• 10-07-2023, 17:01:33
    #64
    "Bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?"

    Te Allahım
  • 10-07-2023, 17:04:52
    #65
    İnsanlar delilleri olan Kur'an-ı Kerim'i hiç düşünmezken, bir adamın ortaya attığı bir fikirin gerçekliğini tartışıyor. Halbuki evrene baksalar, kendi vücutları dahi bir delildir.
    Senin benim vücudumda bir sürü işlem oluyor, hücre döngüsü, kontrolleri vesaire. Biz iki işi aynı anda yapamıyoruz, tek işe odaklanıyoruz ama bu işlemler nasıl yapılıyor? Su içiyorsun burnundan gelip sümük oluyor, başka yerden gelip dışkı olarak atılıyor, vücudunda çeşitli yerlere gidiyor, gözünden geliyor yaş oluyor, spor yapıyorsun ter olarak çıkıyor.

    Biz insanlar akıllı varlıklarız ve aklımızı kullanarak yeni şeyler keşfettik, arabalar ürettik, bilgisayar yaptık, interneti keşfettik. Kitaplar yazdık ve okuduk. Eğer evrim olsaydı, bilimsel olarak dünya insandan daha yaşlı. İnsan ise dünyaya yaşayan bir canlı. Madem öyle ki dünya neden hiç evrimleşmedi? Neden dünya hiç bizimle sohbet edemiyor? Bu su dediğimiz hayat için olmazsa olmaz olan madde neden sürekli döngü içerisinde? Dünya bir gün bu döngüyü durduramaz mı?
    Neden hep gece ve gündüz oluyor, bunları kim ayarlıyor da hep aynı şekilde oluyor?

    Uyurken nasıl olur da senin vücudundaki bu sistem devam ediyor? Bunları sen yapmıyorsan ki öyle, demek ki yapan biri var. Vücudunda bu atomların bir arada durmasını sağlayan birisi var.

    Mesela neden bir insan yaşarken çürümez de öldükten sonra çürüme başlar? Neden ölüm dediğimiz işten sonra kısa süre içerisinde tekrar diriltemiyorlar madem yaratıcı yoksa?
    Demek ki bunları kontrol eden, tüm bunları yaratan bir üstün güç var.

    Bizler aciz insanlarız. Allah akıldan üstün varlık yaratmamıştır. O kadar acisiz ki, aslanlar bizden daha güçlü, balıklar daha fazla suda kalabiliyorlar, bazı hayvanlar susuz daha uzun kalabiliyorlar, uykumuza galip gelemiyoruz uyku galebe çalınca uyuyoruz. Evrim varsa bu uykunun herkeste aynı olması nasıl? 8 milyar insan varken neden herkeste aynı işleyiş vuku buluyor? Neden birisinde farklı bir işleyiş yok?
    8 milyar insanlardan hamile olup da doğum yapan kadınlardan neden birisi hiç timsah doğurmadı?

    “Düşünmez misiniz?” (Hûd, 30; Mü’minun, 85) “Akıl erdirmez misiniz, aklınızı çalıştırmaz mısınız?” (Hûd, 51, Mü’minun, 80)
    Rasûlullah (sav) buyurdular: “Tefekkür gibi ibâdet yoktur.” (Ali el-Müttakî, Kenzü’l-Ummâl, XVI, 121)
  • 10-07-2023, 17:12:28
    #66
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanlar delilleri olan Kur'an-ı Kerim'i hiç düşünmezken, bir adamın ortaya attığı bir fikirin gerçekliğini tartışıyor. Halbuki evrene baksalar, kendi vücutları dahi bir delildir.
    Senin benim vücudumda bir sürü işlem oluyor, hücre döngüsü, kontrolleri vesaire. Biz iki işi aynı anda yapamıyoruz, tek işe odaklanıyoruz ama bu işlemler nasıl yapılıyor? Su içiyorsun burnundan gelip sümük oluyor, başka yerden gelip dışkı olarak atılıyor, vücudunda çeşitli yerlere gidiyor, gözünden geliyor yaş oluyor, spor yapıyorsun ter olarak çıkıyor.

