• 10-07-2023, 14:01:14
    #55
    Paleo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir detay daha vereyim insanın üst ailesi Hominoid'tir biyolojik sınıflandırma olarak.
    Hominoidin açılımı kuyruksuz büyük maymundur ))
    Hocam bilgilendirme için teşekkür ederiz, toplum yararı açısından bilimin daha çok halkla buluşmasında verilen her emek çok kıymetlidir.
  • 10-07-2023, 14:26:45
    #56
    🚀 Network Sahibi SEO ✔
    Araştırmak lazım, olabilir.
  • 10-07-2023, 14:36:49
    #57
    kardelenkurt adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam,

    Ancak Afrika savanalarindaki bir antilopun insan olmasına gerek yoktur başarılıdır ve hayattadır.

    Buna istinaden biz neden maymundan insan olduk keza şimdi de maymun var sonuçta. İnsan olmamıza neden nedir?
    Kuyruk varmıştı deniliyor daha önce. Yürümeye başladık kuyruk gerek kalmadı deniliyor. Bu süreçte yürüyen başka canlıların neden halen kuyrukları var?
    Merhabalar hocam,
    Şimdi size kısa kısa açıklamaya çalışacağım aslında durumun genel bir özetini de oluşturacak.
    *Dünya bir toz bulutuydu
    * 2. 5 milyar yıl önce tek hücreli çanlılar ortaya çıktı
    * 1.5 milyar yıl önce çok hücreli canlı ortaya çıktı
    *700 milyon yıl önce çok hücreliler çeşitlenmeye başladı.
    *600 milyon yıllarında edukara faunası oluştu
    *540 milyon yıl önce kambriyen patlaması oldu ve canlılık tür ve çeşitliliği çok fazla arttı.
    *500 milyon yıldan sonra çeneli balıklar oluşmaya başlar. bu süreçte (omurganın evrimi vb.)
    *370 milyon yıl tiktaalik vb. sudan karaya geçen canlılar görülür.
    *karada canlılık çeşitlenir, bu sürede fosil yakıtlar oluşur.
    *220 milyon yıl önce ilk memeliyi görürüz.
    *yine 220-225 milyon yıl önce dinozorlar ortaya çıkar.
    *Memeliler bu sürede dinozorlardan fırsat bulamaz.
    *60-65 milyon yıllarında dinozorlar elim facialar silselesiyle yok olur. (tavuk vb. torunları yaşar)
    *Bu nişleri Purgatorius denilen ilk primat özellikleri taşıyan memeliler doldurur bunlar tarla faresi büyüklüğündedir.
    *30-34 milyon yıllarında Mısır'da bulunan Aegpytipithecus, apidium gibi fosiller ile primat özellikleri görülmeye başlanır. (baş parmakların karşılanması, gözlerinde önde olması, vb. üç dört özellikle küçük maymunlar gibi düşünün).
    *23 milyon yıl oligosen döneme kadar bunlar farklılakşmaya ve çeşitlenir.
    *23 milyon yıldan sonra adeta bir primat patlaması yaşanır birçok tür bulunur. bunlar arasında TÜrkiye'de olanlar, Griphopithecus alpani, Kenyapithecus kizili, Ankarapithecus metai, Orounopithecus turkae gibi fosiller ile temsil edilir.
    *Türkiye'de en zengin örnekler 15 milyon yıl öncesinde Paşalar fosil lokalitesinde bulunmuştur. İki tür vardır. bunlar kuyruksuz büyük maymundur yani hominoid.
    *Ardından 7-8 milyon yıllarında Ankara Çorakyerlerde Orunopithecus turkae bulunmuştur. Bu canlının insanla ilintili olduğu tartışılmaktadır. Türkiye'de minik özet böyle...
    *6-7 milyon yıllarında Shalenthropus chadensis ve Orrorin tuganensis'in ilk bipedal (iki ayak üzerinde duran hominid*ler olduğu kabul edilir) hominid: insansi demektedir.
    *Biz 2.5 milyon yıla kadar Homo cinsi vermeyiz, 2.5 milyon yıla kadar... Birçok tür yaşamıştır bunlar hominid olarak tanımlanır. Paranthropus, Austrolopithecus birçok cins bulunur. 2.5 milyon yıla kadar.
    -2.5 milyon yılda Homo habilis görülür habilisin anlamı yeteneklidir.
    -Sonrasında Homo erectus, Afrika dışına çıkana erectus, Afrika'da kalana ergaster denir. Erectus dik duran adamdır. Ergaster ise işçi anlamındadır.
    -Homo neanderthal avrupada yaşam sürer..
    -Homo heilderbengensiss.... biz ile daha yakın benzerlikler taşır. (Çok çok genel çerveveyle böyle vakit bulup daha derli toplu bir şeyler yazacağım.) size
  • 10-07-2023, 15:56:56
    #58
    Üyeliği durduruldu
    evrim teorisi malesef din gibi görülüyor 😂
    bir müslüman olarak her zaman gelişmeye açığım. evrim ispatlanıt ve teoriden çıkıp kanunlaşırsa tabiki inarırım ,zatwn islama zıt bir dueum da değil
    ama insanlar ya müslümansındır ya da evrimci ateistsindir mantığında
    evrim tanımı yapılırken,çeşitli nedenlerle dna da olan değişiklik gibi bir tanım yapıyor. bu bakımdan doğru. çünkü her zigot zaten anne ve babadan farklı özellikler alıyor ve her yeni birey anne ve babasının farklılaşmış hali oluyor. mesela kullanılmayan organların kötelmesi hiçbir bilimsel dayanağı olmayan bir durum
    canlı gelişiminde bakacağımız şey dna dır. ve insanı dna yönetir. dna da ne varsa sınır odur. mesela kertenkele tehlike anında kuyruğunu bırakır,çünkü dnasında vardır. ama maymun bırakamaz çünkü yoktur. insan da eğer dna sında belli durumlarda kuyruk çık asını ve belli durumlarda kuyruksuz olmayı sağlayan yapılar varsa bu gerçekleşir. yoksa artık kuyruğa ihtiyacımız yoktu o yüzden kuyruk düştü diye bir savunma olmaz. çok fazla örnek var. araştırmanızı öneririm. ama araştırırken sadece r düşğnceye bağlı yerlerden araştırmayın. mesela evrim ağacı kanalını izlersen evrim tek gerçek dersin. çünkü bunu anlatan arkadaş inanarak ve kesin olduğuna emin olarak anlatıyor. pek çok bölüm izledim. anlatırken kendinden o kadar emin ki 😊
    fakat farklı kaynaklara baktığımda aynı samimi inançla onlar da bunun tam tersini savunuyor ve sundukları argümanlarla anlattıkları şeylerden eminler. bir müslüman olarak evrim gibi teori oln konuları da okur ve araştırırım ama wvrimi bir din gibi önümüze sunup tek gerçeğin bu olduğunu kabıl etmemi isteyenleri reddediyorum.
    baktığımda evrim kınusunda teolojik olupta bu ispatlanamaz o yüzden inanmıyorum diyenler,bırakın ispatlanmayı darwinin bile reddettiği şeylere inanmamızı istiyorlar 😊
    gsrip bir dünya
    kimse gerçeğin peşinde değil, herkes inandığının gerçekliğinin tek hakikat olduğa inandırma peşinde (delili olmasa bile )
  • 10-07-2023, 16:10:38
    #59
    EVRİM ÜZERİNE

