Merhaba
Ev sahibim geçen yıl eve girerken bir defa kira sözleşmesi yaptı sonra yenilemek için gittik, "biz bir defa yapıyoruz daha da yapmıyoruz" dedi.
Her yıl yenileniyor diye biliyorum.
Bu neyin nesi şimdi?
Neden yapmıyor acaba bilen var mı?
İleride istediği zaman bizi çıkarabilir mi?
Ev Sahibim Kira Sözleşmesi Yapmıyor
24
●1.668
- 16-08-2022, 12:12:25
- 16-08-2022, 12:14:38Hocam yanlış bilmiyorsam itiraz edilmediği sürece sözleşme 1 yıllıkta olsa 10 yıl geçerliliği var.
- 16-08-2022, 12:14:44her yıl yenilenmez hocam. Kira sözleşmesi yenisi yapılana kadar geçerlidir.
- 16-08-2022, 12:16:54Aksi belirtilmedikçe ilk yapılan sözleşme her yıl geçerli olur, her yıl yeni sözleşme düzenlenmez
- 16-08-2022, 12:17:23Hocam işin aslı şu. Oturduğun ile göre sözleşme yenileme tarihindeki kira enflasyon oranına bakıcaksın örneğin %20 18 15 ne ise. mevcut sözleşmenin üzerine o kira enflasyonunu ekleyip devam ediceksin. aynı sorunu ben yaşıyorum 1500 dü 1825 yapıyor izmir için mart ayında yenilemem gereken. ben direk 1825 atmaya başladım devam ettim 1 yıl boyunca böyle gidicek. istediği mahkemeye gidebilir.çıkartamaz. //// burada ev sahibini haklı çıkaran tek durum kirayi geç ödemen yada ödememen olur. Onun dışında düzenli havale yaptığın sürece sıkıntı yok.Mutlaka havale yap elden para verme makbuzsuz.