• 16-09-2022, 00:54:04
    #19
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aya gittiler. Orada su da yok. Elbiseyi çıkarıp ay tozu ile teyemmüm de yapılamıyor. Kıble de gökte. Yani insanlar uzaya ve aya gitti. Ama müslümanlar bu kafada oldukça onların bir yere gidemeyecekleri aşikar.
    Bilemiyorum hocam gidildiğini düşünmüyorum açıkcası Nasa ilk giden kurum şuan da tekrar gidilecek mi diye sorular sorulduğun da "o teknolojimiz şuan da yok " gibi bir şey demişlerdi.
    51 Yıl öncesinin teknolojisiyle gidilen Ay'a şuan da sefer atmaları gerekiyordu diye düşünüyorum.
  • 16-09-2022, 00:56:08
    #20
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Abdullah Parlıyan Meali
    Ey insanlar ve cinler topluluğu! Ölümden ve Allah'ın azabından kurtulmak için, göklerin ve yeryüzünün çevresini aşıp gitmeye gücünüz yeterse, geçin kaçın bakalım. Ama geçip kaçamazsınız, O sizi her yönden kuşatmıştır, O'nun hükmünden kurtulamazsınız, böyle bir güç ve kuvvet size verilmemiştir.

    Bu ayeti başka şekillerde mealini yapmışlar resmen şu an meal farklarının ne kadar önemli olduğunu anladım.

    Diyanet İşleri Meali (Yeni) Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin uçlarından bucaklarından geçip gitmeye gücünüz yeterse geçip gidin. Büyük bir güç olmadıkça geçip gidemezsiniz.
    "böyle bir güç ve kuvvet size verilmemiş " derken roket mi acaba çok farklı sonuçlara çekilebilir
  • 16-09-2022, 00:59:36
    #21
    Selim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    "böyle bir güç ve kuvvet size verilmemiş " derken roket mi acaba çok farklı sonuçlara çekilebilir
    evet çekilebilir fakat genel başka ayetlerde önemli hakim birinin yorumlaması lazım
  • 16-09-2022, 01:06:40
    #22
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Elbette yazmıyor ama genel toplama baktığımız zaman dini konulara hakim birinin yorumunu bekliyorum.
    Dini konulara hakim biri değilim ama insanlığa bu bilimi yönetenler uçsuz bucaksız bir yerlere gidileceğini gösterdiler ve açıkçası bunu da başardılar. Bilmem kaç ışık ötesine webb uzay teleskobu yollandı. Işık ötesi demek sınırsız anlamı taşır biraz da. Işık ötesi ne demek abi. Yani biz gidiyoruz ahanda resimler videolar. Ama Rahman 33 demez mi

    ''Ey cinler ve insanlar topluluğu, göklerin ve yerin çevresinden geçip gitmeye gücünüz yetiyorsa geçip gidin. ama üstün bir güç olmadan geçemezsiniz.'' allah'ın emrinden ve takdirinden kaçamazsınız. o, sizi kuşatmıştır. o'nun hükmünden ve hakkınızda vereceği karârdan kurtulamayacaksınız."

    Bu ayet bile aslında çok şey açıklıyor. O zaman şunu anlamak gerekiyor. Elon Musk ya da Nasa artık neyse ilahi bir güce mi sahipler. Öyle ya. Sınırsız bir evren deyimini soktular içimize.

    Bilim'den sen ne anlarsın, saçmalıyorsun diyebilirsin ama ben uzay hakkında harikulade de bir şey yapılabildiğini sanmıyorum bu zamana kadar. Mekikler yatırımlar milyar dolar harcamalar falan bunlar insanların kafasını karıştırıyor. Eskiden bende hayran hayran izler ve araştırırdım. Ama artık açıkçası hiç ilgimi çekmiyor bu tarz haberler.