    Hz. Adem babamız yaratılırken tek toprakla yaratılmadı. Senin benim genlerimde siyahi geni de var. O siyahi insanlar da Hz. Adem babamızdan gelmedir.
    Ayrıca insanlar değişir, atomlar değişir. Geçmişte insanlar daha uzundu şimdi daha kısalar. Sonra yaşlanıyoruz değişiyoruz. Bu anlamda bir değişim elbette gerçektir ama bir maymundan gelme yahut bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?

    DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ

    Kur'an-ı Kerim asla bilimle ters düşmez. Bilim değişir, bilim hata eder ama Kur'an-ı Kerim'de hata yoktur. Açıp delillerine bakarsa bir kişi, görecektir. Dünyanın yuvarlak olduğuna mesela delil vardır. Bunu ummi bir insan olan yani okuma yazması olmayan Peygamber Efendimiz (s.a.v) nereden bilsin?
    Hem evrim teorisinin de bilimle bir alakası yoktur.
  • 10-07-2023, 16:24:26
    #60
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    EVRİM ÜZERİNE

    Hz. Adem babamız yaratılırken tek toprakla yaratılmadı. Senin benim genlerimde siyahi geni de var. O siyahi insanlar da Hz. Adem babamızdan gelmedir.
    Ayrıca insanlar değişir, atomlar değişir. Geçmişte insanlar daha uzundu şimdi daha kısalar. Sonra yaşlanıyoruz değişiyoruz. Bu anlamda bir değişim elbette gerçektir ama bir maymundan gelme yahut bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?

    DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ

    Kur'an-ı Kerim asla bilimle ters düşmez. Bilim değişir, bilim hata eder ama Kur'an-ı Kerim'de hata yoktur. Açıp delillerine bakarsa bir kişi, görecektir. Dünyanın yuvarlak olduğuna mesela delil vardır. Bunu ummi bir insan olan yani okuma yazması olmayan Peygamber Efendimiz (s.a.v) nereden bilsin?
    Hem evrim teorisinin de bilimle bir alakası yoktur.
    Hocam kusura bakmayın ama ekrana püskürttüm
    Yazdıklarınız hayal ürünü çünkü.

    Öncelikle kimse maymundan gelmiyor , maymundan insan doğmuyor. Evrim böyle bir şey değil.

    Ayrıca bilim her şeye şüphe ile bakar ve kanıtlar gerçeklere ulaşır. Din ise hatasını kabul etmez , ben her zaman doğru söylüyorum der.
    Dinde bir çelişki yada hata dahi bulsanız : Bu hata olarak görülmez , Allah veya O dinin tanrısı böyle istedi böyle oldu denir konu kapanır.

    Senin dediğin gibi dinde delil olsaydı herkes inanırdı. 4000 Tane din ortaya çıkmazdı. Sorunda orada zaten , dinlerin ucu açık herkes kendine göre yorumluyor.

    Şurada 200-300 Seneye kalmaz insanlık öyle bir seviyeye gelecektir ki , dini savunacak bir dayanak bırakmayacaktır. Evrende fizik kurallarını dahi yıkacak ne sırlar var belki biz göremeyiz ama birileri görecek.
  • 10-07-2023, 16:42:02
    #61
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    EVRİM ÜZERİNE

    Hz. Adem babamız yaratılırken tek toprakla yaratılmadı. Senin benim genlerimde siyahi geni de var. O siyahi insanlar da Hz. Adem babamızdan gelmedir.
    Ayrıca insanlar değişir, atomlar değişir. Geçmişte insanlar daha uzundu şimdi daha kısalar. Sonra yaşlanıyoruz değişiyoruz. Bu anlamda bir değişim elbette gerçektir ama bir maymundan gelme yahut bir insanın maymun doğurması akla mantığa uygun düşecek bir iş değil.
    Akıllı her insan bunun olmayacağını düşünür, kim görmüş ki bir timsah tavuk yumurtası çıkarsın?

    DİN VE BİLİM İLİŞKİSİ

    Kur'an-ı Kerim asla bilimle ters düşmez. Bilim değişir, bilim hata eder ama Kur'an-ı Kerim'de hata yoktur. Açıp delillerine bakarsa bir kişi, görecektir. Dünyanın yuvarlak olduğuna mesela delil vardır. Bunu ummi bir insan olan yani okuma yazması olmayan Peygamber Efendimiz (s.a.v) nereden bilsin?
    Hem evrim teorisinin de bilimle bir alakası yoktur.
    Hz Adem yaratilirken, Cebrail'e yeryüzünün birçok bolgesinden toprak almasını söyler. Cebrail gider toprak ona toprak vermez. En sonunda Azrail zorla alır.
    Peki yüce Allahin toprak almaya gücü yetmiyor muydu? Ol der ve oluverir. Ama melekleri gönderir.

    Ayrıca bu konu kuranda geçmez.
  • 10-07-2023, 16:53:41
    #62
    A.AY adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hz Adem yaratilirken, Cebrail'e yeryüzünün birçok bolgesinden toprak almasını söyler. Cebrail gider toprak ona toprak vermez. En sonunda Azrail zorla alır.
    Peki yüce Allahin toprak almaya gücü yetmiyor muydu? Ol der ve oluverir. Ama melekleri gönderir.

    Ayrıca bu konu kuranda geçmez.
    “Allah, Adem’i yeryüzünün her tarafından alınan toprak örneklerinin birleşiminden yaratmıştır. Bu toprağın çeşitliliğinden dolayı da Âdem’in nesli değişik karakterler taşır.” (bk. Ebû Dâvûd, Sünnet, 16; Tirmizî, Tefsîr, 2/1; Müsned, IV, 400, 406)
    Hadis-i şeriftir.
  • 10-07-2023, 16:59:40
    #63
    dev
    Kurumsal Üye
    YazilimciBiri adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bilim hata eder ama Kur'an-ı Kerim'de hata yoktur
    Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiği câriyelerini, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca mümin bir kadın kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar, peygamber de onunla evlenmek isterse, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere, onu da sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları câriyeleri hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir.

    Aynen hata olmasin diye ne var ne yoksa helal kilmislar. Temiz is. Sifir hata