    Biz insanlar akıllı varlıklarız ve aklımızı kullanarak yeni şeyler keşfettik, arabalar ürettik, bilgisayar yaptık, interneti keşfettik. Kitaplar yazdık ve okuduk. Eğer evrim olsaydı, bilimsel olarak dünya insandan daha yaşlı. İnsan ise dünyaya yaşayan bir canlı. Madem öyle ki dünya neden hiç evrimleşmedi? Neden dünya hiç bizimle sohbet edemiyor? Bu su dediğimiz hayat için olmazsa olmaz olan madde neden sürekli döngü içerisinde? Dünya bir gün bu döngüyü durduramaz mı?
    Neden hep gece ve gündüz oluyor, bunları kim ayarlıyor da hep aynı şekilde oluyor?

    Uyurken nasıl olur da senin vücudundaki bu sistem devam ediyor? Bunları sen yapmıyorsan ki öyle, demek ki yapan biri var. Vücudunda bu atomların bir arada durmasını sağlayan birisi var.

    Mesela neden bir insan yaşarken çürümez de öldükten sonra çürüme başlar? Neden ölüm dediğimiz işten sonra kısa süre içerisinde tekrar diriltemiyorlar madem yaratıcı yoksa?
    Demek ki bunları kontrol eden, tüm bunları yaratan bir üstün güç var.

    Bizler aciz insanlarız. Allah akıldan üstün varlık yaratmamıştır. O kadar acisiz ki, aslanlar bizden daha güçlü, balıklar daha fazla suda kalabiliyorlar, bazı hayvanlar susuz daha uzun kalabiliyorlar, uykumuza galip gelemiyoruz uyku galebe çalınca uyuyoruz. Evrim varsa bu uykunun herkeste aynı olması nasıl? 8 milyar insan varken neden herkeste aynı işleyiş vuku buluyor? Neden birisinde farklı bir işleyiş yok?
    8 milyar insanlardan hamile olup da doğum yapan kadınlardan neden birisi hiç timsah doğurmadı?

    “Düşünmez misiniz?” (Hûd, 30; Mü’minun, 85) “Akıl erdirmez misiniz, aklınızı çalıştırmaz mısınız?” (Hûd, 51, Mü’minun, 80)
    Rasûlullah (sav) buyurdular: “Tefekkür gibi ibâdet yoktur.” (Ali el-Müttakî, Kenzü’l-Ummâl, XVI, 121)
    Yazdığın / Sorduğun her sorunun bilimsel olarak ( kanıtlanabilir ) şekilde cevabı var.

    Sen ise kanıtlanmamış olan din'de , ihtimallere dayalı öyleyse böyle , şöyleyse şöyle mantığı ile kendince yorum yapıyor.

    İşin ilginç yanı yorum yapıyorsun bunu birde kanıt zannediyorsun.
    Kanıtı olan evrimi reddediyor , kanıtı olmayan bir durumu kanıt diye yazıyorsun.

    Bende sana şunu söylüyorum. Her şeyin bir yaratıcısı varsa bu yaratıcı neden Allah olmak zorunda ? 4000 Tane din var hepsi senin bu yazdıklarını kendince söylüyor zaten. Bunları söylemen Müslümanlığı gerçek din yapmıyor.
  • 10-07-2023, 17:15:34
    #67
    Evrime inanmıyorum. Saçmalık olduğunu düşünüyorum. Mahşerde evrimcilere el sallayacağım
  • 10-07-2023, 17:17:24
    #68
    Evrim teorisi tartışılmaz bir gerçekliktir. Evrimi sözde çürütmeye çalışanlar bilimin ışığını kullanmak yerine safsatalar ve inanç üzerinden zorbalık yaparak insanların bu bilgiye erişimini kısıtlamak isterler. Canlıları yakından izleyenler evrimin izini her yerde her an görebilirler. Mühürlenmiş zihinlerden uzak durun.
  • 10-07-2023, 17:22:31
    #69
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    EVRİM ÜZERİNE

    Hz. Adem babamız yaratılırken tek toprakla yaratılmadı. Senin benim genlerimde siyahi geni de var. O siyahi insanlar da Hz. Adem babamızdan gelmedir.
    Ayrıca insanlar değişir, atomlar değişir. Geçmişte insanlar daha uzundu şimdi daha kısalar. Sonra yaşlanıyoruz değişiyoruz. Bu anlamda bir değişim elbette gerçektir ama bir maymundan gelme yahut bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?

    DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ

    Kur'an-ı Kerim asla bilimle ters düşmez. Bilim değişir, bilim hata eder ama Kur'an-ı Kerim'de hata yoktur. Açıp delillerine bakarsa bir kişi, görecektir. Dünyanın yuvarlak olduğuna mesela delil vardır. Bunu ummi bir insan olan yani okuma yazması olmayan Peygamber Efendimiz (s.a.v) nereden bilsin?
    Hem evrim teorisinin de bilimle bir alakası yoktur.
    Maymuna benzer ilkel bir primattan tekamül ile gelme fikri akla mantığa uygun değil mi?
    Uygun olan ne? İnsanın çamurdan puf diye yaratılması.
    Hayatında puf diye ortaya çıkan ya da puf diye ortadan kaybolan ne gördün ki bunun olabileceğine inanıyorsun?
    Tebrik ediyorum sizin aklınızı ve mantığınızı )))

    Bak diyorsun ki insanlar eskiden daha uzun boyluydu diye masal anlatıyorsun.
    Bana bugünkü insanlardan çok daha uzun boylu insan fosillerei göstersene?
    İspat etsene ortaya attığın fikri.
    Mesela afrikada bulunan insan fosilleri 2,5 metre boyundaydı diye ispat göstersene.
    Antik Yunan Filozofları millattan önce 5. yüzyılda dünyanın yuvarlak olduğuna dair fikirleri ortaya attılar zaten.

    Evrim yoktur diyen adam aslında şunu diyordur.
    Çamurdan puf diye insanı yaratma ilmi olan bir Tanrının canlılığı balçıktan tek hücreden başlatıp tekamül ile geliştirecek ilmi yoktur.

    Kuran'da bilim ile çelişen açık ayetler de var.
    Defalarca yazdım ama herkes görmezden geliyor.
    Fussilet suresinde açıkça yazıyor ki evren 6 günde yarartılmış ve gün gün anlatarak ve sonra diyerek kronolojik sıra ile anlatıyor.
    Önce dünya yaratıldı, sonra dünya üzerinde bereketli bitki örtüsü ve dağlar yaratıldı, en son da gökyüzü yaratıldı ve kandiller yani yıldızlar ile süslendi deniliyor.
    Bilim ise açıkça söyler ki dünyadaki tüm materyal hidrojenin yıldızlarda füzyon sayesinde kaynaşarak oluşturduğu daha ağır elementlerden oluşur.
    Bitkiler, kandiller yani güneş olmadan var olamazlar.
    Yani önce gökyüzü ve kandiller yani uzay zaman ve yıldızlar sonra gezegenler ve dünya var olmuştur.
    Durmadan gökyüzü genişliyor ayetinden mucize çıkarmaya çalışanlar fussilet suresindeki gökyüzünün dünyadan sonra yaratıldığını görmezden geliyorlar.

    Yani iman ediyorsanız edin.
    İsterseniz depremler dünya öküzün boynuzunda olduğu için oluyor deyin.
    Ama din ile bilim çelişmez ve çelişirse bilim haksızdır din haklıdır falan demeyin.
    Yani dininizi ispat etmek için bilimi kullanmaktan vazgeçin.

    Hem kendinize bilimi rehber almıyorsunuz.
    Hem de imanınıza bilimin güvenirliğinden referans bulmaya çalışıyorsunuz.
    Çünkü insanlığın tüm gelişmesi dinler sayesinde değil bilim sayesinde gerçekleşti.
    Çünkü bilim bazen hata yapsa da hatasından döner ve her zaman daha doğruya ilerler.
    O yüzden değişmeyen tüm bilgilerden daha güvenilirdir.
    Din adamları binlerce yıl bilmedikleri konularda uydurdukları masallar ile insanları uyuttular.
    Tarihteki gelişmenin %99'u modern bilimin doğuşu ile gerçekleşti.
    Evreni dinler ile açıklamaya çalışan toplumlar binlerce sene bir adım ileri gidemediler.

