• 20-09-2022, 00:33:42
    #1
    Geçtiğimiz yıl 650 TL'ye oturuyorduk bu yıl, 850 TL yaptık, ama kiraların çok uçtuğunu 2 bin TL civarı yapmamızı istedi, sonra caydı 1500'e yeğenime kiraya vereceğim dedi, sonra bize 1000 TL bari verin dedi, şimdi de evi emlakçıya vermiş o da satılık ilanı astı, sahibindene verdi, eve müşteri getiriyor evde olmayınca göstermediler diye ev sahibini arayıp bizi şikayet ediyor.

    Hafta sonu evde değildik dışarıda emlakçı aradı evde değiliz dedik, yarın gelin dedik o da pazartesi geliriz dedi, buna rağmen ev sahibine evi göstermiyorlar demiş.

    Gelen müşteri ev kışın nasıl diye bize sordu bizde soğuk oluyor dedik, sadece 2 petek yaktık 950 TL bir de bir kamyon odun yaktık dedik, müşteri vazgeçti, emlakçı ev sahibine şikayet etti, ev sahibi yarım saat bizi telefon da azarladı müşteriye neden soğuk diyorsunuz diye ve hemen çıkın evden mahkemeye veririm dedi ara sıra geliyorum eve gibi şeyler söyledi biz de polisi ararız deyince vazgeçti akşam evlerine gidip 850 TL verdik, 5 kat yukarı asansör yok, ev sobalı doğalgazlı bu yıl 2 binden aşağı fatura gelmez, yakacak da lazım, ayrıca ev yok olanlarda fahiş fiyat, 3 bin 5 bin istiyorlar dedik bize müşteriye iyi davranın evi övün kötü bir şey söylemeyin 6 senedir oturuyorsunuz diyor, sanki ben emlakçının yanında elemanmıyım bana maaş mı veriyor, bana ne müşteri evi alınca o da benim üstüme gelir neden yalan söyledin diye.

    Bir çok şehire göre uygun gelebilir, şaşabilirsiniz, ama karşı komşumuz suriyeli ve 600 TL ye oturuyor, binada 1500 TL veren yok, 9 dairenin 6 sı suriyeli.

    Sözleşme yok, ilk oturduğumuz zaman Allah şahit ki siz oturduğunuz sürece satmayacağım demişti, şimdi de hatırlatınca sözleşme yapsaydınız diyor, ben de sözleşme Allah dedik ya dedim, yoksa tutmuyoruz evi deyince satılık kiralık yazısını kendi elinle indirdinya dedim, o 6 sene önceydi diyor, birden kiralar 3-5 kat arttı diyor bedava oturuyorsunuz diyor, içinde otururken artıramayacağını anlayınca o kadar, çıkın diyor.
  • 20-09-2022, 00:40:03
    #2
    Ver mahkemeye de en az 2-3 sene sürer bırak uğraşsın dursun kiranıda yıllık tefe tüfe üzerinden arttırarak ödemeye devam et.
  • 20-09-2022, 00:48:57
    #3
    yanlış anlamayın , Kayseri
  • 20-09-2022, 16:46:50
    #4
    Bugün aramış bizimkileri, bu sefer de 1 aylık önden kira verdiğimiz halde, 15 gün içinde çıkmazsanız doğalgazınızı keserim fatura benim üstüme demiş, elekrik ve su ilginçtir ki onun üstüne değil, o kimden aldıysa evi hala onun üstüne o yüzden onları kesemiyor.

    Kestirirse habercileri polisi ne varsa ararım, böyle şey mi olur, haberlere baktım maalesef kira sözleşmesi yapmayıp bu yönteme başvuruyorlarmış.

    Eskiden maaşın yarısını kiraya versen öbür yarısıyla temel ihtilaçlarını az da olsa alıyordun, şimdi öyle değil, 8 tl olan salça 45 tl olmuş, demek ki ev sahiplerine verilen parayı hükümet siyaseten bir teknikle başka üreticilere gitsin diye diğer şeylerin fiyatını yükseltti mecbur kira az olacak şu olayı anlamıyorlar, Suriyeliler tek evlere çıkıyor biz ortak ev mi tutacağız bundan sonra.
  • 20-09-2022, 16:50:34
    #5
    kiracı her zaman haklı olmuyor işte ev sahibi gerçekten çok insaflı rakamlar vermiş 1k ya kira bulabiliyorsanız oturun.
    diğer konularda haklısınız emlakçıyı da eve köye almayın çok satmak istiyorsa boşaldıktan sonra satar
  • 20-09-2022, 17:01:12
    #6
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    kiracı her zaman haklı olmuyor işte ev sahibi gerçekten çok insaflı rakamlar vermiş 1k ya kira bulabiliyorsanız oturun.
    diğer konularda haklısınız emlakçıyı da eve köye almayın çok satmak istiyorsa boşaldıktan sonra satar
    Tamamen haklı olmayabiliriz ancak 1k değil derdi öyle olsa sözleşme imzalayalım derdi bir dediği bir dediğini tutmuyor aklında 2-3k var, bu evin ısınma sorunu var 5 kat yukarı asansör yok belki doğalgaz en az normal evlere mantolu evlere aşağı katlara göre 2-3 kat gelecek o da 3k dan aşağı değil, ayrıca yeri geliyor 1500-2000 verelim çıkalım diyoruz ev yok ev bulamayınca ne yapacağız 10 bin istese verecek miyiz yani.
  • 20-09-2022, 17:13:26
    #7
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    ilgice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçtiğimiz yıl 650 TL'ye oturuyorduk bu yıl, 850 TL yaptık, ama kiraların çok uçtuğunu 2 bin TL civarı yapmamızı istedi, sonra caydı 1500'e yeğenime kiraya vereceğim dedi, sonra bize 1000 TL bari verin dedi, şimdi de evi emlakçıya vermiş o da satılık ilanı astı, sahibindene verdi, eve müşteri getiriyor evde olmayınca göstermediler diye ev sahibini arayıp bizi şikayet ediyor.

