Yasalar kiracıyı koruduğu gibi ev sahibini de korur.

Ev sahibinin bazı hakları

Kontrat bitmeden kiracı evi boşaltırsa kalan yeni kiracı girene hulana kadar kisa talep edebilir.

10 yılı geçen bir kiracıyı kontrat bitiminden 2 ay önceden bilgilendirerek evden çıkartabilir.

Her 5 yılda bir kontrat da belirtilen artış oranı yada yasal artış sınırına bakılmaksızın 2 ay önceden bilgi vererek piyasa fiyatına göre kira artışı yapabilir. Bunun için mahkemeye verip bilir kişi talep etmesi gerekir.

Ev sahibimiz geçen yıl yaptığı %100 lük artış yasal bir durum değil

Şu anda eğer yasal sınırların dışında bir artış yapması gerekiyorsa mahkemeye vermesi gerekir. Mahkeme sonucu maalesef piyasa şartlarına göre istediği rakamı alabilir. Siz mahkemeye vermediği sürece artırmayın...