    Evriimi tartışmaya gerek bile yok, evrime karşı öne sürülen iddiların hepsi 50-60 sene önceki kitaplardan alınmış zırvalıklardır.
    Çünkü Türkiye'deki evrim karşıtlığı Harun Yahya adı altında yahudi hıristiyan iddialarını Türkçeye çevirenlerin saçmalıklarıdır.
    Evrim kesinliği olan bir teoridir, kanun denmemesinin sebebi bunun matematik cinsinden ifade edilemeyecek şekilde kaotik olmasıdır.
    Kütle çekimi bir bilimsel bir kanundu %99,999 çalışıyordu ama hatalıydı, Einstein izafiyet ile bu kanunu düzeltti.
    Yani bilimsel kanun ile bilimsel teori arasındaki farkı bilmek lazım, evrim teorisi ispatlanmış bir teoridir, sadece matematiksel olarak ifade edilemez.


    Son olarak dinler evrenin %99,99999 açıklamıyorken her şeyi din ile açıklamaya kalkmak gerçekten akıl mantık dışı bir hareket.
    Bir kitap tanrıdan gelirse içinde miras hukuku, evlilik hukuk, köle hukuku değil, tarihteki kabilelerin başlarına gelen afetler değil termodinamik kanunları yazardı, limon küfünden penisilinin nasıl damıtılacağı yazardı, metal alaşımların nasıl işleneceği, optik teknikleri yazardı. En azından 20 sayfa insanlığa çağ atlatacak bilgiler yazardı.
    Bugün tanrıdan bir kitap gelse içinde crypto borsasının nasıl düzenleneceğinin yazmasını mı beklersiniz yoksa kuantum alanların açıklamasını, sicim teorisinin formülünü mü beklersiniz?

    Ben artık tanrı vardır ya da yoktur demiyorum agnostik sayılabilirim.
    Ama şunu biliyorum ki bir yaratıcı varsa onun helal ve haramı onun ayetleri din kitaplarında değil fizik kitaplarında yazar.
    Mesela tanrı evrende ışık hızından hızlı hareket etmeyi haram kılmış, hadi geçin geçebiliyorsanız.
    Entropiyi tersine çevirmek haramdır, hadi gücünüz varsa kırılan bir bardağın parçalarını yulkarı atıp birleştirin yapabiliyorsanız.
    Planck sabiti, pi sayısı, ince yapı sabiti, avagadro sayısı gibi veriler açık ayetleridir tanrının.
    Yani ben bir bilimadamının eğer tanrı varsa tüm din adamlarından tanrıya daha yakın olduğunu düşünürüm.
    Çünkü hiç bir halt bilmeyen ile eğer tanrı yarattıysa o yaratılan evrenin herşeyini merak eden araştıran öğrenen insan bir olur mu?
  • 10-07-2023, 18:07:41
    #70
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanlar delilleri olan Kur'an-ı Kerim'i hiç düşünmezken, bir adamın ortaya attığı bir fikirin gerçekliğini tartışıyor. Halbuki evrene baksalar, kendi vücutları dahi bir delildir.
    Senin benim vücudumda bir sürü işlem oluyor, hücre döngüsü, kontrolleri vesaire. Biz iki işi aynı anda yapamıyoruz, tek işe odaklanıyoruz ama bu işlemler nasıl yapılıyor? Su içiyorsun burnundan gelip sümük oluyor, başka yerden gelip dışkı olarak atılıyor, vücudunda çeşitli yerlere gidiyor, gözünden geliyor yaş oluyor, spor yapıyorsun ter olarak çıkıyor.

