• 29-11-2022, 15:11:09
    #1
    bugün bir müşteri hizmetleri şirketi ile görüştüm, baya köklü bir şirket.. her neyse şartlarını vs anlattılar işe de kabul ettiler sanırım haber bekliyorum da 11 saat çalışmak ve asgari ücret almak içime sinmedi. Düşünsenize 24 saatin 11'ini satıyorsunuz, geriye kalan 13 saatin 7'sini uyuyarak geçirseniz size 6 saat kalıyor... İşte saat 9'da başlayıp akşam 8'de bitiyor... Ben bu sistemi sevmedim ve kölesi olmak istemiyorum ama olacak gibiyim, gibiyiz, gibiler..
  • 29-11-2022, 15:12:17
    #2
    baya köklü bir şirketin bile çaycısı mutfakçısı olmak var pozisyon ne ve ne hakketiğinizi düşünüyorsunuz?
  • 29-11-2022, 15:13:45
    #3
    Asgari ücrette Yasal olarak haftada 45 saat çalıştırabilirler. yani hafta içinde 9 saat olabilir. tabi haftasonu çalışma yok. bilginiz olsun
  • 29-11-2022, 15:19:32
    #4
    zurbahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücrette Yasal olarak haftada 45 saat çalıştırabilirler. yani hafta içinde 9 saat olabilir. tabi haftasonu çalışma yok. bilginiz olsun
    Günlük 1.3 saat mola varsa onuda ekliyorlar hocam. Yani bina içinde 11 saat falan oluyorlar.
    • denizoit
    denizoit bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 29-11-2022, 15:22:39
    #5
    mertcanmaze adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    baya köklü bir şirketin bile çaycısı mutfakçısı olmak var pozisyon ne ve ne hakketiğinizi düşünüyorsunuz?
    ne yani köklü şirketin çaycısı olamadım diye 11 saat çalışmayı normal mı görelim? normal bir insan günde 8 saat çalışıp, 8 saat uyumalı ve 8 saat kendine ayırmalıdır.
    zurbahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asgari ücrette Yasal olarak haftada 45 saat çalıştırabilirler. yani hafta içinde 9 saat olabilir. tabi haftasonu çalışma yok. bilginiz olsun
    günlük 11 saat , 90 dakika da dinlenme haftanın bir günü izin. O izin günü de işin durumuna göre belirleniyor, sen seçemiyorsun.
  • 29-11-2022, 15:29:11
    #6
    Madem olayın farkındasın neden kabul ediyorsun ki? Eğer iş bulmakta çok zorlanıyorsan, çok ciddi sıkıntıların varsa bir şey diyemeyeceğim. Ancak sen ve senin gibiler bu tarz durumları kabul ettiği sürece işverenlerde bu sistemi devam ettiriyor işte. Burada hata bizde.
  • 29-11-2022, 15:31:47
    #7
    Bu topraklardır asırlardır böyle. ( Aksini istpat edecek varsa bekliyorum)
  • 29-11-2022, 15:33:46
    #8
    GreenLight adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Madem olayın farkındasın neden kabul ediyorsun ki? Eğer iş bulmakta çok zorlanıyorsan, çok ciddi sıkıntıların varsa bir şey diyemeyeceğim. Ancak sen ve senin gibiler bu tarz durumları kabul ettiği sürece işverenlerde bu sistemi devam ettiriyor işte. Burada hata bizde.
    iş bulmakta zorlanıyorum o yüzden kabul etmek durumunda kaldım. Yaklaşık 2 aydır iş bakıyorum ya kendi işimi kuracağım ya da bir süre köle. Bu şartlarda çalışmak istemiyorum zaten
  • 29-11-2022, 15:37:37
    #9
    Bu zamanda biraz para kazanmak istiyorsan gemilerde çalışmayı deneyebilirsin. yardımcı olurum ister alt katmandan(gemici,yağcı) devam edersin ister üst yetkili(zabit) olup gemilerde devam edersin maaşlar biraz düşük ama yine de birikim yaptıracak düzeyde gemici maaşı ortalama 1000$-1800$ arası geminin büyüklüğüne,ne taşıdığına göre değişiyor eğer 14 ay ücretli kursa gideceğim dersen 3.Kaptan 3. Makine zabiti olmak istiyorsan 2000$ dan başlıyor aylık maaşlar (: Sıfır masrafın oluyor her öğün önüne yemeğin geliyor