    Geçenler de şey okudum. Bilmem ne kadar uzakta okyanusu olan bir dünya bulunmuş. Dünya içinde bir yerden bahsetmiyorlarsa bende başka bir şey bilmiyorum

    Biraz uçuk konuşmuş olabilirim ama son zamanlarda sorgulamaya başladım. Sorguladıkça yaratanın ne kadar kudret sahibi olduğunu anlıyorum.
  • 16-09-2022, 01:12:46
    #23
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dini konulara hakim biri değilim ama insanlığa bu bilimi yönetenler uçsuz bucaksız bir yerlere gidileceğini gösterdiler ve açıkçası bunu da başardılar. Bilmem kaç ışık ötesine webb uzay teleskobu yollandı. Işık ötesi demek sınırsız anlamı taşır biraz da. Işık ötesi ne demek abi. Yani biz gidiyoruz ahanda resimler videolar. Ama Rahman 33 demez mi

    ''Ey cinler ve insanlar topluluğu, göklerin ve yerin çevresinden geçip gitmeye gücünüz yetiyorsa geçip gidin. ama üstün bir güç olmadan geçemezsiniz.'' allah'ın emrinden ve takdirinden kaçamazsınız. o, sizi kuşatmıştır. o'nun hükmünden ve hakkınızda vereceği karârdan kurtulamayacaksınız."

    Bu ayet bile aslında çok şey açıklıyor. O zaman şunu anlamak gerekiyor. Elon Musk ya da Nasa artık neyse ilahi bir güce mi sahipler. Öyle ya. Sınırsız bir evren deyimini soktular içimize.

    Bilim'den sen ne anlarsın, saçmalıyorsun diyebilirsin ama ben uzay hakkında harikulade de bir şey yapılabildiğini sanmıyorum bu zamana kadar. Mekikler yatırımlar milyar dolar harcamalar falan bunlar insanların kafasını karıştırıyor. Eskiden bende hayran hayran izler ve araştırırdım. Ama artık açıkçası hiç ilgimi çekmiyor bu tarz haberler.

    Geçenler de şey okudum. Bilmem ne kadar uzakta okyanusu olan bir dünya bulunmuş. Dünya içinde bir yerden bahsetmiyorlarsa bende başka bir şey bilmiyorum

    Biraz uçuk konuşmuş olabilirim ama son zamanlarda sorgulamaya başladım. Sorguladıkça yaratanın ne kadar kudret sahibi olduğunu anlıyorum.
    Evrenin sonsuz olduğunu kuran zaten söylüyor hocam, dediğinize katılıyorum uzay konusun da çok bir şey yapıldığını düşünmüyorum. Gönderilen uydular da hava akımının olmadığı bir katmana gidiyor geçemiyorlar diye düşünüyorum. 51 yıl önce gidilen bir yere 51 sene de sefer düzenlenmesi turizme açılması gerekiyordu.
    Nasa'nın bir açıklamasını görmüştüm yukarıda ki mesajımda da söyledim de o gün ki teknolojileri yokmuş gibi saçma bir açıklaması vardı.
  • 16-09-2022, 01:18:26
    #24
    Yazmayayım yazmayayım diyorum ama susmak da olmuyor işte be dostum Dünya şartlarında bile dinler adil olamazken Mars veya farklı bir yerde o işler biraz zor. Dinlerden adil olmalarını beklersin ama mesela bir bölge 4 saat oruç tutarken diğeri 23 saat tutar ve herkes eşittir denir, bir yerde serin serin rahatça ibadet edilirken bir yerde -40 derece, diğer yerde +40 derece de ibadet edilir. Kimi bölgenin suya erişimi yok, kimi yerde yiyecek ekmek yok, herhangi bir eşitlik veya adalet söz konusu değil, dünya dışında da bu böyle olur ama oraya gelene kadar düşünülmesi gereken çok şey var. Mars insan yaşamı için en azından şimdi uygun değil, önceden uygun olduğunu ve gelecekte de uygun hale getirilebileceğini düşünüyorum ama içinde bulunduğumuz gezegeni korumak ve güzelleştirmek Mars zahmetinden çok daha kolay olacaktır. Mars veya Ay programları aslında yaşamak için değil, bir nevi üs kurmak için, deney amaçlı diyebiliriz yani yoksa hadi tüm insanlık kalkın Mars'a gidiyoruz gibi bir durum yok ortada. İş o raddeye geldiğinde zaten biz dünyada olmayız, olsak bile bizi kim nereye götürecek. Fazla derine inmeden şunu da belirteyim Mars gibi bir vizyona sahip insanlar ve orada yaşamayı düşünenler veya orada yaşayacak ender seçilmiş insanın arasına girenler zaten din konularını çoktan aşmış olacaktır diye düşünüyorum.

