• 02-03-2023, 13:18:39
    #1
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Önceden bu kadar değildi ama şimdi görüyorm çok ucuza cok uygun domainler gidiyor. Paraya ihtiyacım var diye 17 yaşında 5-6 uzantısı domain ilanı verdim açık arttırmada ve bu haber domaini neredeyse reg parasına (günümüz şartlarına göre) 300 liraya gitti gidiyor.

    Eskiden bu şekilde değildi. Domain alım satım yapan önceden tanıdığım çoğu kişi domainlerini uzatamamış diye düşürmüş baya eski ve güzel domainlerde satıyorlardı.

    Günümüzde bile com net org kayıtları 150-300 arasında oldu buna rağmen yaşlı domainlere bile talep yok.

    Domain piyasası neden bu kadar düştü sizce?
  • 02-03-2023, 13:20:05
    #2
    Hocam artık proje yapmak, çok büyük maliyetler ve büyük rekabetler gerektiriyor. Tam anahtar kelime domain olsa bile zaten google'ın durumu da ortada vs. vs.
  • 02-03-2023, 13:24:00
    #3
    Aslında düşmedi , bizim ülkemizde düştü. Yurt dışı domain satışları , açık arttırmaları yine iyi seviyede.


    Domain Kayıt : 250 TL
    Aylık Host : 200 TL
    Aylık Free Theme ile bile siteye 200 TL sadece host parası gidiyor.

    Alacak adam projelendirmek istese bakıyor gider daha fazla. Reklam al desen adsense bağlıyacak ne olup ne biteceği belli değil. Bide ülkemizdeki vergi oranlarından sonra sanki site boşa çalışıyor gibi oluyor.
    Domaini alıyorsun satışa koyuyorsun adam düşük teklif veriyor , diyorsunki reis bu az değil mi oda diyorki benim projelendirebilecek param var ben almasam kim alacak diye ucuza kapmaya çalışıyor
  • 02-03-2023, 13:24:10
    #4
    Forumdaki Domain işi ile uğraşan 10 kişiden 8'i al sat işi ile uğraştığı için ister istemez fiyatlar yükselmiyor. Senden domaini alıyor 2 gün sonra yine forumda domain için konu açıyor. Bir domainin 3 farklı kişiden ihaleye çıktığını gördüm.

    Herkes en düşük maliyetle almak istiyor. Buda domain satışı yapan için normal bir durum.

    Son alıcıya ulaşmak önemlidir. Bunun içinde büyük sitelere park etmek gerekiyor. Reklamını pazarlamanı iyi yapmak gerekiyor.

    Ben Türkçe domainlerimin sayısını baya azalttım. Yabancı domainlere yöneldim ve güzel satışlar oluyor.

    Elimdeki yabancı .com uzantılı bir domain için farklı uzantısını kullanan bir siteye mail atmıştım. 2 gün sonra domaini x.xxx $ fiyatından satın almıştı.

    Kısaca kovalamak gerekiyor
  • 02-03-2023, 13:24:15
    #5
    Kimsenin keyfi yok hocam. Piyasalar durgun. Sokakta kasvet var . Domain piyasası değil insanlar öldü o yüzden insanlar keyifsiz. Bir süre böyle gideceğini düşünüyorum.
  • 02-03-2023, 13:29:32
    #6
    Forumda domain satışı yapmıyorum ben. Sadece alım yapıyorum. Aldığım domainleri de satmayı düşünmüyorum uzun bir süre açıkçası.

    Domain işinde imkan varsa tok satıcı olmak lazım. İhtiyacı olan sizi bulur. Hızlı para kazanılacak bir sektör değil.
  • 02-03-2023, 13:47:04
    #7
    HizliResim.Net
    mzc adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumda domain satışı yapmıyorum ben. Sadece alım yapıyorum. Aldığım domainleri de satmayı düşünmüyorum uzun bir süre açıkçası.

    Domain işinde imkan varsa tok satıcı olmak lazım. İhtiyacı olan sizi bulur. Hızlı para kazanılacak bir sektör değil.
    Aynen arkadaşa katılıyorum
    75 TL ye kayıt ettiğim jenerik domaine 17,000TL fiyat yazdım ve gelen teklif 7,000TL
    Ben elimin tersi ile ittim, fiyatı yazıyor üstünde alacaksanız 17.000 TL den verebilirim dedim

    Şuan inanıyorum forumda bunu yapabilecek çok az kişi var burdakilerin çoğu 100 Tl ye aldığı domaine 120 TL veren olduğunda hemen satıyor.
  • 02-03-2023, 19:53:29
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Turkishli adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Forumdaki Domain işi ile uğraşan 10 kişiden 8'i al sat işi ile uğraştığı için ister istemez fiyatlar yükselmiyor. Senden domaini alıyor 2 gün sonra yine forumda domain için konu açıyor. Bir domainin 3 farklı kişiden ihaleye çıktığını gördüm.

    Herkes en düşük maliyetle almak istiyor. Buda domain satışı yapan için normal bir durum.

    Son alıcıya ulaşmak önemlidir. Bunun içinde büyük sitelere park etmek gerekiyor. Reklamını pazarlamanı iyi yapmak gerekiyor.

    Ben Türkçe domainlerimin sayısını baya azalttım. Yabancı domainlere yöneldim ve güzel satışlar oluyor.

    Elimdeki yabancı .com uzantılı bir domain için farklı uzantısını kullanan bir siteye mail atmıştım. 2 gün sonra domaini x.xxx $ fiyatından satın almıştı.

    Kısaca kovalamak gerekiyor
    Çok haklısın hocam gerçekten bende zamanında hiç ilan vermediğim halde whoisten bir arkadaş bulmuş domaini almıştın o zamanlar iyi paraydı 1500 liraya satmştım 4-5 sene önce. Şimdi 17 yaşında domaini 300 e satıyoruz ki sattığım domainden de daha iyi üstelik bu domain bence garip bir durum.

    Paraya sıkıştım diye hadi acık arttırmaya koyayım belki değerine gider dedim istediğim gibi olmadı.

    Muhakkak domain alanlar dediğiniz gibi yapmalı ve acele etmemeli belli yerlerede konulmalı.