• 06-11-2022, 00:25:31
    #1
    backlinkmatik.com
    durun linç etmeyin hemen

    ama evet gerçekten de bence bir insan sağlıklı şartlarda doğum gününü unutamaz, bunu yazarken "doğum günü gibi özel bir gün nasıl unutulur" demiyorum, herkese özel olmayabilir, aslına bakarsanız benim için de çok özel bir gün değil, o nedenle saygı duymakla kalmayıp, size katılıyorum da bu konuda.

    "sağlıklı" dedim fark ettiyseniz. Bir defa insanın bulunduğu tarihten bir haber olması, eğer köyünde tarlasında ve günlük takvimden tamamen bağımsız şartlarda yaşamıyorsa normal değildir. Örneğin r10 da olacak kadar teknoloji ve internetle iç içeyseniz, normal şartlarda hadi tam gün olmasa da, +1 -2 gibi bir yakınsaklıkla tarihten haberdar olmanız lazım, değilseniz bence bu sağlıksız sayılacak düzeyde bir yoğunluk içerisindesiniz demektir ki, bence kötüye işarettir.

    Tabi bu tek başına yeterli değil, ne dedik +1 -2 de olsa ne günlerde oldugunu insan bir yerden yakalar. Telefonun üstünde, pc ekranının sağ altında, orada burada o kadar karşınıza çıkan şeye bu yakınsaklıkta dikkat etmiyorsanız bu bence bir sorundur.

    İkinci bir husus ise şu, evet doğum günü sizin için maddi manevi bir anlam ifade etmiyor olabilir. Lakin hayatınızda en çok karşınıza çıkan, yazıp karaladıgınız tarih muhtemelen doğum gününüzdür. Algıda seçicilik diye birşey var ve bu kaçınılmazdır. Doğum gününüz 1 Şubat ise, 26-27 ocaktan itibaren bunun çağrışımı size gelir, doğum gününe bir değer vermeseniz de gelir. Bu tıpkı benim gibi koyu fenerbahçelilerin saati hep 19:07 de görmesidir =) aslında öyle değil, aynı oranda saati 19:08 de de görüyorum ama bir anlam ifade etmediği için dikkat etmiyorum. Yani konuya dönersek, yogunluktan günü günüe tarihten bir haber olsanız bile, 2 kala 3 kala illaki yakalarsınız doğum gününüzü.

    Yani bu kadar tarihten bir haberseniz ya hayat şartlarınızda, ya da dikkatinizde bir sorun olabilir diye düşünüyorum.


    O nedenle

    "Doğum günümü unutmuşum" diye çok konu ve mesaj görüyorum, bence bir sorgulayın durumunuzu derim

    Selamlar
  • 06-11-2022, 00:30:04
    #2
    Hocam şöyle bir şey olabiliyor, kendi deneyimlerimden örnek vereyim. Sabah kalkınca evet saat ve takvime bakıyoruz, bugün benim doğum günüm diyoruz. Kalkıp işe gidiyoruz, yoğunluktan ve işyerinde hiç konusu olmadıysa eğer, gerçekten unutulabiliyor. yani bütün gün tarihi de yazıp çizsem o günün doğum günüm olduğunu unutuyorum değil aslında, idrak edemiyorum. sıradan bir gün gibi yaşayınca ve o gün doğum günüyle ilgili özel bir mesaj, kutlama, konuşma olmazsa insan gerçekten sıradan bir gün gibi yaşayıp bitirebiliyor neyse ki operatörler mağazalar vs hatırlatıp kutluyor gecenin ilk saatlerinde
  • 06-11-2022, 00:30:35
    #3
    valla çok sağlıklıyım fiziksel ve ruhsal olarak kendimi oldukça enerjik dolu dolu hissediyorum.
    konuyu görmesem önümüzdeki ay doğduğum belki 2025 de aklıma gelirdi =)

    hayatımda hiç doğum günü kutlamadım, 3-5 insan sırf ben doğdum diye şekilden şekile girip bana belki ceplerindeki son para ile plansız programsız hediye arayışına girmesinler diye kimse ile doğrum tarihimi bile paylaşmadım.
    birileri sene de 1 gün beni hatırlayacak "iyi ki doğdun" adı altında sevgi pıtırcıklarını gösterip vicdan masturbasyonu yapacak diye mutlu olmak bana normal gelmiyor.

