• 24-04-2023, 22:29:07
    #1
    Merhaba arkadaşlar,
    Bir yakınımın tokide bir evi var. Kendisi yurtdışında yaşıyor. 3 yıl önce kiraya verdi. Geçen sene evi satması gerektiği için kiracıya durum anlatarak çıkmasını talep etti. O da söz verdi ev satılır satilmaz çıkacağını söyledi. Ev sahibi de iyilik olsun diye müsade etti. Kiracı, evi satın almaya gelenlere, evden ancak ev bulursa çıkacağını söylüyormuş. Bunu eve bakmaya gelenlerden duyduk. Yani ne zaman belli değil. Alıcılar da uğraşamamak için evi almaktan vazgeciyorlardi.
    Sonra araya deprem girdi. Ev sahibinin de eşyalarını koyduğu annesinin evi ağır hasar aldi depremden dolayı. Eşyalarını o evden çıkarıp kendi evine koyması gerekiyor. Aynı zamanda da Türkiye'ye dönüş yapacaklar sağlık sorunlari nedeniyle. Yani evi satmaktan vazgectiler ve kendileri oturacak. Fakat kiracı evde cok ucuza oturduğu için evden çıkmamak için diretiyor.
    Kiracı Telefonlara bakmiyor. Ulaşamıyoruz.. yönetime aidat ve ısınma parasi borcu biriktirmiş 4000 tl kadar. Onlari da ödemiyor. Duyduğumuza göre evde de sürekli kavga gürültü ve komşular da şikayetçi.

    Biz artık kendisi ile muhattap olmadan yasal yollara başvurmaya karar verdik.

    Daha önce buna benzer tecrübesi olanlar tecrübelerini paylasabilirler mi?

    Adliyeye gitmeden once noterden ihtar mi gondermek gerekiyor önce? Yoksa yukaridaki saydığım durumlardan dolayi direk adliyeye gidip işlem başlatabilir miyiz?
  • 24-04-2023, 22:32:24
    #2
    kirasını aksatmadan oturuyorda 10 yıl boyunca sözleşme yenilenir. eğer ev sahibinin başka bir mülkü yoksa alt yada üst soyu geçececekse eve ancak o şekilde çıkarabilir. ama birden fazla evi varsa çıkaramaz. önce ihtar çekmesi gerekli ama sözleşmenin bitiminden 6 ay önce ihtar çekmesi laızm. sözleşme her yıl kiracı sözleşmeyi fes edene kadar otomatik yenilenir ve sadece 10 yıl geçmeyene kadar kiracı bozabilir sözleşmeyi.
  • 24-04-2023, 22:33:02
    #3
    ravenol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar,
    Bir yakınımın tokide bir evi var. Kendisi yurtdışında yaşıyor. 3 yıl önce kiraya verdi. Geçen sene evi satması gerektiği için kiracıya durum anlatarak çıkmasını talep etti. O da söz verdi ev satılır satilmaz çıkacağını söyledi. Ev sahibi de iyilik olsun diye müsade etti. Kiracı, evi satın almaya gelenlere, evden ancak ev bulursa çıkacağını söylüyormuş. Bunu eve bakmaya gelenlerden duyduk. Yani ne zaman belli değil. Alıcılar da uğraşamamak için evi almaktan vazgeciyorlardi.
    Sonra araya deprem girdi. Ev sahibinin de eşyalarını koyduğu annesinin evi ağır hasar aldi depremden dolayı. Eşyalarını o evden çıkarıp kendi evine koyması gerekiyor. Aynı zamanda da Türkiye'ye dönüş yapacaklar sağlık sorunlari nedeniyle. Yani evi satmaktan vazgectiler ve kendileri oturacak. Fakat kiracı evde cok ucuza oturduğu için evden çıkmamak için diretiyor.
    Kiracı Telefonlara bakmiyor. Ulaşamıyoruz.. yönetime aidat ve ısınma parasi borcu biriktirmiş 4000 tl kadar. Onlari da ödemiyor. Duyduğumuza göre evde de sürekli kavga gürültü ve komşular da şikayetçi.

    Biz artık kendisi ile muhattap olmadan yasal yollara başvurmaya karar verdik.

    Daha önce buna benzer tecrübesi olanlar tecrübelerini paylasabilirler mi?

