Bir köpek ile karşı karşıya geldi mi kesinlikle sakin ol, sabit dur ve elini üstten aşağı değil en azından alttan üste doğru uzat. Gerekirse eğilebirsin. Sakin ve nazik "ne oldu oğlum, kızım", " "gel oğlum, kızım" seslenişi ile sakinleşmeyecek köpek çok azdır. Tedirgin olmamak, ani hareketlerde bulunmamak ve kışkırtıcı söylemlerde bulunmamak önemli. Defalarca sokak çetelerinin arasında kaldım gecenin bir yarısında, ıssızlarda, ama hep işe yaradı o taktik. Bölgelerinin sınırına kadar da sonrasında kafalarını okşatarak eşlik ettiler. O çetelerde genelde bir alfa (daha doğrusu ağa benimci erkek) bir de ortalığı velveleye veren dişi olur. o ikisini kafalarsan zaten grubun diğerleri onlara uyuyorlar : )