    birini seviyorsanız seviyorsunuzdur günlerin bir önemi yoktur. kendi doğum günümü bugüne kadar 1-2 kere hatırlamışımdır desem yalan söylemiş olurum başkalarınınkini de hatırlamıyorum önemsemiyorum.
    özetle : insan kendince değersiz olan herşeyi unutabilir doğum günü bile olsa =)
    selamlar
  • 06-11-2022, 00:30:59
    #4
    unutur önemsemeyen unutur. hayırlı yaşlar
  • 06-11-2022, 00:39:58
    #5
    backlinkmatik.com
    eyefive5 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    unutur önemsemeyen unutur. hayırlı yaşlar
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    valla çok sağlıklıyım fiziksel ve ruhsal olarak kendimi oldukça enerjik dolu dolu hissediyorum.
    konuyu görmesem önümüzdeki ay doğduğum belki 2025 de aklıma gelirdi =)

    hayatımda hiç doğum günü kutlamadım, 3-5 insan sırf ben doğdum diye şekilden şekile girip bana belki ceplerindeki son para ile plansız programsız hediye arayışına girmesinler diye kimse ile doğrum tarihimi bile paylaşmadım.
    birileri sene de 1 gün beni hatırlayacak "iyi ki doğdun" adı altında sevgi pıtırcıklarını gösterip vicdan masturbasyonu yapacak diye mutlu olmak bana normal gelmiyor.

    birini seviyorsanız seviyorsunuzdur günlerin bir önemi yoktur. kendi doğum günümü bugüne kadar 1-2 kere hatırlamışımdır desem yalan söylemiş olurum başkalarınınkini de hatırlamıyorum önemsemiyorum.
    özetle : insan kendince değersiz olan herşeyi unutabilir doğum günü bile olsa =)
    selamlar
    aslında konuda "önemsememe" ile "unutma" farkının altını çizmeye çalıştım, aşağıdaki yorumda arkadaş daha iyi açıklamış.

    önemsememek farklı bir konudur, ben de önemsemiyorum ancak unutmuyorum da, çünkü bir vesile ile modern çağda ayda bir kez de olsa biryerlerde doğum tarihini kullanırsınız. bu kadar hayatınzıda olan bir tarihi kaçırıyorsanız ya dikkat sorunu vardır ya da tarihten bir habersinizdir, bence ikisi de sorun. 1 şubatta sizin dogum gününüz oldugunu farkedememek ayrı bir konu, bunu farkedip değer vermemek ayrı bir konu bence. yani demek istediğim şu, 4 şubatta aaaa 3 gün önce benim dogum günümdü ya diyorsanız eğer, bence bir sorundur hocam.

    tekrar fikrimin altını çizmek adına bunun doğum gününe manevi bir değer vermekle alakası yok, sağlıklı bir yaşam tarzında insan tarihi en kötü ihtimal bir kaç gün aralıklarla takip edebilir, ve de hayatında bu kadar rakamsal olarak yer edinen bir tarih kendisini dikkat seviyesi normal düzeyde olan birisine hatırlatır bence

    myildirim43 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam şöyle bir şey olabiliyor, kendi deneyimlerimden örnek vereyim. Sabah kalkınca evet saat ve takvime bakıyoruz, bugün benim doğum günüm diyoruz. Kalkıp işe gidiyoruz, yoğunluktan ve işyerinde hiç konusu olmadıysa eğer, gerçekten unutulabiliyor. yani bütün gün tarihi de yazıp çizsem o günün doğum günüm olduğunu unutuyorum değil aslında, idrak edemiyorum. sıradan bir gün gibi yaşayınca ve o gün doğum günüyle ilgili özel bir mesaj, kutlama, konuşma olmazsa insan gerçekten sıradan bir gün gibi yaşayıp bitirebiliyor neyse ki operatörler mağazalar vs hatırlatıp kutluyor gecenin ilk saatlerinde
  • 06-11-2022, 00:56:32
    #6
    Unutmuyorum ama hatırlamamın da bana bir faydası olmadı şimdiye kadar. Normal bir gün sonuçta.
    Sadece bu sene reşit olmamın verdiği avantajlar var az biraz.