    Adliyeye gitmeden once noterden ihtar mi gondermek gerekiyor önce? Yoksa yukaridaki saydığım durumlardan dolayi direk adliyeye gidip işlem başlatabilir miyiz?
    Adlı islem başlatın ama bildiğim kadarıyla yapılan kira sözleşmesinin madde gerekçeleri 5 sene sürüyor.
  • 24-04-2023, 22:35:45
    #4
    Zabıta ile polisi üstüne jandarmayı ve onun üstüne bekçi tayfalarını aynı anda yığın anında çıkar

    mahkemeye düşerse kaç yıl sürer belli olmaz

    bu ülke de ne yaptın o an yaptın yoksa gerisi hikaye

    %25 sözüm ona kanun çıkardılar uyulmadı hatta kanun yüzünden ev sahibi ile kiracı birbirine girdi

    şimdi sözüm ona %25 kira zammı kanunu uzatacaklarmış yine kimse uymayacak

    yani mahkeme işi tutmaz oldu bitiiye getirin tüm güvenlik güçlerini aynı anda arayın

    hatta itfaiyeyi bile
  • 24-04-2023, 22:36:40
    #5
    Çok zor hocam
  • 24-04-2023, 22:38:54
    #6
    4.000 TL'lik aidat borcu için 30 gün ödeme süresi vererek ihtar çekin. 30 gün içinde ödeme yapmazsa tahliye yolu açılır.
    Avukat ile ilerlemenizi de tavsiye ederim.
  • 24-04-2023, 22:39:46
    #7
    DenqeSiz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Zabıta ile polisi üstüne jandarmayı ve onun üstüne bekçi tayfalarını aynı anda yığın anında çıkar

    mahkemeye düşerse kaç yıl sürer belli olmaz

    bu ülke de ne yaptın o an yaptın yoksa gerisi hikaye

    %25 sözüm ona kanun çıkardılar uyulmadı hatta kanun yüzünden ev sahibi ile kiracı birbirine girdi

    şimdi sözüm ona %25 kira zammı kanunu uzatacaklarmış yine kimse uymayacak

    yani mahkeme işi tutmaz oldu bitiiye getirin tüm güvenlik güçlerini aynı anda arayın

    hatta itfaiyeyi bile
    Hocam, karakola gittik. Sulh mahkemesine gidin dediler. Şimdi de adliyeden biriyle görüştük, o da noterden önce ihtar cekmek lazim dediler. Dediğiniz gibi polis gitse iyi olurdu ama işlem yapmadılar.. Dediğiniz gibi polis gitse daha hızlı çözülürdu. Olmadı en kötü apartmandaki huzursuzluktsan dolayı imza toplayıp çıkartmaya çalışmak en hızlı yol olcak..
  • 24-04-2023, 23:25:11
    #8
    ravenol adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam, karakola gittik. Sulh mahkemesine gidin dediler. Şimdi de adliyeden biriyle görüştük, o da noterden önce ihtar cekmek lazim dediler. Dediğiniz gibi polis gitse iyi olurdu ama işlem yapmadılar.. Dediğiniz gibi polis gitse daha hızlı çözülürdu. Olmadı en kötü apartmandaki huzursuzluktsan dolayı imza toplayıp çıkartmaya çalışmak en hızlı yol olcak..
    Polise gitsen ne olacak? Polis birsey yapamaz ki. Ortada bir tehdit olmadıkça polislik bir durum yok
    Sizin söylediğiniz gibi öyle kolay olmuyor ya da dengesiz arkadaşın dediği gibi olmuyor.
    Yapman gereken, tüm ödemeler hesaba geliyorsa burada bir eksiklik varsa sana hak doğar.
    İhtarı çekince o kadar kolay da hemen çıktı olmuyor. Bekleyeceksin...
    Yani malinla rezil oluyorsun
    Avukata danışın en garanti yol bu.
  • 10-06-2023, 13:26:25
    #9
    Gold üye
    Şahıs kendi oturacaksa ihtiyaç nedeniyle tahliye davası açabilir ama tahliye ederse 3 yıl baskasına kiraya veremez. Size tavsiyem bu işle ilgilenen bir avukattan avukatlık hizmeti almanız ama o maliyetli olur derseniz hiç değilse danışmanlık hizmeti alıp süreç nasıl işleyecek, yapılması gereken en mantklı hamle nedir ve neler yapabilirsiniz onları öğrenmeniz olacaktır .