• 07-09-2022, 16:33:25
    #19
    DermanD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öyle demeyin yazara göre bakarsak beş para etmez işlerde çıkıyor. Ama O çürükleri saymadan genel bir ortalama ile gerçekten en basit paketler 5-6 tl eder. Fakat birisi benden 10 tl istiyorsa, o işin hakkını verecektir. Youtube da öğretilenleri izleyip de ben profesyonelim demekle olmaz.
    Haklısınız hocam, ben taban fiyat bu miktarda olmalı demek istedim. Geçen sene kurumsal firmalara 7-10₺ bandında yazıyordum. Bu sene fiyatları 12-15₺ civarına çektik. Yakında daha da artacağına eminim. 1 saat çalışıp ekmek alamayacaksak çalışmanın manası yok.
  • 07-09-2022, 16:35:51
    #20
    lite adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Haklısınız hocam, ben taban fiyat bu miktarda olmalı demek istedim. Geçen sene kurumsal firmalara 7-10₺ bandında yazıyordum. Bu sene fiyatları 12-15₺ civarına çektik. Yakında daha da artacağına eminim. 1 saat çalışıp ekmek alamayacaksak çalışmanın manası yok. Siz işveren olarak bence bu konuda bonkör davranmalısınız. Karşınızdaki de bir insan, eve ekmek götürmeye çalışacaktır. 100 kelime/2₺ çalışırsanız beklentinizi de düşürmeniz gerekir.
    Ayyynen öyle. Herkes çalıştığının hakkını almalı
  • 07-09-2022, 17:34:30
    #21
    Valla dostum kimseye suç bulamıyorum.. Bu ülkede eğitim yetersiz.. İyi eğitim almakta çok lüks.. İşini doğru dürüst yapan insanlarda o paralara çalışmıyor.. Adamın bilgisi var çünkü.. Sen 3-4 tl verirsin adam 15-20 TL ister.. Piyasanın geneli böyle sadece yazı işi değil.. Bak örnek verim.. Bundan 10 sene önce ajansa girdim.. Yetiştirilmek üzere eleman aranıyor diye.. Orada grafikerliği öğrendim ama nasıl.. Adamda 2 tb vectör arşivi var.. Font arşivi filan.. Adam orada vectörü parçala birleştir al sana logo tüm müşterilere bu şekilde çalışıyor koskoca ajans işte.. 1 Sene filan takıldım yanında işi kaptım.. Hatta biraz içine girince bu sefer adam bu efekti nasıl verdin şunu nasıl yaptın demeye başladı.. Sonra adam dükkanı sana bırakıcam artık ben uzaktan müşterileri yönlendiririm.. Adam dünya turuna çıkıcak kısaca ben işleri yürütücem.. Bana çok ters geldi bıraktım.. Mesela bir kuzenimde amerikada 6 ay eğitim aldı bambaşka bir seviyeye geldi.. Tabletten çizim yapıp pcye vectör olarak atıyor.. Hem zevkli hemde daha özgün tasarımlar çıkıyor.. Burda Demek istediğim 1 senede Türkiyede aldığım eğitim 6 ayda alınan Amerika eğitimin yanına bile yaklaşamaz..
  • 07-09-2022, 17:35:09
    #22
    Yazılım konusunda da aynı sorundan muzdaribim.
    İşi bilmeyen adamlar işi almak istiyor ama doğru düzgün, istenilen kalitede beceremiyor.
  • 07-09-2022, 17:40:42
    #23
    Anonymouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Valla dostum kimseye suç bulamıyorum.. Bu ülkede eğitim yetersiz.. İyi eğitim almakta çok lüks.. İşini doğru dürüst yapan insanlarda o paralara çalışmıyor.. Adamın bilgisi var çünkü.. Sen 3-4 tl verirsin adam 15-20 TL ister.. Piyasanın geneli böyle sadece yazı işi değil.. Bak örnek verim.. Bundan 10 sene önce ajansa girdim.. Yetiştirilmek üzere eleman aranıyor diye.. Orada grafikerliği öğrendim ama nasıl.. Adamda 2 tb vectör arşivi var.. Font arşivi filan.. Adam orada vectörü parçala birleştir al sana logo tüm müşterilere bu şekilde çalışıyor koskoca ajans işte.. 1 Sene filan takıldım yanında işi kaptım.. Hatta biraz içine girince bu sefer adam bu efekti nasıl verdin şunu nasıl yaptın demeye başladı.. Sonra adam dükkanı sana bırakıcam artık ben uzaktan müşterileri yönlendiririm.. Adam dünya turuna çıkıcak kısaca ben işleri yürütücem.. Bana çok ters geldi bıraktım.. Mesela bir kuzenimde amerikada 6 ay eğitim aldı bambaşka bir seviyeye geldi.. Tabletten çizim yapıp pcye vectör olarak atıyor.. Hem zevkli hemde daha özgün tasarımlar çıkıyor.. Burda Demek istediğim 1 senede Türkiyede aldığım eğitim 6 ayda alınan Amerika eğitimin yanına bile yaklaşamaz..
    Hocam evet eğitim çok önemli ama tek başına yetersiz. Yani ben para vermekten çekinmiyorum fakat sorumluluk sahibi olunması gerek. Bende işin içindeyim ve 100 tl isteyen adam o parayı aldığında, en ince ayrıntıya kadar sorunsuz olmalı. Yoksa 5 lira yapanla 20 liraya yapan arasında fark kalmıyor
  • 07-09-2022, 17:44:31
    #24
    başlıktan kalite nedir ne değildir.
    kalitesiz ne değildir koymuşsunuz

    saygı duyuyorum dua edin 0,50 krş diyebilirler yapan bile olabilir.
  • 07-09-2022, 18:02:17
    #25
    DermanD adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam evet eğitim çok önemli ama tek başına yetersiz. Yani ben para vermekten çekinmiyorum fakat sorumluluk sahibi olunması gerek. Bende işin içindeyim ve 100 tl isteyen adam o parayı aldığında, en ince ayrıntıya kadar sorunsuz olmalı. Yoksa 5 lira yapanla 20 liraya yapan arasında fark kalmıyor
    Orası öyle. 100 TL isteyipte adam yine hata yapıyorsa çok öz güvenli o zaman