    Biz insanlar akıllı varlıklarız ve aklımızı kullanarak yeni şeyler keşfettik, arabalar ürettik, bilgisayar yaptık, interneti keşfettik. Kitaplar yazdık ve okuduk. Eğer evrim olsaydı, bilimsel olarak dünya insandan daha yaşlı. İnsan ise dünyaya yaşayan bir canlı. Madem öyle ki dünya neden hiç evrimleşmedi? Neden dünya hiç bizimle sohbet edemiyor? Bu su dediğimiz hayat için olmazsa olmaz olan madde neden sürekli döngü içerisinde? Dünya bir gün bu döngüyü durduramaz mı?
    Neden hep gece ve gündüz oluyor, bunları kim ayarlıyor da hep aynı şekilde oluyor?

    Uyurken nasıl olur da senin vücudundaki bu sistem devam ediyor? Bunları sen yapmıyorsan ki öyle, demek ki yapan biri var. Vücudunda bu atomların bir arada durmasını sağlayan birisi var.

    Mesela neden bir insan yaşarken çürümez de öldükten sonra çürüme başlar? Neden ölüm dediğimiz işten sonra kısa süre içerisinde tekrar diriltemiyorlar madem yaratıcı yoksa?
    Demek ki bunları kontrol eden, tüm bunları yaratan bir üstün güç var.

    Bizler aciz insanlarız. Allah akıldan üstün varlık yaratmamıştır. O kadar acisiz ki, aslanlar bizden daha güçlü, balıklar daha fazla suda kalabiliyorlar, bazı hayvanlar susuz daha uzun kalabiliyorlar, uykumuza galip gelemiyoruz uyku galebe çalınca uyuyoruz. Evrim varsa bu uykunun herkeste aynı olması nasıl? 8 milyar insan varken neden herkeste aynı işleyiş vuku buluyor? Neden birisinde farklı bir işleyiş yok?
    8 milyar insanlardan hamile olup da doğum yapan kadınlardan neden birisi hiç timsah doğurmadı?

    “Düşünmez misiniz?” (Hûd, 30; Mü’minun, 85) “Akıl erdirmez misiniz, aklınızı çalıştırmaz mısınız?” (Hûd, 51, Mü’minun, 80)
    Rasûlullah (sav) buyurdular: “Tefekkür gibi ibâdet yoktur.” (Ali el-Müttakî, Kenzü’l-Ummâl, XVI, 121)
    Senin için çok üzüldüm ama hala geç değil, kendini geliştirip doğruları öğrenmek için asla geç değildir, çabalamaktan vazgeçme. Bana unutulmaz kahkahalar yaşattın ayrıca, bu yüzden teşekkür ederim, asla unutmayacağım cümleleri hafızama kazıdım.

    " su içiyoruz sümük oluyor. "
    " interneti keşfettik. " ( icat olmasın sakın o? Keşif olsa duramazsın. Keşif ile icat arasındaki farkı bilmeden ona buna parmak sallamaya gerçekten utanmadın mı?)
    " dünya insandan yaşlı. "
    " dünya neden evrimleşmedi? dünya bizimle neden sohbet etmiyor? "
    " insan yaşarken çürümez. "
    " balıklar bizden fazla suda kalabiliyor. "
    " hamile kadınlar neden timsah doğurmadı? "

