• 07-02-2023, 21:31:49
    #19
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam kontrat süresi 5 yıldı bugün tekrar yenilemek istediğimiz zamanda işte böyle bir durumla karşılaştık maalesef.
    avmehmetgenc
  • 07-02-2023, 21:46:49
    #20
    Yeni sahibinden'e baktım, bir hafta önce baktığım yerde o zamandan bu zamana kiralar ortalama 2 - 3 bin artmış. Bunlar kötülüğün vücut bulmuş hali, depremden dolayı insanların ev ihtiyacı olacağını bildikleri için böyle yapıyorlar.
  • 07-02-2023, 21:48:31
    #21
    mesobedo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu evden çıkma diyenler haberleri izlemiyor galiba, ev sahibin sağ duyulu biriyse çıkma ama pis biriyse çık canına yazık etme. klavye erkeklerini dikkate alma... tecrübe yaş ile sabittir kendine ve ailene değer ver, bol şans!
    Asıl sen haber izlemiyorsun sanırım.Kızıp evi ateşe veren kiracı haberlerini görmedin sanırım.Zam dediğin senede 1 kere olur kafasına göre yapamaz.Gariban biri olursa yaparlar ama dişli birine denk gelsinler bakalım yapabiliyorlar mı ? Kirasını bile alamaz bela birine denk gelirse.
  • 08-02-2023, 03:13:10
    #22
    ekim 2022 den önce 1000 tl +200 aidat ödüyordum geldi 3000 yapıyorum dedi ve evi satacağını satmadan 1 ay önce haber vereceğini söyledi. normalde hemen satacakmıs ama eylül ayında baba olmustum haberi yoktu önce bi güvenliklere sormuş öyle gelmiş yanıma bende s*lağım inandım çocuk olmasa sattım diye postalayacaktı adım gibi eminim

    eve 2020 yılında girmiştim ilk girişimden bu yana hiç kontrat yenilemek için gelmedi her zaman da bankadan ödüyorum 2.5k olsun dedim aidata zam gelecek zaten dedim zamda peşine geldi 700 tl oldu
    şimdi yasa %25 diyor ama ev sahibibnin de hakkını yememek lazım 2.5 dedim kabul etti yeni girenler 5k dan giriyor zaten neyse bende 5k ya ev bulursam direk çıkarım hiç uğraşamam ki uğraşmak istesem çokta güzel uğraşırım da gerek yok
  • 08-02-2023, 04:36:21
    #23
    Evden çıkma kira sözleşmesi ile dava açabilirsiniz.
  • 08-02-2023, 04:51:15
    #24
    Bugünlük kotami doldurdum hocam ama yarın yeni kota açıldığında ev sahibinizin ne kadar karakter yoksunu birisi olduğuna ayrıca değineceğim ne yapabilirim diyorsanız da ne kiraya zam yapın nede evden çıkın gerekirse mahkeeye kadar gidin bu kadar düşmüş olabilir mi gerçekten insanlar diye düşünüyorum da gerçekten 1tl için düşüyor demekki ülke de deprem olmuş insanlar can derdinde bazıları cebinin derdine düşmüş Allah akıl fikir vermesin önce vicdan versin hepimize de ne para ne zenginlik önce ahlâk ve vicdan sahibi olmak gerekir benim gözümde ( evden çıkmayın zam da yapmayın mahkemeye kadar yolu var) hayırlı geceler
  • 08-02-2023, 10:30:59
    #25
    Yasalar kiracıyı koruduğu gibi ev sahibini de korur.

    Ev sahibinin bazı hakları

    Kontrat bitmeden kiracı evi boşaltırsa kalan yeni kiracı girene hulana kadar kisa talep edebilir.

    10 yılı geçen bir kiracıyı kontrat bitiminden 2 ay önceden bilgilendirerek evden çıkartabilir.

    Her 5 yılda bir kontrat da belirtilen artış oranı yada yasal artış sınırına bakılmaksızın 2 ay önceden bilgi vererek piyasa fiyatına göre kira artışı yapabilir. Bunun için mahkemeye verip bilir kişi talep etmesi gerekir.

    Ev sahibimiz geçen yıl yaptığı %100 lük artış yasal bir durum değil

    Şu anda eğer yasal sınırların dışında bir artış yapması gerekiyorsa mahkemeye vermesi gerekir. Mahkeme sonucu maalesef piyasa şartlarına göre istediği rakamı alabilir. Siz mahkemeye vermediği sürece artırmayın...