    Herkes görüş belirtmekte özgür ama klişelere fazla takılmamak lazım. İlk Ayet oku imiş, tam olarak ikranın o anlama geldiği bile meçhul, ilk Ayetin o oluşu meçhul, Ayet gelip gelmediği de meçhul, dünya üzerinde bir din gerçektir hadi diyelim 580 din arasında, o zaman 579 tanesi yalan ama gerçek olan hangisi o da meçhul. Dinler diye genellediğin için tek bir din üzerinden yorum yapmadım bu arada dikkatini çekerim. Bir din üzerinden uzay yorumu yapacaksak mesela Tanrı'nın arşı yani tahtı yeryüzünün yani dünyanın üzerinde bir denizdedir ve arşını 8 melek taşımaktadır, hatta bir Ayette 2 denizin birbirine karışmama olayı gökyüzündeki deniz ve yeryüzü denizleridir diye bir tartışma bile vardır belirli bir kesim arasında. Eee o zaman Tanrının arşını geçip ileriden sola döndüğümüzde mi Mars'a gideceğiz yoksa Mars'ı geçince hemen sağda mı bu arş, bunu da asla bilemeyiz. Mars'a gitmeyin mi yazıyor diyenlere bakma yine de, belirli bir kesim sadece yazılanlar ve yazılmayanlar olarak olaya bakıyor. Tanrının elçisi karpuzun nasıl yenileceğinden bahsetmedi diye karpuz yemeyi reddeden şeyhler var diye yazmıştım daha önce. Birileri istiyor ki her şey satır satır yazılmış olsun. Kar yağışı bile yazılı değil, Mars nasıl yazılı olsun, elmadan armuttan da bahsedilmiyor, çoğunlukla hurmadan bahsediliyor, Mars'a gitmeyin veya MArs'a gidin mi yazması bekleniyor yani açık açık, eleştirmek gibi olmasın ama elbette Marstan bahsedilmez, bu kulağa biraz mantıksız geliyor. Aslında doğru soru ne biliyor musun? Mars veya herhangi başka bir gezegen veya yıldız, belki de asteroit ya da uydu da yaşam imkanını bize din mi sunacak yoksa bilim mi? Doğru soru bu, tabi bana göre. Herkesin fikri kendine tabi, benim dünyada bile dinlerle işim olmuyor ki başka bir gezegende olsun.
  • 16-09-2022, 01:18:59
    #25
    Selim32 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evrenin sonsuz olduğunu kuran zaten söylüyor hocam, dediğinize katılıyorum uzay konusun da çok bir şey yapıldığını düşünmüyorum. Gönderilen uydular da hava akımının olmadığı bir katmana gidiyor geçemiyorlar diye düşünüyorum. 51 yıl önce gidilen bir yere 51 sene de sefer düzenlenmesi turizme açılması gerekiyordu.
    Nasa'nın bir açıklamasını görmüştüm yukarıda ki mesajımda da söyledim de o gün ki teknolojileri yokmuş gibi saçma bir açıklaması vardı.
    2018 yılında bir nasa yetkilisi demişti onu.

    "Ay'a gittiğimiz teknolojiyi yok ettik. Yeniden yapmak acı verici bir süreç olur" demişti.