    Hafta sonu evde değildik dışarıda emlakçı aradı evde değiliz dedik, yarın gelin dedik o da pazartesi geliriz dedi, buna rağmen ev sahibine evi göstermiyorlar demiş.

    Gelen müşteri ev kışın nasıl diye bize sordu bizde soğuk oluyor dedik, sadece 2 petek yaktık 950 TL bir de bir kamyon odun yaktık dedik, müşteri vazgeçti, emlakçı ev sahibine şikayet etti, ev sahibi yarım saat bizi telefon da azarladı müşteriye neden soğuk diyorsunuz diye ve hemen çıkın evden mahkemeye veririm dedi ara sıra geliyorum eve gibi şeyler söyledi biz de polisi ararız deyince vazgeçti akşam evlerine gidip 850 TL verdik, 5 kat yukarı asansör yok, ev sobalı doğalgazlı bu yıl 2 binden aşağı fatura gelmez, yakacak da lazım, ayrıca ev yok olanlarda fahiş fiyat, 3 bin 5 bin istiyorlar dedik bize müşteriye iyi davranın evi övün kötü bir şey söylemeyin 6 senedir oturuyorsunuz diyor, sanki ben emlakçının yanında elemanmıyım bana maaş mı veriyor, bana ne müşteri evi alınca o da benim üstüme gelir neden yalan söyledin diye.

    Bir çok şehire göre uygun gelebilir, şaşabilirsiniz, ama karşı komşumuz suriyeli ve 600 TL ye oturuyor, binada 1500 TL veren yok, 9 dairenin 6 sı suriyeli.

    Sözleşme yok, ilk oturduğumuz zaman Allah şahit ki siz oturduğunuz sürece satmayacağım demişti, şimdi de hatırlatınca sözleşme yapsaydınız diyor, ben de sözleşme Allah dedik ya dedim, yoksa tutmuyoruz evi deyince satılık kiralık yazısını kendi elinle indirdinya dedim, o 6 sene önceydi diyor, birden kiralar 3-5 kat arttı diyor bedava oturuyorsunuz diyor, içinde otururken artıramayacağını anlayınca o kadar, çıkın diyor.
    Kirayı eldenmi veriyorsunuz yoksa hesaba mı atıyorsunuz.Hesaba atarken kira ödemesi diye belirtiyormusunuz ?
  • 20-09-2022, 17:19:32
    #8
    Backlog adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirayı eldenmi veriyorsunuz yoksa hesaba mı atıyorsunuz.Hesaba atarken kira ödemesi diye belirtiyormusunuz ?
    Kirayı elden veriyoruz evleri bize yakın 6 senedir oturuyoruz her sene yüzde 20-25 artırdık, başlarda ben kiracıyım siz ev sahibisiniz bile derdi sonradan birden böyle oldu adam anlamak mümkün değil hale girdi, eve bizim üstümüze olan internet faturası var, evin diğer faturalarını otomatik ödeme şeklinde bankadan ödedik, adres kaydında burada oturuyor gözüküyoruz. Kendine gelince bankaya yatırmayın ikimizde ceza alırım diyor, kabul etmiyor, böyle cıvıtacağını bilsem sözleşme banka ne varsa yapardım ama adam çok iyi yaklaştı bize, birden değişti.
  • 20-09-2022, 17:27:21
    #9
    ilgice adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kirayı elden veriyoruz evleri bize yakın 6 senedir oturuyoruz her sene yüzde 20-25 artırdık, başlarda ben kiracıyım siz ev sahibisiniz bile derdi sonradan birden böyle oldu adam anlamak mümkün değil hale girdi, eve bizim üstümüze olan internet faturası var, evin diğer faturalarını otomatik ödeme şeklinde bankadan ödedik, adres kaydında burada oturuyor gözüküyoruz. Kendine gelince bankaya yatırmayın ikimizde ceza alırım diyor, kabul etmiyor, böyle cıvıtacağını bilsem sözleşme banka ne varsa yapardım ama adam çok iyi yaklaştı bize, birden değişti.
    Şuan uzlaşmaya çalışın eğer uzlaşamazsanız şikayette bulunun. Vergi dairesine şikayet edin kendisini .Belliki evi boş gösteriyor .Güzel bir ceza yesin aklı başına gelir belki .

    Çok geçmiş olsun çok üzücü bir durum .Allah yardımcınız olsun.