• 31-10-2022, 17:16:27
    #10
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yani şöyle ki örnek adamın hiç bir şeyi yok üstüne kayıtlı icra da gelse alacak bir şey yok. O zaman nasıl oluyor?
    1) Bir değerlendirme kriteri vardır. Kendilerine göre bir istihbarat yapıyorlardır. Herkese vermiyorlardır. Başvuran kişinin kredi puanına falan bakıyorlardır. Resmi ya da gayri resmi şekilde kişinin hakkında icra haciz işlemi olup olmadığına bakıyorlardır.

    2) Bu tarz ürün satışları girilen riskin bedeli olarak aşırı karlı yapılıyor. Yani ürünün normal satış fiyatı 1000 lira ise taksitle 2500-3000 liraya satılıyor. Böylece batık müşteri sayısı %50 olmadığı sürece şirketin zarar etmesi mümkün değil kardan zarar ediyor görünüyor.

    3) Ne kadar taksit yaparsa yapsın toplam vadenin 1/3 ü gibi bir sürede ana parayı çıkarıyorlar. Yani 18 taksitle alınan ürünün ilk 6-7 taksitini ödeyen adam zaten malın maliyetini ödemiş oluyor. Öyle ilk aydan borç takan adam sayısı çok çok azdır.

    4) Bugünün dünyasında borcunu ödemeyecek adamın dağda çobanlık falan yapması lazım. Borcunu ödemeyen adam sigortalı işte çalışamaz, banka hesabı açamaz, kendisine kalan mirası alamaz, ev araba satın alamaz, ikametini kaçırması gerekir yoksa sürekli haciz ve ihbarname gelir. Yani borçtan sonsuza kadar kaçamazsınız. Bir gün borçluyu bir yerde sıkıştırıp avukat parası, yasal faizi ile birlikte o parayı önünde sonunda geri alırlar.
  • 31-10-2022, 17:22:34
    #11
    zaten senin bir şeyin yoksa , maaş bordron yoksa, kredi puanın düşükse falan vermiyorlar.
  • 31-10-2022, 17:25:02
    #12
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1) Bir değerlendirme kriteri vardır. Kendilerine göre bir istihbarat yapıyorlardır. Herkese vermiyorlardır. Başvuran kişinin kredi puanına falan bakıyorlardır. Resmi ya da gayri resmi şekilde kişinin hakkında icra haciz işlemi olup olmadığına bakıyorlardır.

    2) Bu tarz ürün satışları girilen riskin bedeli olarak aşırı karlı yapılıyor. Yani ürünün normal satış fiyatı 1000 lira ise taksitle 2500-3000 liraya satılıyor. Böylece batık müşteri sayısı %50 olmadığı sürece şirketin zarar etmesi mümkün değil kardan zarar ediyor görünüyor.

    3) Ne kadar taksit yaparsa yapsın toplam vadenin 1/3 ü gibi bir sürede ana parayı çıkarıyorlar. Yani 18 taksitle alınan ürünün ilk 6-7 taksitini ödeyen adam zaten malın maliyetini ödemiş oluyor. Öyle ilk aydan borç takan adam sayısı çok çok azdır.

