Eleştiren (ağır şekilde) arkadaşları merak ediyorum.
Hangi üniversite, hangi bölüm ve kaç ortalam ile mezun olmuşlar?
Yabancı dilleri, yeterlilikleri, donanımları nedir acaba?
ÖDTÜ'lü Öğrenciler OTDUFANS.com adlı siteyi kurmuşlar :D
75
●8.598
- 08-08-2022, 13:29:49Whois bilgisinde, sitenin anasayfasında aynı zamanda sitedeki iki kişi olan fotoğrafında sağında gözüküyor.Bluenchanter adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Sadece adını soyadını ve normal bir fotoğrafını paylaştım telefonunuda rahatsız etmesinler diye sansürledim nesi yanlış.
Ulan kız kendi çıplak fotoğrafını koyuyor ben sitedeki adını konuda yazınca mı problem oldu
- 08-08-2022, 13:51:24Yaptıkları şey suç değil mi? Türkiyede pornografi yasak.PeAylwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-08-2022, 13:53:21Dostum, biri kendi hakkında istediği kadar şey paylaşabilir, aktif veya geçici olarak yayınlayabilir fakat burada bir şeyi ne zaman yayından kaldırıp, ne zaman yayınlamaya devam edebileceği yetkisi kendisindedir. Fakat birinin her hangi bir site, platform, sosyal medya üzerindeki paylaştığını dolaylı - ilişkili bağlantı yerine direk fotoğraf - screenshot çekip paylaşmak o kişinin o paylaşımı kaldırdığında senin yüzünden devam edebilmesine neden oluyor mu? Oluyor. Bu kişinin iradesinin kontrolünün dışarında etik dışı bir hamledir. Levent Pekcan'da bunu sık sık dile getirir, birinin paylaştığı her hangi bir en basit bir şeyi bile dolaylı, yönlendirmeli bağlantı olmadan paylaşmayın. Kendisi silmek ister, sildiğini sanar fakat sizin aracılığınızla ile o içerik kalmaya devam eder gibisinden.Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu arada yine toplumca çoğumuz kendince savcı, hakim, avukat mesleklerini elde etmeden bu misyonları yüklenmeye çalışmış. Olayın ve durumun yanlışlığı ne bizi ilgilendirir, ne başkalarını bu paylaşımları - içeriği oluşturan kişileri ve ceza kanunlarını ilgilendirir. Zira internet platformu sokak tabelacılığı gibi değil ki istemeden, istemediğin sitelerin reklamlarına, içeriklerine sürekli maruz kalabilesin.
Bir arkadaş kendi yakınınız olsa katil olursunuz, başkası olunca özgürlük demiş normalmiş gibi. OLAMAZLAR, kim olursa olsun bütün ülkelerde KOLLUK KUVVETLERİ, CEZA KANUNLARI ve YARGI organları bu tarz durumlarda namus, ahlak (!) gibi bahanelerle kendini bu kadar söz veya hak sahibi gören insanların özgürlüğünü elinden alır ve bir daha bu suçlular hırslarının ve vicdansızlıklarının dürtüsünde işledikleri cani suçların esaretinden kurtulamazlar. Ne doğru dürüst bir işe girebilirler, ne yurt dışına çıkabilirler... Devletler hukukun ve insanlığın gelişimi için kendilerine karşı işlenen en ağır suçlarda dahi idam cezası uygulama hakkı görmeyecek, şahıslar - bireyler kendi bireysel dertleri, hedefleri ve yorumlamaları için böyle şeyleri kendilerine hak görecekler, akıl alacak şey değil...
