• 14-08-2022, 20:47:36
    #19
    Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yakın zamanda yaşadığımız bir olay.

    su arabası yanımızdan jet hızıyla geçip yandan çiziyor bizi, geçerken de küfürler savuruyor. Ardından mahalleyi arayıp tarayıp buluyoruz onu polisi arıyoruz. Kendi aranızda halledin diyor. Tam 1 - 1.5 saat oyalıyorlar. En son 112 den ulaştığımız kişiye karşı tarafın alkollü olabileceğini söylediğimde (tekelden çıkıyordu) eğer geldiğimde öyle bir şey görmezsem sana işlem yapıcam diyip tehdit ediyor. Ardından ben restleşiyorum. sonra bir bakıyoruz sucu kaçmış piyasada yok. Kısacası ölümlü-yaralamalı kaza olmadığı sürece, kazaya karışan şoförlerden biri alkollü vb. olmadığı sürece kaza tutanağı tutun diyor. eğer karşı taraf tutmak istemezse de trafik mahkemesine gideceksiniz diyor. Hiçbir işlem yapmıyorlar.

    Sigorta olayı da tamamen hata oranlarına göre araçların sigortaları tarafından karşılanan bir husus. fakat orada da belli bir tutara kadar işlem yapılıyor olabilir.
    2 3 yıl önce bir abimizin arabasına park haldeyken çimento taşıyan araba geri geri gelirken vurdu, adama dur diyoruz durmuyor, en son önüne 3 5 kişi geçtik gidemedi durdu. Ben şuradayım gelin hasarı karşılayacağım dedi (Pek inanmadık) plakayı da her ihtimale karşı aldık ekstra kamera kaydı da var. Şoförün dediği yere gittik orada çalışmıyormuş tabi şaşırmadık ) plakayı trafikten sorgulattılar (Park halinde olan aracın sahibi aynı mahallenin muhtarının oğluydu) ve plaka hangi şirkete bağlı bulundu, şansa o an da şirket sahibi de şantiyedeydi durumu anlattılar, adam anlayışla karşıladı ve bütün masrafları karşılayacağını söyledi araç yapıldı fatura verildi ödeme alındı. Bu süreçte çarpıp kaçan şoförün akıbeti ne oldu bilinmiyor
  • 15-08-2022, 00:21:29
    #20
    Platin üye
    https://www.youtube.com/watch?v=-JlRu6DUmpA
  • 15-08-2022, 08:38:59
    #21
    Noventa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Farklarını sordunuz ya direkt söylüyorum:

    orada polis gelmiş ama gitmiş

    burada artık yaralamalı veya ölümlü kaza, alkollü sürücü gibi absürt durumlar olmadığı sürece 112 'yi arayın polis biz gelmiyoruz siz tutanak tutacaksınız der. Gelmiyorlar yani hiç.
    Karşı taraf tutanak tutmak istemezse de yine gelmiyor, git diyor trafik mahkemesine başvur fotoğraflar kanıtlar ile birlikte diyor. Yine gelmiyor.

    Kendi yaşadığım örneği verdim, hakaret ede ede arabayı çizen sucuyu yakaladık polis çağırdık gelmedi. kendi aranızda halledin tutanak tutun yoksa trafik mahkemesine gidin dediler. yer sarıyer/istanbul.
    Burada aslinda eger yolda ise rapor tutmalari lazim, ama covid olayi yuzunden pek onemsemiyorlardi o ara.

    Bi alisveris merkezinin otoparkinda birisi kapima carptiginda aradigimda, karsi tarafin sigortasi olmadigi halde ozel alis veris merkezi oldugundan hic bir sey yapmadan gitmisti. (normal de sigortasiz surenlere direk ceza veriyorlar ama onu bile vermedi adam..)