    Evet çok saçma geliyor bazı şeyler. Evren sonsuz ama hiç aşılamadı ki hocam. Aşılamadı diyorum sanki yanlarındaymışım gibi 😅 ama akli selim bir insan bu tarz durumları daha net görebilir
  • 16-09-2022, 01:19:31
    #26
    serhat67 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dini konulara hakim biri değilim ama insanlığa bu bilimi yönetenler uçsuz bucaksız bir yerlere gidileceğini gösterdiler ve açıkçası bunu da başardılar. Bilmem kaç ışık ötesine webb uzay teleskobu yollandı. Işık ötesi demek sınırsız anlamı taşır biraz da. Işık ötesi ne demek abi. Yani biz gidiyoruz ahanda resimler videolar. Ama Rahman 33 demez mi

    ''Ey cinler ve insanlar topluluğu, göklerin ve yerin çevresinden geçip gitmeye gücünüz yetiyorsa geçip gidin. ama üstün bir güç olmadan geçemezsiniz.'' allah'ın emrinden ve takdirinden kaçamazsınız. o, sizi kuşatmıştır. o'nun hükmünden ve hakkınızda vereceği karârdan kurtulamayacaksınız."

    Bu ayet bile aslında çok şey açıklıyor. O zaman şunu anlamak gerekiyor. Elon Musk ya da Nasa artık neyse ilahi bir güce mi sahipler. Öyle ya. Sınırsız bir evren deyimini soktular içimize.

    Bilim'den sen ne anlarsın, saçmalıyorsun diyebilirsin ama ben uzay hakkında harikulade de bir şey yapılabildiğini sanmıyorum bu zamana kadar. Mekikler yatırımlar milyar dolar harcamalar falan bunlar insanların kafasını karıştırıyor. Eskiden bende hayran hayran izler ve araştırırdım. Ama artık açıkçası hiç ilgimi çekmiyor bu tarz haberler.

    Geçenler de şey okudum. Bilmem ne kadar uzakta okyanusu olan bir dünya bulunmuş. Dünya içinde bir yerden bahsetmiyorlarsa bende başka bir şey bilmiyorum

    Biraz uçuk konuşmuş olabilirim ama son zamanlarda sorgulamaya başladım. Sorguladıkça yaratanın ne kadar kudret sahibi olduğunu anlıyorum.
    Bazı arkadaşlar ay a gidilmediğini de iddaa edebiliyor abd ile rusya rekabet halindeydi ay a kesin olarak gidildi. Gittiğinde de bayraklarını diktiler .Bulunan gezegenler de gerçek. Bizim bulunduğumuz galaksi ile andromeda galaksisi çarpışacak. Yani aslında o okyanus bulunan gezegenlere gitmekte fayda etmeyecek. Başka galaksilere gidecek aletler keşfetmesi gerekiyor insanlığın. Uzay teleskobu ışık yılı uzağa konulmadı dünyaya yakın. zaten ışık yılına gitmesi münkün değil. Çektiği görüntüler ışık yılı uzakta. Biz o gezegenlerin yüzlerce yıl önceki halini görüyoruz

    https://staticb.yolcu360.com/blog/wp...orungesi-1.jpg
    • Shelby
    Shelby bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 16-09-2022, 02:00:08
    #27
    BetaHouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazmayayım yazmayayım diyorum ama susmak da olmuyor işte be dostum Dünya şartlarında bile dinler adil olamazken Mars veya farklı bir yerde o işler biraz zor. Dinlerden adil olmalarını beklersin ama mesela bir bölge 4 saat oruç tutarken diğeri 23 saat tutar ve herkes eşittir denir, bir yerde serin serin rahatça ibadet edilirken bir yerde -40 derece, diğer yerde +40 derece de ibadet edilir. Kimi bölgenin suya erişimi yok, kimi yerde yiyecek ekmek yok, herhangi bir eşitlik veya adalet söz konusu değil, dünya dışında da bu böyle olur ama oraya gelene kadar düşünülmesi gereken çok şey var. Mars insan yaşamı için en azından şimdi uygun değil, önceden uygun olduğunu ve gelecekte de uygun hale getirilebileceğini düşünüyorum ama içinde bulunduğumuz gezegeni korumak ve güzelleştirmek Mars zahmetinden çok daha kolay olacaktır. Mars veya Ay programları aslında yaşamak için değil, bir nevi üs kurmak için, deney amaçlı diyebiliriz yani yoksa hadi tüm insanlık kalkın Mars'a gidiyoruz gibi bir durum yok ortada. İş o raddeye geldiğinde zaten biz dünyada olmayız, olsak bile bizi kim nereye götürecek. Fazla derine inmeden şunu da belirteyim Mars gibi bir vizyona sahip insanlar ve orada yaşamayı düşünenler veya orada yaşayacak ender seçilmiş insanın arasına girenler zaten din konularını çoktan aşmış olacaktır diye düşünüyorum.

