• 17-03-2023, 23:49:59
    #19
    thekezzy adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam geçen bankada bizim pederin emekli maaşını çekmek için gittim. Elime gelen banknotların seri numarası beni garip hissettirdi hepsi yeni basılmış seri numaraları ise hepsinin aynı sadece son 1-2 hanesi değişmiş çok garip hissettim.
    bu apaçık ortada artık

    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu bir fırsat değil şöyle düşün

    Banka 300 milyar TL dağıtıyorsa
    bunun 250 Milyar TL'si %5 zengin kesime gidiyor.

    50 milyar TL fakir kesime geliyor. neyin fırsatını değerlendireceksin.

    TL değer kaybediyor zengin bir şekilde değerini koruyor. Fakirin 3 kuruşu artsa bile kurtarmıyor.
    diyelim ki öyle olsun. zengin de bizim zenginimiz değil mi hocam? o da parasıyla harcama yapmıyor mu? belki fabrikayı büyütüyor? belki üretimi hızlandırıyor?
    mantık basit. para artıyorsa bundan herkes etkilenir.
  • 17-03-2023, 23:52:35
    #20
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu apaçık ortada artık


    diyelim ki öyle olsun. zengin de bizim zenginimiz değil mi hocam? o da parasıyla harcama yapmıyor mu? belki fabrikayı büyütüyor? belki üretimi hızlandırıyor?
    mantık basit. para artıyorsa bundan herkes etkilenir.
    Hayır hocam öyle değil. Para belli kişilerde olursa , piyasayı manupule edebilr , rekabet edemezsin. Paranın düzgün şekilde dağılması gerekiyor.

    Murat ülkerin 20 milyar doları olması asgari ücretle çalışan 20 milyon insana bir fayda sağlamıyor.
  • 17-03-2023, 23:53:56
    #21
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu apaçık ortada artık


    diyelim ki öyle olsun. zengin de bizim zenginimiz değil mi hocam? o da parasıyla harcama yapmıyor mu? belki fabrikayı büyütüyor? belki üretimi hızlandırıyor?
    mantık basit. para artıyorsa bundan herkes etkilenir.
    Öyle olsaydı asgari ücretle çalışan sayısı artmaz azalırdı. Para gitgide zenginlerde toplanıyor. Zengin iyice zenginleşiyor fakir iyice fakirleşiyor. Orta taban? öyle bir şey kalmadı.
  • 17-03-2023, 23:55:20
    #22
    kalitelihostorg adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam öyle değil. Para belli kişilerde olursa , piyasayı manupule edebilr , rekabet edemezsin. Paranın düzgün şekilde dağılması gerekiyor.

    Murat ülkerin 20 milyar doları olması asgari ücretle çalışan 20 milyon insana bir fayda sağlamıyor.
    hocam bakış açısı valla bişey diyemem.

    şöyle düşün elinde bi para var ve 2 tane yatırımcın var. birisi hep ticaretin içinde, hali hazırda üretim yapan piyasa adamı. diğer sadece harcama yapıp parayı değerlendiremeyen biri.
    hangisine yatırım yapardım? cevap açıkça belli.

    o yüzden devletlerin de mevcut sermayedar ve iş adamlarına daha çok yatırım yapmasını anlayışla karşılamak gerekiyor.

    he ütopyaya bakarsak pasta herkese eşit dağıtılmalı ama dünya öyle biyer değil.
  • 17-03-2023, 23:59:10
    #23
    Sana bir abi dost tavsiyesi 20 yıldır ticaretin içindeyim bir bukadarda finansal piyasaları takip ederim. Bir banka size para teklif etmeye başlamışsa geleceğinizi satın almaya sizi zor duruma düşürmeye yanaşmaktadır.
    Fırsatlar ancak ekonomi konuşulabilen, girişimcilik ekosistemi oturmuş, güvene dayalı ekonomide (daha çok eklenir) oluşur. Diğer türlü sizin yaptığınız şans oyunlarından farkı yoktur. 20 senede 3 defa battım çıktım bankalarla çalışmamayı öğrendim en azından bu dönem.
    Bankayla tek aramdaki bağ para transferi.

    Banka, güzel havalarda size şemsiye verdikleri ve yağmur yağmaya başladığında geri istedikleri yerdir. 😊
  • 18-03-2023, 00:27:40
    #24
    bobbege adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana bir abi dost tavsiyesi 20 yıldır ticaretin içindeyim bir bukadarda finansal piyasaları takip ederim. Bir banka size para teklif etmeye başlamışsa geleceğinizi satın almaya sizi zor duruma düşürmeye yanaşmaktadır.
    Fırsatlar ancak ekonomi konuşulabilen, girişimcilik ekosistemi oturmuş, güvene dayalı ekonomide (daha çok eklenir) oluşur. Diğer türlü sizin yaptığınız şans oyunlarından farkı yoktur. 20 senede 3 defa battım çıktım bankalarla çalışmamayı öğrendim en azından bu dönem.
    Bankayla tek aramdaki bağ para transferi.

    Banka, güzel havalarda size şemsiye verdikleri ve yağmur yağmaya başladığında geri istedikleri yerdir. 😊
    doğrudur üstat zaten bian böyle çıkagelmeleri tedirginlik yaratmıyor değil
  • 18-03-2023, 00:35:47
    #25
    geçen sene 15k vermeyen garanti 200k ya kadar veriyor gelirim aynı herşeyim aynı ne değişti
  • 18-03-2023, 01:23:15
    #26
    Sevgili konu sahibi neye göre fırsat sizce ?
    Al sat mı yapacak alan kişi. Zaten krediyi çekene kadar alacağı mal, çekeceği krediden daha hızlı bir şekilde yükselecek.

    İnşaat malzemeleri alıyoruz her gün koyuyorlar artık üstüne.

    Paralar basılıyor içeri sürülüyor. Dün 5 e aldığını bugün 7 ye bulamıyorsunuz.

    Aldığınız malzeme kalitesi her geçen gün düşüyor. Yakında ihracat bile yapamayacak duruma geleceğiz.
  • 18-03-2023, 01:25:56
    #27
    allah allah bende diyorum bu bankalar bana neden kredi veriyor borcum olduğu halde