Bir de şu topluma, millete fayda yargılarından vazgeçelim artık. Bunu belirlemek, tespit etmek, kimin daha fazla fayda sağladığını belirlemek, kıyaslamak size veya bana mı kaldı? Kimsenin böyle bir hakkı yok. Kaldı ki fayda konusunda eleştirilen öğrenciler her ne kadar aykırı, farklı tavırları ile sık sık haber olsalar da aynı zamanda ülkenin en yüksek puanlı, devletin en iyi üniversitelerinden birinde okuyan gençler. - 08-08-2022, 14:15:33Hedef gösteriyorsun. Sonra kendi yaptı banane diyorsun. Kızın ismini cismini neden araştırma gereği duydun? Whois bilgilerinden site sahibine ulaşıp burada neden konu açma gereği duydun?Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu ülkede 90 larda bir barmen vücuduna allah dövmesi yaptırmıştı. Bunu farkeden dinci TGRT kanalı reyting yapmak için ahlakçılık yaptı bu adamı yayınladı. Akit in o zamanki versiyonu adamın barını adını soyadını yayınladı. Ertesi gün yeni isim yapmak mafya olmak isteyen bir serseri gitti barmeni öldürdü. Sonradan ortaya çıktı ki barmen mevleviymiş mevlevi dergahına gidermiş vuran meczup ise sabıkalı bir tipti.
Yani şöyle bir site var der geçersiniz. Web arşivden site kaydını oradan whois bilgileri sosyal medya hesaplarına ulaşıp teşhir etmek hem suçtur hem akıl sağlığı yerinde bir davranış değildir. İnternette bılca bulunaan çıplak kadın resimlerinden biri. Sanki kendi mahrem resimlerinizmiş gibi ya da forumda dol@bdırıcı abluyormış gibi kişinin ismini cismini nasıl paylaşırsınız? - 08-08-2022, 14:54:20Fringe21 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bunun olacağını bildiğim mesajı alıntıladim. Adam kimliği belli bir kişiye hakaret edip sadece ceza puanı almış. Konu daki kişiye ulaşmaya çalışcam belki dava etmek ister. - 08-08-2022, 14:59:55pcbagimlisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüleHay maşallah bu kadar uzun uzun yazılacak bir şeyde yapmamıştım oysa ki. Haber sitelerinde kızın adı şanı boy boy verilirken benim burada adını google yazılınca çıkan ilk sayfayı ekran görüntüsü atmam problem olmuş.digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hedef gösterme gibi vs. bir niyetim yok zaten. Öyle bir niyetim olsa emin olun kızın hakkında a'dan z'ye araştırma yapar bırakın burada adını vermeyi adresinden tutun diğer bilgilerine kadar paylaşır ve bunu gururla paylaşırdım.
Yaptıkları girişimi beğendiğimi zaten bunu konu ve cevaplarda oldukça dile getirdim. Belki sevdiğimden paylaşıyorum nereden bileceksiniz?
Bu forumda bir mesaj atınca niye bu kadar abartıyorsunuz anlamıyorum
İlgili ekran görüntüsünü kaldırdım umarım sevinçten havalara uçmuşsunuzdur.
- 08-08-2022, 16:28:36nezaketen sizin iyiliğiniz için verilmiş cevaplara nasıl bir tavır sergiliyorsunuz. ondan sonraki konunuz "karakola çağrıldım avukat var mı?" olabilir. yapılan siteyi tasvip etmiyorum ayrıca öğrencilerin böyle şeylere de bulaşmasını asla doğru bulmuyorum ama kim olursa olsun kimsenin bilgisini siz toplu bir yerde veremezsiniz. Bu kanunen suç.Celilzzers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 08-08-2022, 16:47:08Arkadaş çıkıp yaptığın davranış akıl sağlığı yerinde bir davranış değil desin sonra aa iyiliğim için mi yazmış diyeyim hocam.delikanli53 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlgili kişilerin yazdığı mesajlar tamamen kendini tatmin etme duygusuyla yazılmış karşısındaki insanın hatasını abartarak rencide etmeye giriyor.
Cidden iyiliğimi düşünen biri böyle uzun uzun beni suçlu durumuna düşürüp beni linçlemek için bu kadar makale gibi yazmaz "her ne kadar kız bilgisini kendi paylaşmış olsa bile bunu senin paylaşman yanlış olmuş dostum kaldırman iyi olabilir" tek cümlesiyle söylese ben orada ona zaten teşekkür ederim allah razı olsun uyardığın için derim.