Hayır hocam öyle değil. Para belli kişilerde olursa , piyasayı manupule edebilr , rekabet edemezsin. Paranın düzgün şekilde dağılması gerekiyor.
Murat ülkerin 20 milyar doları olması asgari ücretle çalışan 20 milyon insana bir fayda sağlamıyor.
hocam bakış açısı valla bişey diyemem.
şöyle düşün elinde bi para var ve 2 tane yatırımcın var. birisi hep ticaretin içinde, hali hazırda üretim yapan piyasa adamı. diğer sadece harcama yapıp parayı değerlendiremeyen biri.
hangisine yatırım yapardım? cevap açıkça belli.
o yüzden devletlerin de mevcut sermayedar ve iş adamlarına daha çok yatırım yapmasını anlayışla karşılamak gerekiyor.
he ütopyaya bakarsak pasta herkese eşit dağıtılmalı ama dünya öyle biyer değil.