    Bu cümleleri bizlere kazandırdın, harika kahkahalar attırdın gerçekten. Biz insanlar şu an dünya üzerinde akılca en gelişmiş varlıklarız, bizden daha zeki herhangi bir canlı bulunmuyor, hal böyleyken şöyle aciziz böyle garibiz şöyle eziğiz muhabbetini bir geçiniz. Her insan benzer sürelerde uyuyormuş, bunu troll amaçlı mı yazdın yoksa ciddi mi? Hiç uyku ihtiyacı hissetmeyen insan da var, günde 20 saat uyuyan insan da var ama ortalama bir insan TÜRÜNÜN uyku ihtiyacı bellidir, 5-8 saat aralığı yaş, metabolizma ve cinsiyete göre değişiklik gösterebilir. Aynı türün bireyleri neden aynı görünüyor, aynı saat aralığında uyuyor gibi saçma sapan cümleler şu konuya, şu kadar bilimsel yorum arasına gerçekten yakışmadı, bugün de sizin adınıza ben utandım. İnsan yaşarken neden çürüsün? Canlılık bittikten sonra sıcaklık ve bakterilerin etkisi ile insan bedeni çürür, tabi her ölen insanda çürüyecek bir şey yoktur, Antarktika'nın buzul arazisine göm, 300-500 sene sonra aynı şekilde bulursun ki zaten ölü bedenleri ileride diriltmeyi denemek için muhafaza eden şirketler var, başarılı olacaklarını sanmıyorum ama çürümeyen bedenlere örnek olsun diye söylüyorum. Canlıyken de çürüyen insanlar var, en azından bazı yaralar ve bazı hastalıklar buna sebep olabiliyor. İnsan neden diriltilemiyor demişsin, gerçekten şaka yapmadığını düşünürsek burada Tanrıcılık oynamıyoruz arkadaşım, ölen ölmüştür canlılık son bulmuştur ve yapılacak bir şey kalmamıştır, diriltmek bizim görevimiz değil, gücü yetiyorsa hadi Tanrı gelsin de diriltsin biz şahitlik edelim. Aslan bizden güçlü, balıklar bizden fazla suda kalıyor öyle mi? Ama günün sonunda aslanlar kafeste, balıklar ise masamızda buna ne diyorsun? Yaşayan her şeyin en iyisi, en güzeli, en kusursuzu insandır diyen mi oldu sana? Olduysa söyle de o kişiyi eleştirelim.



    Zeka olarak en zeki canlı insandır, şunun pençesi kuvvetli, bunun derisi kalın, şu canlının gözleri çok iyi, o canlı soğuğa çok iyi dayanıyor diye tek tek canlı türlerini inceleyip neden her şeyin en iyisi insanda değil diye mi sorgulayalım? İlk cümleye dönelim, Kuran'ın delili falan yok güzel kardeşim, tek delili kendisidir, bir yokun yokluğuna delili kendisidir demem nasıl saçma ise aynı mantık. 4,300'ün üzerinde din var, hepsinin de Tanrıları var ve hepsi de gördüğün göremediğin her şeyi o dinin Tanrısının yarattığını söylüyor, sen saçma sapan Deist argümanları ile x Tanrısının her şeyi yarattığını ispatlayamazsın, yok öyle bir delil. Bende her şeyi uçan spagetti canavarı yarattı desem senden ne farkım kalır? Kaynak sorma, zaten gerek te yok. Uçan spagetti canavarı benimle konuştu, beni elçi ilan etti bende sana bu durumu tebliğ ediyorum ama ganimetin 5te 1ini bana vereceksin ve ben istediğim kadın ile evlenirim, oldu mu? Olmadııı... o işler o kadar kolay değil. Neden hep gece ve gündüz olduğunu hala anlamamışsan senin adına üzülürüm, dünya niye dönüyor ile devam edip yer niye çekiyor diye de soracaksan buyur hiç çekinme, yazdıkların da hemen hemen benzer şeyler zaten. Senden sonra kullanıcı adı bilim olup bilimi inkar edenler de olmuş, önceki yazında da kendince Kuran'ın asla bilime ters düşmeyeceğini yazmışsın, senin adına bir kere daha üzüldüm. Gerçekten bir kere bile açıp okumaya tenezzül etmedin mi? Azıcık okuduysan görmüşsündür, görmemişsen okumamışsındır bu kadar basit. Ama yüzün hiç kızarmadan burada YALAN söylüyorsan bunu cehaletle açıklamak hafif kaçar, senin yaptığın ayıp, düpedüz insan kandırmaktır.