    4) Bugünün dünyasında borcunu ödemeyecek adamın dağda çobanlık falan yapması lazım. Borcunu ödemeyen adam sigortalı işte çalışamaz, banka hesabı açamaz, kendisine kalan mirası alamaz, ev araba satın alamaz, ikametini kaçırması gerekir yoksa sürekli haciz ve ihbarname gelir. Yani borçtan sonsuza kadar kaçamazsınız. Bir gün borçluyu bir yerde sıkıştırıp avukat parası, yasal faizi ile birlikte o parayı önünde sonunda geri alırlar.
    Şu forum da en çok yazısını okuduğum mantıklı kişilerin başındasınız. Teşekkür ederim hocam. Böyle bir site yapmak yönetmek kolay mıdır zor mudur sizce?
  • 31-10-2022, 17:43:29
    #13
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şu forum da en çok yazısını okuduğum mantıklı kişilerin başındasınız. Teşekkür ederim hocam. Böyle bir site yapmak yönetmek kolay mıdır zor mudur sizce?
    Bu tarz bir firma kurup yönetmek zordur. İşin hukuki yönünü çok iyi hesap etmek lazım. Çünkü başvuranlar hakkında istihbarat lazım. İyi bir KVKK yönetimi gerekir. İstihbaratın resmi ve gayri resmi iyi yapılması gerekir. Finans yönetimi gerekir. Çünkü bu tarz şirketler aslında kendi öz sermayeleri ile kurulmazlar. Bu şirketler vadeli mal alırlar ya da malı kredi ile alırlar. Ve bu vadeyi sattıklarında yaptıkları tahsilatlarn vadesi ile finanse ederler. Yani ticaretin en zor ve riskli şekillerinden biri.
    Kredi kullanamayan, kredi kartı olmayan ya da kredi kartı limitleri dolu insanlar için alternatif olurlar. O yüzden müşteri bulmakta hiç zorlanmazlar. Ama bu müşteri kitlesi genelde batık ya da batmaya aday insanlardır. Mesele müşteri risk yönetimini iyi yapabilmek. Tecrübesiz insanların yapabileceği bir iş değil.
  • 31-10-2022, 17:47:51
    #14
    Evkur tarzı bu firmalarin genelde piyasada %30 toplayamadikları paralari olur. Ama zaten piyasanin en az %30 ustunde bedelle satış bu yapiyorlsr. Evkur un 3 bin liralik telefonu 12 ay taksitle 5.500 e satmasi gibi. En son yıl sonu toplanamayan alacaklarini reel alacak a.ş. vs tarzı firmalara satıyorlar %60 iskonto ile.
  • 31-10-2022, 17:55:32
    #15
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu tarz bir firma kurup yönetmek zordur. İşin hukuki yönünü çok iyi hesap etmek lazım. Çünkü başvuranlar hakkında istihbarat lazım. İyi bir KVKK yönetimi gerekir. İstihbaratın resmi ve gayri resmi iyi yapılması gerekir. Finans yönetimi gerekir. Çünkü bu tarz şirketler aslında kendi öz sermayeleri ile kurulmazlar. Bu şirketler vadeli mal alırlar ya da malı kredi ile alırlar. Ve bu vadeyi sattıklarında yaptıkları tahsilatlarn vadesi ile finanse ederler. Yani ticaretin en zor ve riskli şekillerinden biri.
    Kredi kullanamayan, kredi kartı olmayan ya da kredi kartı limitleri dolu insanlar için alternatif olurlar. O yüzden müşteri bulmakta hiç zorlanmazlar. Ama bu müşteri kitlesi genelde batık ya da batmaya aday insanlardır. Mesele müşteri risk yönetimini iyi yapabilmek. Tecrübesiz insanların yapabileceği bir iş değil.
    Ben bu konuyu açmamda ki sebep, bir firmaya başvurdum eleman ilanı için ve kabul gördüm ön görüşme yapacağım çarşamba akşamı. Bu cevabınıza istinaden hukuki taraflar benden bağımsız benim iş başvurusunda ki içerik, site yönetimi, internetten satış olacak. maaş+prim olarak bana telefonda söylendi. Bana bir riski var mıdır bu işlemin sizce?
  • 31-10-2022, 17:56:55
    #16
    Şimdi EVKUR sitesine baktım.
    Evkur Finansman A.Ş. olarak geçiyor.
    Yani bu adamlar aslında mal satıcısı değil para satıcısı.
    Sana kendi mağazalarından kullanabileceğin bir bireysel finansman kredisi çıkarıyorlar.
    Bu krediyi sadece kendi mağazalarındaki fahiş fiyatlı ürünlerde kullanabiliyorsun.
    Bu sizin kredi puanınızı görebiliyor yakın zamanda red yemiş kredi başvurularınız var mı görebiliyorlar demek.
    Diğer bankalara göre kefil istemeden daha riskli şekilde kredi kullandırıyorlar.
    Bunun karşılığında da peşin 3 bin liraya alabileceğin onların toptan 2500 liraya aldıkları telefonu 5500-6000 liraya taksitlendiriyorlar.
    2500 liraya 1000 telefon alsan 2,5 milyon lira yapar. 5500 liradan 1000 telefon satsan 5,5 milyon lira yapar.
    Satın alanların yarısı hiç ödeme yapmasa bile firma o üründen zarar etmez.
    3 kişiden 2 si ödemelerini düzgün yaptığı sürece gayet sürdürülebilir ve karlı bir iş olur.
  • 31-10-2022, 17:58:18
    #17
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Şimdi EVKUR sitesine baktım.
    Evkur Finansman A.Ş. olarak geçiyor.
    Yani bu adamlar aslında mal satıcısı değil para satıcısı.
    Sana kendi mağazalarından kullanabileceğin bir bireysel finansman kredisi çıkarıyorlar.
    Bu krediyi sadece kendi mağazalarındaki fahiş fiyatlı ürünlerde kullanabiliyorsun.
    Bu sizin kredi puanınızı görebiliyor yakın zamanda red yemiş kredi başvurularınız var mı görebiliyorlar demek.
    Diğer bankalara göre kefil istemeden daha riskli şekilde kredi kullandırıyorlar.
    Bunun karşılığında da peşin 3 bin liraya alabileceğin onların toptan 2500 liraya aldıkları telefonu 5500-6000 liraya taksitlendiriyorlar.
    2500 liraya 1000 telefon alsan 2,5 milyon lira yapar. 5500 liradan 1000 telefon satsan 5,5 milyon lira yapar.
    Satın alanların yarısı hiç ödeme yapmasa bile firma o üründen zarar etmez.
    3 kişiden 2 si ödemelerini düzgün yaptığı sürece gayet sürdürülebilir ve karlı bir iş olur.
    Çok teşekkür ederim bilgilendirme için hocam.
  • 31-10-2022, 17:58:33
    #18
    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben bu konuyu açmamda ki sebep, bir firmaya başvurdum eleman ilanı için ve kabul gördüm ön görüşme yapacağım çarşamba akşamı. Bu cevabınıza istinaden hukuki taraflar benden bağımsız benim iş başvurusunda ki içerik, site yönetimi, internetten satış olacak. maaş+prim olarak bana telefonda söylendi. Bana bir riski var mıdır bu işlemin sizce?
    Yapılan iş hukuki. Sen işin e-pazarlama tarafı ile uğraşacaksın. Senin çalıştığın şirket ile ilgili aldığın bir risk yok. İş sözleşmesi yapacaklardır seninle bu sözleşmeyi iyi oku imzalamadan. Ama adamlar para aldıkları malları teslim ettikleri sürece ve senin şirkette herhangi bir imza yetkin olmadığı sürece bir sorumluluğun da olmaz.