• 19-11-2022, 11:58:59
    #1
    Merhaba arkadaşlar başlık biraz garip olabilir, olaydan bahsedeyim.

    4 ay kadar önce bir arkadaşım Azeri bir vatandaş tarafından darp edildi. Kaşına dikiş atıldı. Akabinde darp raporu da alarak polis yolu ile kişiden şikayetçi oldu.
    Dün eve gelen bir kağıtla şok oldu kendisi

    Suç : Hakaret

    Azeri şahıs buna "Adam mısın lan" demiş arkadaşım bu yüzden şikayetçi olmuş, onur ve şerefi aşağılamadığı için, kovuşturmaya yer olmadığına dair karar çıkmış ve olay kapanmış.
    (Şikayet hakarete dayalı değil)

    Karşı taraf arkadaşımın kendisine "A*** kod*** azerisi benim memleketimde bana erkeklik yapıyor" dediğini iddia etmiş, yeterli delil olmadığı için attığı bu iftira yok sayılmış neyse ki.


    1) Olayda darp nerede ? Darp raporu nerede ?
    2) Hakaretten şikayetçi olmadığı halde nasıl bundan soruşturma başlatılıp konu kapanabilir ?
    3) Biz neye itiraz edeceğiz ?
    - Şikayetin yanlış şekilde oluşturulmasına mı yoksa darp raporunun ortadan kaybolmasına şikayete konu olmamasına mı ?
    4) Karşı tarafın atmış olduğu iftiraya ne yapılabilir?


    - Arkadaşım ifadesini verdikten sonra imzalarken tekrar okumamış ( Bu kesinlikle aptallık )
    - Olay anında şahit var ama ifadede ismi geçirilmemiş. Ek olarak belediye binasının karşısında mobeselerin gördüğü bir yerde oluyor olay.
    - Darp raporu polise teslim edilmişti
  • 19-11-2022, 12:04:20
    #2
    ElmasMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar başlık biraz garip olabilir, olaydan bahsedeyim.

    4 ay kadar önce bir arkadaşım Azeri bir vatandaş tarafından darp edildi. Kaşına dikiş atıldı. Akabinde darp raporu da alarak polis yolu ile kişiden şikayetçi oldu.
    Dün eve gelen bir kağıtla şok oldu kendisi

    Suç : Hakaret

    Azeri şahıs buna "Adam mısın lan" demiş arkadaşım bu yüzden şikayetçi olmuş, onur ve şerefi aşağılamadığı için, kovuşturmaya yer olmadığına dair karar çıkmış ve olay kapanmış.

    Karşı taraf arkadaşımın kendisine "A*** kod*** azerisi benim memleketimde bana erkeklik yapıyor" dediğini iddia etmiş, yeterli delil olmadığı için attığı bu iftira yok sayılmış neyse ki.


    1) Olayda darp nerede ? Darp raporu nerede ?
    2) Hakaretten şikayetçi olmadığı halde nasıl bundan soruşturma başlatılıp konu kapanabilir ?
    3) Biz neye itiraz edeceğiz ?
    - Şikayetin yanlış şekilde oluşturulmasına mı yoksa darp raporunun ortadan kaybolmasına şikayete konu olmamasına mı ?
    4) Karşı tarafın atmış olduğu iftiraya ne yapılabilir?


    - Arkadaşım ifadesini verdikten sonra imzalarken tekrar okumamış ( Bu kesinlikle aptallık )
    - Olay anında şahit yok, ama bir kaç saniye sonra bir çok tanıdık şahit var. Olay anında değilde sonraki tutumu ve davranışları için şahitler var
    - Darp raporu polise teslim edilmişti
    şuan adliyeler sadece devlete çalışıyor sanırım bende üç kağıtçının birini verdim tık yok daha inş bendekinede kovuşturmaya yer yok demezler
  • 19-11-2022, 12:04:21
    #3
    Dua edin arkadaşınız ceza almamış
  • 19-11-2022, 12:05:07
    #4
    Avengers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dua edin arkadaşınız ceza almamış
    Az kalsın bu oluyormuş evet Neyseki iftiraya delil aramışlar
  • 19-11-2022, 12:07:02
    #5
    Geçmiş olsun. Darp raporunun kolluktan dosyaya eklenip eklenmediğine bakmak gerekli.

    eğer eklenmediyse gerekli raporun aslı ve bir dilekçe ile süresi dolmadan istinafa götürmeniz gerekiyor.
  • 19-11-2022, 12:11:49
    #6
    Adalet sistemi...
  • 19-11-2022, 12:34:33
    #7
    Danışman
    Merhabalar.
    Öncelikle geçmiş olsun. Bazı olaylar hariç savcılık sizin şikayetinizle bağlı değildir. Siz mağduriyetinizi belirtirsiniz savcılık incelemesini yapar başka suç unsuru bulursa onlardan da işlem yapabilir. Darp raporunuzun kayıp olması biraz zor ama imkansız değil. Şikayetçi olduğunuz zaman ifadenizde darp raporundan bahsetmiş olmanız lazım. İfade de geçem bir evrakı dikkate alırlar. Birde olaylar ayrı ayrı değerlendirilebilir. Size ulaşan evrak sadece hakaret suçu için verilen kararı gösteriyordur. Darp için dosya devam ediyor olabilir. Yakın zamanda size darp ile alakalı bir bilgi de gelecektir.