    Bende çok görüyorum bu aralar yazı makale işleri filan kendime direk şunu soruyorum.. Zaten boş zamanım var alayım yazayım.. Diğer yanım diyor imla hatası yazım yanlışı çok yaparsın sen vazgeçiyorum.. Ama benim gibi düşünen yok yazayım paramı alayım Yaklaşık 7-8 ülke gezdim.. Örnek Türkiye'de Opel servisine gittim.. Birebir yaşanmış bir olay dedim ki arabam titriyor bir bakarmısınız.. Adamlar V kayışı değiştirdi.. Yağ filtresi mazot filtresi yağ filan değiştirip 2 saat beni bekletip teslim ettiler.. Neyse uzun yola çıktım 8. gün araba gitmiyor yolda durdu.. Sanayiye çektirdim adam debriyaj setin tamamen çöp olmuş dedi.. Sipariş verdik 6 gün sonra yine yollara çıktık.. Baştan savmaya alışmışız.. Birde Almanyada arkadaşım gezdirdi baya bir hollanda isviçre filan isviçre de araç arıza verdi.. ADAC firmasını aradı arkadaşım 5dk içinde araç geldi. Servise götürdüler bizede son model bir araç verdiler.. Aracı 1 gün içinde tamir ettiler.. Ertesi gün Yanımıza getirip diğer aracı aldılar.. Birde tamir yapan adam örnek balataları 6 ay sonra değiştir tekerleğin ön tarafta ismi aklıma gelmiyor bir tane kauçuk yırtılmış adam bunuda değiştirdim önemli diye not düşmüş aracın takla atmasına neden olabilir diye.. Herşeyi elden geçirmişler kısaca ama adamlarda eğitim disiplin herşey var baktığın zaman yolda makas atan göremezsin.. ben görmedim şahsen
  • 07-09-2022, 18:42:49
    #26
    Anonymouse adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Orası öyle. 100 TL isteyipte adam yine hata yapıyorsa çok öz güvenli o zaman

    Bende çok görüyorum bu aralar yazı makale işleri filan kendime direk şunu soruyorum.. Zaten boş zamanım var alayım yazayım.. Diğer yanım diyor imla hatası yazım yanlışı çok yaparsın sen vazgeçiyorum.. Ama benim gibi düşünen yok yazayım paramı alayım Yaklaşık 7-8 ülke gezdim.. Örnek Türkiye'de Opel servisine gittim.. Birebir yaşanmış bir olay dedim ki arabam titriyor bir bakarmısınız.. Adamlar V kayışı değiştirdi.. Yağ filtresi mazot filtresi yağ filan değiştirip 2 saat beni bekletip teslim ettiler.. Neyse uzun yola çıktım 8. gün araba gitmiyor yolda durdu.. Sanayiye çektirdim adam debriyaj setin tamamen çöp olmuş dedi.. Sipariş verdik 6 gün sonra yine yollara çıktık.. Baştan savmaya alışmışız.. Birde Almanyada arkadaşım gezdirdi baya bir hollanda isviçre filan isviçre de araç arıza verdi.. ADAC firmasını aradı arkadaşım 5dk içinde araç geldi. Servise götürdüler bizede son model bir araç verdiler.. Aracı 1 gün içinde tamir ettiler.. Ertesi gün Yanımıza getirip diğer aracı aldılar.. Birde tamir yapan adam örnek balataları 6 ay sonra değiştir tekerleğin ön tarafta ismi aklıma gelmiyor bir tane kauçuk yırtılmış adam bunuda değiştirdim önemli diye not düşmüş aracın takla atmasına neden olabilir diye.. Herşeyi elden geçirmişler kısaca ama adamlarda eğitim disiplin herşey var baktığın zaman yolda makas atan göremezsin.. ben görmedim şahsen
    Valla çok iyi bir örnek oldu. Gerçekten insan yaptığı işi sevmeli, sevdiği işi yapmalı. Şimdiye kadar onlarca farklı sektörde çalıştım ve en sonunda dijital alemin bana göre olduğunu gördüm. Hem işimi severek ve dürüst bir şekilde yapıyorum hem de almam gereken para ne ise onu teklif ediyorum. Doğrusunun da bu olması gerekiyor bana göre....
  • 07-09-2022, 18:44:49
    #27
    Şimdi şöyle ki kaliteli içerik yazan yazar arkadaşlarım var 100 kelimesi 1 dolar olarak çalışanlar da var aralarında. Şimdi R10 üzerinden birisi size gelse 100 kelimesini 18 TLye yazarım dese muhtemelen iş vermezsiniz. 2 TL - 4 TL'ye yazarlık yapan arkadaşlarla çalışırsanız muhtemelen zaten kaliteli bir içerik çıkmaz. Ama tabii güzel paralar verip kötü sonuç alıyorsanız haklısınız ama R10 biraz ucuz iş yapmak üzerine kurulu gibi geliyor bana