    Herkes görüş belirtmekte özgür ama klişelere fazla takılmamak lazım. İlk Ayet oku imiş, tam olarak ikranın o anlama geldiği bile meçhul, ilk Ayetin o oluşu meçhul, Ayet gelip gelmediği de meçhul, dünya üzerinde bir din gerçektir hadi diyelim 580 din arasında, o zaman 579 tanesi yalan ama gerçek olan hangisi o da meçhul. Dinler diye genellediğin için tek bir din üzerinden yorum yapmadım bu arada dikkatini çekerim. Bir din üzerinden uzay yorumu yapacaksak mesela Tanrı'nın arşı yani tahtı yeryüzünün yani dünyanın üzerinde bir denizdedir ve arşını 8 melek taşımaktadır, hatta bir Ayette 2 denizin birbirine karışmama olayı gökyüzündeki deniz ve yeryüzü denizleridir diye bir tartışma bile vardır belirli bir kesim arasında. Eee o zaman Tanrının arşını geçip ileriden sola döndüğümüzde mi Mars'a gideceğiz yoksa Mars'ı geçince hemen sağda mı bu arş, bunu da asla bilemeyiz. Mars'a gitmeyin mi yazıyor diyenlere bakma yine de, belirli bir kesim sadece yazılanlar ve yazılmayanlar olarak olaya bakıyor. Tanrının elçisi karpuzun nasıl yenileceğinden bahsetmedi diye karpuz yemeyi reddeden şeyhler var diye yazmıştım daha önce. Birileri istiyor ki her şey satır satır yazılmış olsun. Kar yağışı bile yazılı değil, Mars nasıl yazılı olsun, elmadan armuttan da bahsedilmiyor, çoğunlukla hurmadan bahsediliyor, Mars'a gitmeyin veya MArs'a gidin mi yazması bekleniyor yani açık açık, eleştirmek gibi olmasın ama elbette Marstan bahsedilmez, bu kulağa biraz mantıksız geliyor. Aslında doğru soru ne biliyor musun? Mars veya herhangi başka bir gezegen veya yıldız, belki de asteroit ya da uydu da yaşam imkanını bize din mi sunacak yoksa bilim mi? Doğru soru bu, tabi bana göre. Herkesin fikri kendine tabi, benim dünyada bile dinlerle işim olmuyor ki başka bir gezegende olsun.
    Bende tam sizi etiketleyecektim. Din ve Bilim uzmanlığınız takdire şayan. İnanan biri olarak nezaman din ile alakalı yazdıklarınızı okusam sürekli kafamda soru işaretleri bırakıyorsunuz. Ama ben her halükarda sorularımın cevabını bilemesemde inanmayı tercih ediyorum. Mutlaka bir yaratıcının var olduğuna inanıyorum.
    Bence din ve bilim kesin olarak hiçbirzaman kanıtlanamaz.
    Yani birisi Ahirete gidip gelebilirmi? Veya birisi ilk insanın olduğu zamana gidebilir ve onun Hz Adem olmadığını kanıtlayabilir mi?
    Kesin kanıtlama dediğim bu. Ne din nede bilim son insana kadar asla kanıtlanamayacak.