    Alınan tüm doktor raporları ve randevular e-nabız da gözüküyor. E devlet üzerinden girerek inceleyebilirsiniz. İtiraz etmek istiyorsanız savcılığa gidip dosyanıza bakan savcının katibi ile görüşün. Olayı size açıklayacaktır zaten. Eğer darp suçu içinde takipsizlik verilmiş ise ya da darp raporu gerçekten kaybolmuşsa savcılığın bağlı olduğu Sulh Ceza Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. Dilekçe ve diğer konularda yardımcı olabilirim. İmzamdaki konunda bana ulaşabilirsiniz.
    İyi forumlar
  • 19-11-2022, 12:37:00
    #8
    Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar.
    Öncelikle geçmiş olsun. Bazı olaylar hariç savcılık sizin şikayetinizle bağlı değildir. Siz mağduriyetinizi belirtirsiniz savcılık incelemesini yapar başka suç unsuru bulursa onlardan da işlem yapabilir. Darp raporunuzun kayıp olması biraz zor ama imkansız değil. Şikayetçi olduğunuz zaman ifadenizde darp raporundan bahsetmiş olmanız lazım. İfade de geçem bir evrakı dikkate alırlar. Birde olaylar ayrı ayrı değerlendirilebilir. Size ulaşan evrak sadece hakaret suçu için verilen kararı gösteriyordur. Darp için dosya devam ediyor olabilir. Yakın zamanda size darp ile alakalı bir bilgi de gelecektir.

    Alınan tüm doktor raporları ve randevular e-nabız da gözüküyor. E devlet üzerinden girerek inceleyebilirsiniz. İtiraz etmek istiyorsanız savcılığa gidip dosyanıza bakan savcının katibi ile görüşün. Olayı size açıklayacaktır zaten. Eğer darp suçu içinde takipsizlik verilmiş ise ya da darp raporu gerçekten kaybolmuşsa savcılığın bağlı olduğu Sulh Ceza Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. Dilekçe ve diğer konularda yardımcı olabilirim. İmzamdaki konunda bana ulaşabilirsiniz.
    İyi forumlar
    Darp olayını beklerken itira süresini geçirmek kötü sonuçlanabilir
  • 19-11-2022, 12:40:07
    #9
    Her zaman yazıyorum ama insanlar hiç dikkat etmiyorlar.

    1) Hukukta usül esastan önemlidir. Hakkınızı doğru usülü takip ederek aramazsanız hakkınızı alaöazsınız. Hukukta ne bildiğiniz ve ne olduğu değil ne ispat edebildiğiniz önemlidir. Darp raporu kişinin tıbbi müdahale görecek kadar yaralandığını kanıtlar. Adam vurdu darp mı etti, yoksa kişi itişirken kendi mi düştü hakim bu rapora göre belirleyemez. Olayın şahitleri şikayet zaptında beyanda bulundu mu?

    2) Ceza davalarında şüpheden sanık yararlanır. Eğer bir konuyu şüphe bırakmayacak şekilde kanıtlayamıyorsanız takdir failin lehine kullanılır.

    3) Bir şikayet ve suç duyurusu yaptığınızda yasal olarak neden şikayetçi oluyorsanız şikayetim başında belirtmelisiniz. Okumadığınız, ilgilenmediğiniz ve doğru usülü takip etmediğiniz başvurularınız lehte sonuçlanmaz. Darp şikayete bağlıdır ve suçu kanıtlamak şikayet edene düşer.

    4) Asıl önemlisi olayın anının şahidi yok, kamera kaydı yok, ispat yok. Hakim neye göre ceza versin? Eğer arkadaşınızın darp edildim ifadesine dayanarak şahitsiz delilsiz adama ceza verilirse yine şahitsiz delilsiz arkadaşınız da TCK 122 nefret suçu ve tck 125 hakaret suçu ile yargılanır ve ceza alırdı.

    Bir Amerikan belgeselinin girişi vardı adını unuttum şimdi. Şöyle başlıyordu.

    Komşular katilin kim olduğumu biliyordu, yerel polis katilin kim olduğunu biliyordu, bölge savcısı katilin kim olduğunu biliyordu, hakim katilin kim olduğunu biliyordu.
    Ama ne bildiğiniz değil neyi kanıtlayabildiğiniz önemlidir.