• 21-07-2022, 22:23:48
    #1
    backlinkmatik.com
    Her fırsatta

    "forum öldü, eskisi gibi yararlı paylaşım yok"
    "artık kimse bilgi paylaşmıyor"
    "burası webmaster forumu olmaktan çıktı"
    "bilgiden başka herşey var bu forumda, siyaset, din, geyik vs."

    türevi yorumları yapıştıran yapıştırana.

    biraz öz eleştiri yapalım. bu durumu önce farklı bir alandan vereceğim size.

    teknik bilgiler paylaştıgım bir instagram sayfam da vardı. benzer durum orada da vardı, sayfa büyümeyince ben de başladım viral sektörel geyik paylaşımlarına, sayfa uçuyordu ama sürekli şikayet, hiç teknik bilgi yok artık, admin mi değişti, nerede o eski mühendislik paylaşımları vs. bilmem ne.

    neyse gaza gelip teknik paylaşımlara dönmüştüm, baktım sayfa yine diplerde. sonra virallere devam ke....

    forumda da benzer durum var. benim bir şikayetim yok aslında, çünkü her ne kadar bu konuda çok şikayet gelse de, gerçekten bilgi arayanlara hala güncel inanılmaz kaynaklar var. ancak herkes burayı bir forumdan öte gördüğü için her türlü duygusunu, üzüntüsünü, hayatına dair birşeyleri de paylaşıyor. gözü sadece bunlarda olan, aslında içten içe de bunlara ilgi duyanlar her fırsatta yukarıda verdiğim örnekler gibi serzenişte bulunuyor, ancak arkadaşlar forumda buram buram bilgi paylaşılan konulara bakıyorum, ne bir yorum, ne bir soru, ne bir beğeni, teşekkür.

    siz emin misiniz gerçekten bu konuda şikayetçi oldugunuza? ya da bir beklentide oldugunuza? yoksa yalandan mı duyar kasıyorsunuz? Bence biraz öyle....


    Forumdaki popüler konular aşağıda, yarısından fazlası off-topic, vs. google optimizasyonu, seo, bilgi arşivi, beyin fırtınası vs. bu kategorilerden tek konu çıkmıyor popüler içeriklere. halbuki o kategorilerde inanılmaz bilgiler dönüyor.





    haaa bilmezsiniz belki, forumda "bilgi arşivi" diye bir kategori var



    bu bahsettiğim bilgi yogunlugu olan kategorilerdeki yorum sayıları hiç de öyle serzenişte bulundugunuz durumla eşleşmiyor.

    ha siz sadece sizin sorunuza gelen cevapları paylaşımdan, içinden gelerek herkese faydalı olsun diye yapılan paylaşımları maydonozdan sayıyorsanız bilemem. ancak bilgi paylaşılıyor, sadece siz gereken değeri vermiyorsunuz, insanlarin yarım saat 1 saat ugraştıgı derlemeler, 2 beğeni 3 yorumda kalınca, kimsenin de birşey paylaşası gelmiyor. illa beğenin demiyorum tabi, ama eleştirin, soru sorun, ortada bir bilgi paylaşımına eğilim varsa destekleyin o halde. tüm gün off-topicde gezip sonra forumda bilgi paylaşılmıyor artık diye yalandan duyar kasmayın derim

    okudugunuz için teşekkürler.
  • 21-07-2022, 22:25:47
    #2
    Çok güzel içerikler var forumda, bende özellikle Site & Server Administration kategorisinde vakit geçiriyorum. Arz/talep meselesi hocam.
  • 21-07-2022, 22:36:26
    #3
    Ücretsiz trendyol botu paylaştım hâla millet satın alıyor, hatta botumu parayla satan vardı
  • 21-07-2022, 22:37:39
    #4
    R10'daki çoğu kişi bilgi kovalamanın değil "hap bilginin" peşinde.
    Sen istediğin kadar yaz, adamlar okumuyor, okusa da anlamıyor
    Tek dertleri var, birisi yazsın biz direkt bilgiyi alalım, hiç çaba göstermeyelim.
    Ben buna inanıyorum, beni buna inanmaya zorlayan şey de sorulan sorular.
    İnsanlar SEO'yu belirli kalıplara sokmaya, standart hale getirmeye çalışıyorlar ki uğraşmasınlar vs.
    Google'da 50 sitenin anlattığı şeyi bile gelip bana soruyorlar.
  • 21-07-2022, 22:38:16
    #5
    Valla hocam konu açıp bilgi paylaşımı yapmıyorum çünkü iyi bir anlatım diline sahip değilim ama bilgimin olduğu konularda sorulan soruya denk gelirsem mutlaka cevap veririm es geçmem. Benim sorduğum sorularda da az da olsa değerli arkadaşlar usanmadan cevap veriyor. Böyle olduğu sürece sorun yok. Ama ticaret gerçekten aldı başını gidiyor çünkü ekonomi kötü. Herkes bedava bilgi ya da para kazanma peşinde. Kimse de haksız değil bu durumda. Keşke daha fazlasını yapabilsek.
  • 21-07-2022, 22:38:31
    #6
    Böylesi daha iyi, herkese her şeyi öğretirsek biz ne nasıl kazanacağız.

    goygoy yapanlar olacak ki bizde yolumuza bakalım.

  • 21-07-2022, 22:39:08
    #7
    Geçen faydalı bir web site paylaşımında bulundum, insanlar nasiplensin faydalansın işini görsün diye sağolsun bir sürü arkadaş teşekkür edip yorum yaptı kimileri beğendi vs bir tane kendini bilmez teşekkür etmek yerine “ bir işe yaramaz “ diye cevap verdi forum eveliyatına baktım şuana kadar ne kendisine bir faydası olmuş nede bir başkasına yararı olmuş forumu kıraathane gibi kullanmış. Gelde bu insana anlat birşeyleri ve bunun gibi bir sürü insan var.. 16 yıldır hep söylüyorum r10 bir hazine sandığıdır, açmasını bilene…
  • 21-07-2022, 22:39:49
    #8
    Eskiden bilgi vardı şimdi ticaret oldu herşey
  • 21-07-2022, 22:40:51
    #9
    Ben hepsinden daha çok kendi sektörümle ilgili yakınacağım. Verdiğimiz tekliflere eskisi gibi dönüş yok , çünkü gizli kahramanlar taban fiyatların bile altında fiyat veriyor. Artık eskisi gibi değil hiçbirşey.