Whois bilgisinde, sitenin anasayfasında aynı zamanda sitedeki iki kişi olan fotoğrafında sağında gözüküyor.
Sadece adını soyadını ve normal bir fotoğrafını paylaştım telefonunuda rahatsız etmesinler diye sansürledim nesi yanlış.
Ulan kız kendi çıplak fotoğrafını koyuyor ben sitedeki adını konuda yazınca mı problem oldu
Dostum, biri kendi hakkında istediği kadar şey paylaşabilir, aktif veya geçici olarak yayınlayabilir fakat burada bir şeyi ne zaman yayından kaldırıp, ne zaman yayınlamaya devam edebileceği yetkisi kendisindedir. Fakat birinin her hangi bir site, platform, sosyal medya üzerindeki paylaştığını dolaylı - ilişkili bağlantı yerine direk fotoğraf - screenshot çekip paylaşmak o kişinin o paylaşımı kaldırdığında senin yüzünden devam edebilmesine neden oluyor mu? Oluyor. Bu kişinin iradesinin kontrolünün dışarında etik dışı bir hamledir. Levent Pekcan'da bunu sık sık dile getirir, birinin paylaştığı her hangi bir en basit bir şeyi bile dolaylı, yönlendirmeli bağlantı olmadan paylaşmayın. Kendisi silmek ister, sildiğini sanar fakat sizin aracılığınızla ile o içerik kalmaya devam eder gibisinden.
Bu arada yine toplumca çoğumuz kendince savcı, hakim, avukat mesleklerini elde etmeden bu misyonları yüklenmeye çalışmış. Olayın ve durumun yanlışlığı ne bizi ilgilendirir, ne başkalarını bu paylaşımları - içeriği oluşturan
kişileri ve ceza kanunlarını ilgilendirir. Zira internet platformu sokak tabelacılığı gibi değil ki istemeden, istemediğin sitelerin reklamlarına, içeriklerine sürekli maruz kalabilesin.
Bir arkadaş kendi yakınınız olsa
katil olursunuz, başkası olunca özgürlük demiş normalmiş gibi. OLAMAZLAR, kim olursa olsun bütün ülkelerde KOLLUK KUVVETLERİ, CEZA KANUNLARI ve YARGI organları bu tarz durumlarda namus, ahlak (!) gibi bahanelerle kendini bu kadar söz veya hak sahibi gören insanların özgürlüğünü elinden alır ve bir daha bu suçlular hırslarının ve vicdansızlıklarının dürtüsünde işledikleri cani suçların esaretinden kurtulamazlar. Ne doğru dürüst bir işe girebilirler, ne yurt dışına çıkabilirler...
Devletler hukukun ve insanlığın gelişimi için kendilerine karşı işlenen en ağır suçlarda dahi idam cezası uygulama hakkı görmeyecek, şahıslar - bireyler kendi bireysel dertleri, hedefleri ve yorumlamaları için böyle şeyleri kendilerine hak görecekler, akıl alacak şey değil...
Bir de şu topluma, millete fayda yargılarından vazgeçelim artık. Bunu belirlemek, tespit etmek, kimin daha fazla fayda sağladığını belirlemek, kıyaslamak size veya bana mı kaldı? Kimsenin böyle bir hakkı yok. Kaldı ki fayda konusunda eleştirilen öğrenciler her ne kadar aykırı, farklı tavırları ile sık sık haber olsalar da aynı zamanda ülkenin en yüksek puanlı, devletin en iyi üniversitelerinden birinde okuyan gençler.