    Aylar yıllar oldu çoğu konuda üşenmeden çelişkileri, bilimsel hataları yazıp duruyoruz ben ve birkaç arkadaş, hiç sorgulayıp bir yerlerden görüp ya gerçekten böyle bir hata olabilir mi diye düşünüp açıp inandığın kitabı nasıl okumadın? Bana şimdi okudum ettim deme boşuna, meninin bel ve kaburga arasından çıktığının yazılı olduğu Ayeti görüp hala bilimle ters düşmüyor diyemezsin, tatlı sularda inci ve mercanın yetiştiğinin yazılı olduğu Ayeti görüp hala bilimle ters düşmez diyemezsin, dağların yerin sarsılmaması için çakıldığının yazıldığı Ayeti jeolojiyi bir kenara bakıp bilime ters düşmüyor diyemezsin, zibilyon tane çelişki sayarım ama kabul edecek biri gibi durmuyorsun, bu benim önyargım değil, senin sorgusuz sualsiz inanmışlığın yüzündendir. Kayanın içinden deve çıktığına inanıyorsun, gökten koyun, bıldırcın, demir, kıyafet, kudret helvası indiğine inanıyorsun, bir peygamberin hayvan toplayıp bilmem kaç km uzunluğunda bir gemi ile 40 yıl suda hayatta kaldığına inanıyorsun, bilmem kaç uyurların bilmem kaç yüz yıl uyuduğuna inanıyorsun, ilk insan olduğu iddia edilen kişinin ilk başlarda kafasının bulutlara değdiğine inanıyorsun, bir balığın bir peygamberi yutup bilmem ka gün sonra karada çıkardığına inanıyorsun, asa nın yılana dönüştüğüne inanıyorsun, güneşin dünya üzerinde kara bir balçığa battığına inanıyorsun, 950 yıl yaşayan insanlar olduğuna, neredeyse 100 yaşında doğuran kadınlara inanıyorsun, denizin ikiye yarıldığına inanıyorsun. Tüm bunlara inanıyorsun çünkü hepsi Ayetler ile sabit hepsi ve daha fazlası, muhtemelen bir katır ile miraca çıkıldığına veya Ay'ın ikiye yarılıp dünyada bir yere düştüğüne de inanıyor olabilirsin. Sen git onca şeye inan, bilimsel bir evrim gerçeğine inanma, gerçekten pırıl pırıl hayatın var tebrik ederim.
  • 10-07-2023, 18:22:03
    #71
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bu tür konular hakkında yorum yapmayı uzun zaman önce bırakmıştım çünkü burada her iki tarafın da sunduğu argümanlar karşı tarafı ikna edemez. Sadece “hemen buna cevap yazıp ne kadar bilgili olduğumu herkese göstermeliyim” duygusunu tetikler.
    Kısaca şunu söyleyebilirim ; yaşam alanı su olan bir canlı milyon/milyarlarca yıldır akciğerleriyle solunum yapıyorsa, bulunduğu alana adapte olamamışsa olmaz olsun böyle evrim
  • 10-07-2023, 18:25:55
    #72
    sharks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "Bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?"

    Te Allahım
    Konunun ilk sayfasında yazdim. Bende zamaninda sizin gibi düşünmüştüm. Sandım ki bir yılda balık maymun oldu. Bir yılda balık maymun doğurdu. Ertesi yıl maymun insan oldu. İşte evrimi inkar edenler hatayı burda yapiyor. Ben son 3 aya kadar dindar günde 4 vakit namaz kilan(sabah namazına kalkamiyordum kaza ediyordum) Çocukluktan beri oruç tutardım. Son 3 ayda deist oldum.
    Bir yaratıcı var ama dünyaya müdahale etmemiş. Ve bu yaratıcı da islam yaratıcısı gibi değil bence.
    Konumuza dönersek;
    Bir günde bir yılda bir tür başka bir türü doğurmadı. Bir günde timsah tavuk doğurmadı.
    Milyarlarca yıl süren süreçte hayatta kalan türlerin mutasyona uğraması sonucu evrimleşme süreci meydana geldi.
    Dediğim gibi benim geçtiğim yollardan sizde geçiyorsunuz. Bir yılda balık maymun doğurmadı. Bir yılda maymun insan doğurmadı. İşin içine milyonlarca milyarlarca yıl girince mutasyon ile başka türlere dönüşme kaçınılmaz oldu.
    Her masal birgun biter ve bilim karanlığı aydınlatır. Er yada geç tüm dünyada dinler yok olur.