Arabaya yatırım yapmak mantıklı mı?
23
●832
- 22-08-2023, 01:21:06Bence hiç uğraşmayın altın alın daha iyi. Arabanın bakımı cartı curtu var. Altın hem durduğu yerde durur hem de kaybetmez.
- 22-08-2023, 01:28:38valla kim ne derse desin, reel şartlara göre artık araba bir yatırım aracıdır, hem kredi musluklarının kesilip daha ulaşılabilir olması bakımındanda avantajlıdır... olmaması gerekir evet haklısınız ama sıfır araçlar her ay liste fiyatının üstüne 50-100k (ötv limit aşımını aşıp bir üst dilime geçtiğinden dolayı) artık gerek sıfır gerek ikinci el araçlar bir yatırım aracı, alım satımı hızlı araçlarsa hele elden rüşvetin çok döndüğü yoksa yok çekildiği bir araç ise (egea 1.4 - 1.3 motor ,doblo 1.3 ,clio 1.5 yada 1.3 motor, megane) gibi araçlar varsa bugün bayiden çıkart (liste fiyatından çıkartmayı unut, özellikle italyan-fransız grubu için, ardından alman grubu gelir, bazı modelleri hazırda var bazılarına mecbur takasa araç yada elden para vereceksin, bazılarına ne yaparsan yap erişemeyeceksin, misal audi a serisi gibi... ama fransız italyan grubuna kesin avanta vereceksin) yarın 100 bin fazlasına satarsın, 2-3 rüşvete rağmen teslimat beklemek istemeyen arabasını kendi elden satıyor, bayiye vereceği rüşvetle yada takasla aynı paraya belki daha azına denk geliyor beklemeden alıyor gidiyor. japon grubunda araç var, honda toyoto'da sıkıntı yok ne hikmetse, piyasayı belirleyen araba ne yazık ki egea piyasası olmuş durumda...
kimse bana ev mev demesin depremden sonra şehrin ortasından fay geçen 2+1 eve 10milyon istiyorlar utanmadan, ben eve barka yatırım yapmam bu saaten sonra, 10 milyon param olsa aylık faize atsam 15 biniyle isteğim ev benim... ev yatırım aracı olmaktan çıkmıştır artık müteahitlerde daş yesin... - 22-08-2023, 03:52:32Alıyorsan toki alacaksın. Hiçbir toki evi yıkılmadı. Alıp kiraya vereceksin. Ancak en iyi ihtimalde 10 sene sonra kendini amorti ediyor. Bence çok uzun süre.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 22-08-2023, 19:57:42katılıyorum, toki dışında ev alınmaz müteahit işi evlerin içi çok güzel tamam batarya evye bocchi yada franke koymuş adam ama izolasyon ? Alt katta adam hapşırıyor ben çok yaşa diyorum eyvallah diyor mutfakta ? Hele kredi çok canlı para bağlayacağım kendini 15-20 senede amorti edecek kiracı çıktıktan sonra tadilata sokacağım ohooo 10 milyonu borsaya atarım en kötü kur korumalıya hiç bişey bilmiyorsam faize atarım istediğim semtte otururum yine eve bağlamam, araba piyasasının öyle olmadığını düşünüyorum her bütçeye göre ticaret çevrilebilirDoktorCan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle