar, saldırmaya niyetlenecek gibi olan birkaç tanesini de ben kovaladım.

    Şu anda köpekleri çok seviyorum, gördüğüm yerde cinsi filan farketmeden severim, hatta bazen arabayı durdurur severim, çünkü çok güzel canlılar, sadece doğalarını anlamak lazım.
    İnstagramda bir videoya denk gelmiştim, kızın birisi köpeklere havlıyordu bu da o misal hocam Gerçekten işe yarayacağına inandığım bir taktik fakat cesaret edemiyorum

    PetitJoueur adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam açık konuşmak gerekirse zor birşey soruyorsun. korku içgüdüsel olarak geliyor. sen kendini şartlasan da yanındayken bir kez hırlarsa, dişini gösterirse yine korkarsın. psikolojik destekle belki çözülebilir ancak.

    bu arada köpek aldın, besledin. yine korkun devam edebilir. seninle oyun oynamak isteyecek, üstüne atlayacak. yeri gelecek ısıracak acıtmadan ama bilinçaltında hep korku olduğundan her hareketine çekinerek yaklaşacaksın. hani bu korkuyu aşar mısın kendi kendine, aşarsın belki ama biraz uzun zaman alır diye düşünüyorum.
    Evet dediğiniz gibi, belsedim fakat korkum hala devam ediyor. Psikolojik olarak bu işin üstesinden gelebilir miyim emin değili. Dediğiniz gibi bir uzman ile görüşmem gerekiyor. Öneriniz için teşekkür ederim

    ArMa_07 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Korkmana gerek kalmicak zaten. Yakın zamanda sokak köpeklerini sucuk yapıp uzak Doğuya ihraç edeceğiz.
    Şaka bir tarafa sokak kopeklerinden korkmamak elde değil. Bence korkmamak anormal bir durum. Tek siz değil bir çok kişi korkuyor.
    Hocam onlara zarar vermek yerine ben sokak hayvanlarına birer bireymiş gibi davranılması taraftarıyım. Evet çok var ve bazı bölgelerde çok tehlikeli oluyorlar fakat faturalarda ödenen vergilerin bir kısmı ülkede ki hayvanları barındırmaya ve beslemeye yeter. Keşke böyle politika izleyebilecek bir yönetim olsa
  • 21-08-2023, 16:46:05
    #14
    Instagram mavi tik✅
    Bıçak taşıyın ben gece gezerken taşıyorum güven veriyor
  • 21-08-2023, 19:15:58
    #15
    OguzhanLevent adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar rica ediyorum "köpeklerden korkmana gerek yok onlar korktuğunu anlayınca saldırırlar" gibi cümleler kurmayın.

    Yıllardır hayatımın hemen hemen her alanında köpekler oldu. Alışmadığım, uzun vakit geçirmediğim her köpek beni tedirgin ediyor. Herhangi bir sokaktan geçerken acaba bir yerlerde köpek var mıdır diye sürekli düşünüyorum. Bir gözüm %30 diğer gözüm %40 gördüğü için etrafımda olan biteni algılamakta zorluk çekiyorum ve sürekli diken üstündeymiş gibi hissediyorum. İnsanlarla haşır neşir olan örneğin; işlek caddelerdeki köpeklere karşı böyle bir his yok açıkcası daha çok mahallelerde bulunan, mahalle sakinleri tarafından beslenen ve beslendikleri bölgeyi koruma içgüdüsüne kapılan köpekler bana oldukça tehlikeli geliyor.

    Bulunduğum bölgede çok fazla köpek var (İzmir/Bornova MTK) çevrede oturanlar veya bölgeyi bilenler var ise ne demek istediğimi anlayacaklardır. 3 Yıl önce iş sebebiyle buraya taşındım ve köpek ihtimali açıkcası hiç aklıma gelmemişti. Akşamları oldukça fazla oluyorlar ve grup halinde geziyorlar. Açıkcası evime gitmek için sürekli taksi kullanıyorum normalde evim dolmuş duraklarına 5-6 dakika yürüyüş mesafesinde fakat sabah/akşam fark etmeksizin ben evime dönerken taksi kullanmak durumunda kalıyorum. Yaklaşık 2 senedir şirketin fabrikasında aktif çalıştığım için sabahları servis bir alt sokaktan alıp akşamları aynı yere bırakıyor fakat o kuşku hala bende var. Yakın zamanda ofise geri döneceğim ve evimle ofis arası 2km olduğu için yürüyerek gidip döneceğim. Ailemin yanında yaşarken korkum bu kadar büyük değildi çünkü orada ki köpeklerin çoğuna alışkındım ve sürekli sokaklarda insanlar olurdu ama durum şu an o şekilde değil.

    Yani anlatmasına çok anlatırım fakat artık bir çözüm bulmam gerekiyor. Önerileriniz nelerdir? Köpek kovucu ultrasonik cihazlardan almayı düşünüyorum daha önce tecrübe edeniniz oldu mu? Bu cihazlardan üniversite zamanındayken almıştım fakat etkili değil gibi bir izlenim yaratmıştı bende. Cihaz haricinde tecrübelerinizi de paylaşırsanız çok memnun kalırım, böyle bir korkunuz var mıydı? nasıl yendiniz?
    2-3 akÅŸam taksiye verdiÄŸin parayı bimden a101'den uzun baton piliç salam alıp doÄŸrayarak yol kenarındaki tayfaya ver 😂 3. Günden sonra yol boyu koruman olurlar sana yanlış bakana direk dalarlar..

    En kolay yavru köpekler ile yenebilirsin o korkuyu.
  • 21-08-2023, 19:23:27
    #16
    Bir köpek ile karşı karşıya geldi mi kesinlikle sakin ol, sabit dur ve elini üstten aşağı değil en azından alttan üste doğru uzat. Gerekirse eğilebirsin. Sakin ve nazik "ne oldu oğlum, kızım", " "gel oğlum, kızım" seslenişi ile sakinleşmeyecek köpek çok azdır. Tedirgin olmamak, ani hareketlerde bulunmamak ve kışkırtıcı söylemlerde bulunmamak önemli. Defalarca sokak çetelerinin arasında kaldım gecenin bir yarısında, ıssızlarda, ama hep işe yaradı o taktik. Bölgelerinin sınırına kadar da sonrasında kafalarını okşatarak eşlik ettiler. O çetelerde genelde bir alfa (daha doğrusu ağa benimci erkek) bir de ortalığı velveleye veren dişi olur. o ikisini kafalarsan zaten grubun diğerleri onlara uyuyorlar : )
  • 21-08-2023, 20:03:18
    #17
    eskiden sokaktaki köpekler bana saldıracak,ısıracak,beni parçalayacak diye korkardım.sonra sokakta besledigim kedilere,köpekleride ekledim yani sokak köpeklerini beslemeye başladım.evime kedi köpek alamam ama sokakta besliyorum elimden geldigince.neyse işte sonuç olarak hala korkuyorum köpekten ama bukez sebebi degişti.artık ısırıp beni parçalayacaklar diye degil,besliyorum şimdi bunlar kendini sevdirmeye çalışır,yemek veriyorsun gel bi teşekkür edeyim diye sevinip üstüme filan atlar diye tırsıyorum mamayı yanına atıp,o yerken kaçıyorum hemen