• 07-02-2023, 20:56:52
    #1
    Selamlar,

    Bugün başımıza gelen bir durumu sizlere anlatmak istiyorum. Ortalamadır 5 senedir kirada oturduğumuz bir dairede her yıl başı bir zam yapılır.

    Bu yıl kira 1.000TL'den 2.000TL'ye çıkarıldı normaldir dedik sesimizi çıkarmadık. Az önce kirayı verirken ev sahibi kiranın 5.000TL olacağını söyledi.

    Ya bu kadar da olmamalı bence hele ki ülkemizin şuan ki durumlarında bence bu tarz hareketler yapılmamalı. Ya anlamadığım durum kiracılar dışarı da mı kalsın?

    Yazık gerçekten artık şu yaşadığımız durumlar, söylenecek çok şey var..
  • 07-02-2023, 20:58:08
    #2
    Hiçbir Şekilde Kabul Etme ve Evden Çıkma.
  • 07-02-2023, 20:58:41
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    mehmetunlu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar,

    Bugün başımıza gelen bir durumu sizlere anlatmak istiyorum. Ortalamadır 5 senedir kirada oturduğumuz bir dairede her yıl başı bir zam yapılır.

    Bu yıl kira 1.000TL'den 2.000TL'ye çıkarıldı normaldir dedik sesimizi çıkarmadık. Az önce kirayı verirken ev sahibi kiranın 5.000TL olacağını söyledi.

    Ya bu kadar da olmamalı bence hele ki ülkemizin şuan ki durumlarında bence bu tarz hareketler yapılmamalı. Ya anlamadığım durum kiracılar dışarı da mı kalsın?

    Yazık gerçekten artık şu yaşadığımız durumlar, söylenecek çok şey var..
    İlk başta problem sizde hocam %100 zam yaptıklarında tepkinizi koyacaktınız devletin belirlediği % ile ödeyeceğim diye tepkinizi koysanız bugün bu yüz'ü tekrar görmezdi. Adama bak %100 %150 arttırmak nedir. Bu da fırsatçı
  • 07-02-2023, 20:59:31
    #4
    Platin üye
    Merhabalar kontratınız yok mu hocam ?
    Devlet yasa getirdi eski kiranın belli bir yüzdesi kadar resmi zam yapabilir. Üstünü yapamaz.
    Kaldı ki anlaşmalı kontrat süresi dolana kadar bunu da yapmaması gerekiyor.
  • 07-02-2023, 20:59:44
    #5
    kabul etme evden de çıkmaz sıkıysa çıkartsın
  • 07-02-2023, 21:00:02
    #6
    Evden çıkmayın hiç bir şey yapamaz.
  • 07-02-2023, 21:00:15
    #7
    Çıkaramaz hocam yıllık kontratın dolmadan hiç bişey yapamaz mümkünse elden kira verme bankaya yatır elinde kanıt olsun. Zam yapsa bile direnebildiğin kadar diren normal kiran neyse onu yolla . Durum güncellendi mi ne oldu bilmiyorum bende aynı şekilde evden çıktım çıkmasam çıkmazdım annem gelicek muhappeti yaptı ev sahibi 1 adet imza istedim 5 sene kiraya veremeyeceğine dair sen beni tehditmi ediyosun dedi yüzbaşı... Şimdi geçen bakayım dedim ne halde eski komşularımdan öğrendim evi kiraya vermişler. 2x 3x fiyata.
    Kontratım yenilenmedi diye düşünüyorsanız ilk eve girişinden beri kontrat yapmasan bile 10 yııl geçerli ilk yaptığın.
    Ben uğraşacak durumum olmadığı için çıktım evden keşke çıkmasaydım dedim sonradan.
  • 07-02-2023, 21:01:43
    #8
    yasal olarak ödemeniz gereni ödeyin .. makbuzu veya elden vermeyin banka hesabı isteyin aksi halde şikayetçi olacağınızı veya farklı pembe bir yalan uydurun , sözleşmeniz elinizde ise sorun yok değilse bilemicem
  • 07-02-2023, 21:02:00
    #9
    lokasyon neresi merak ettim, yıl başında 2000'e razı olup 1 ay sonra 5000'e yükseltmek garip olmuş. Benimde ev sahibim daireyi boşaltmamı istiyor. Gireli 6 ay olmadan %75 zam yapmak istemişti daha 4 gün önce düğün yaptım diyince iyi o zaman 1 yılın dolunca çık demişti şimdi 1 yılımın dolmasını beklemeden boşalt evi diye aradı Gerçekten kış memleketinde kışın ortasında kapıya adam koymak bu kadar kolay işte bu depremlere, insanların canlarını mallarını kaybetmelerine içim parçalanıyor, kendi çapımda elimden gelen yardımı da yapıyorum ama servetim var diye gezinenlere iyi ders oluyor :'(